Interieurtopic

Hele schattige naam: Chinees Lantaarnplantje. Erwtjesplantjes zijn ook leuk!

1 like

Dankje! Ik heb nu mā€™n erwtje erop gezet en een leeg flesje van the ordinary en dan ga ik zo een bloemetje plukken om erin te doen.

1 like

Vind het idee van @Kiedis erg leuk! Je zou ook idd een mooie lijst met een quote kunnen neerzetten of geurstokjes. Muur vind ik er mooi uitzien, gaaf gedaan!

1 like

Bedankt! Met de spulletjes die ik heb, is dit het beste wat ik er op dit moment van kon maken haha:

17 likes

Mooie kleur! Welke verf/kleur heb je gebruikt?

1 like

Ik had deze bij de Praxis gekocht:

3 likes

Heeft iemand hier een geverfde lambrisering? Wij willen graag een lambrisering met groen in de woonkamer en met zachtroze in de keuken. Nu twijfelen we over welke kleur wit we er dan boven willen, 9010 of 9016.

Weet niet of je ze inmiddels al hebt gevonden, maar Loods 5 verkoopt ze ook.

1 like

Wat vinden jullie van een zwarte keuken? De rest van de keuken is wit en de vloer is van licht hout.

Vind het prachtig, maar zou vooral ook kijken hoeveel licht je hebt. Dat het niet direct een donker hol wordt.

1 like

Ik heb een zwarte keuken! Ik heb wel bewust geen bovenkastjes, geen greepjes, een zwart werkblad en een plafondafzuigkap ingebouwd in een koof, anders zou het te donker/druk worden denk ik, dit waren een paar van mijn inspiratieplaatjes:

7 likes

omg ja die bovenste van mij ook!

Grappig, ik denk dat we ongeveer dezelfde keuken krijgen haha :sweat_smile:

vind vooral het blad uitzoeken erg moeilijk .Wat voor blad hebben jullie? En is het heel erg onpraktisch een zwart blad (als in: je ziet alles liggen)?

Ik heb zwart keramiek (Neolith Nero), we hebben Pitt Cooking en dat kan niet in alle soorten werkbladen, ik wilde iets duns en iets waarmee je niet hoeft op te passen met vlekken (natuursteen en beton werden daardoor al minder aantrekkelijk).
We hadden hiervoor zoā€™n woningbouw-imitatiesteen-achtig-printje, daar zag je wel duidelijk minder op, maar daarvan had ik ook altijd het gevoel dat het niet schoon was, want tussen die stipjes kon zich een half brood onzichtbaar verbergen :stuck_out_tongue:

Wij hebben net onze keuken zaterdag uitgezocht voor ons nieuwbouwhuis. En het blad vonden wij het allermoeilijkste. Maar nu hebben we echt ons droomblad gevonden. Dat is een zwarte van dekton. Dit is mat, heel erg zwart, steen en met een hele lichte structuur. Wel kwetsbaar voor als je dingen erop laat vallen, maar dat namen we dan maar voor lief.

En de mensen hier boven met een zwarte keuken: hebben jullie nu echt meer schoonmaakwerk dan met een niet zwarte keuken? Of valt dit mee? Qua stof, vinger afdrukken etc?

Wij hebben hout (zoals op dat tweede plaatje van mijn post), daar zie ik echt niks op (behalve als je met meelhanden de la open doet). Hiervoor had ik grijze gladde fineer-achtige deurtjes, daarop zag je elke druppel terug.

1 like

Thanks!

@Merel dankje, ik ga het even opzoeken! en ik denk dat ik het wel aan ga durven haha dus bedankt!

@Kryptonite klinkt echt gaaf!

als je iets effen zwart wilt moet je eens kijken naar Fenix, dat is een nano laminaat waar je geen vingerafdrukken op nalaat ed. Je hebt ook Formica wat van dezelfde superieure kwaliteit is maar de meeste schrijnwerkers niet graag mee werken. Als je goedkoper wilt gaan kan je ook Fundermax overwegen in hun volledig matte afwerking, dat is een goede kopie van de nanotechnologie laminaten die Fenix en Formica hebben.

wow, dankje! een vriend van me bouwt onze keuken dus ik stuur dit even door :smiley:

Wij zijn net verhuisd en bezig met de inrichting van ons huis. We wilden nog een tapijt leggen in het salon, maar twijfelen over de maat. Dit is de ruimte:

Er komt nog een fauteuil te staan, om een iets meer afgesloten ruimte te hebben. Aangezien de ruimte vrij smal is, willen we ook geen te groot tapijt dat de parket wegvalt. Zouden jullie het tapijt helemaal tot de verwarming leggen en dat het langs de andere kant een stukje uitsteekt, waar de fauteuil zou komen? In dat geval dacht ik aan een tapijt van 2.30m (de zetel is zoā€™n 2m). Of zou voor deze ruimte een tapijt van 2m voldoende zijn, dat er tussen het tapijt en de verwarming nog een strook parket te zien is. Andere ideeĆ«n zijn ook zeer welkom!