Interieurtopic

Ik heb vanavond een vloer uitgezocht. Ik ben voor pvc in visgraat gelegd gegaan. Ik twijfel alleen of ik het met of zonder rand doe. M’n woonkamer is iets minder dan 30m2. Wat zoden jullie doen?

Ik wil al m’n muren wit houden. Ik dacht aan lichtgrijze of lichtblauwe gordijnen.

2 likes

Waar is het leuke kastje van? Lijkt me echt ideaal voor mijn vinyl en platenspeler

1 like

Ik lees altijd mee maar heb nu toch maar een account aangemaakt. Ik was zelf ook op zoek naar zo’n stoel en heb een gele gevonden bij de Maisons du monde. De stoel heet Hermann en zit ook nog is lekker :slight_smile:

3 likes

Toevallig staat deze bij mijn favorieten! Maar ik twijfel nog over de kleur geel haha, vind 'm misschien iets te donker. Heb jij misschien een foto waar de kleur goed op staat?

1 like

De stoel moet bij mij nog binnenkomen, maar heb wel twee foto’s gemaakt in de winkel. Zal je de ene even persoonlijk sturen omdat mijn vriend er ook op staat.

5 likes

Hoe kan ik precies een berichtje naar je sturen?

Dankjewel! Ik heb jou net een bericht gestuurd.

Ligt erg aan het soort huis! Ik vind dat met rand altijd wel in de sfeer van het huis moet zijn. Bij een nieuwbouwwoning vind ik het bijvoorbeeld erg misplaatst

1 like

Ik heb een nieuwbouwwoning :sweat_smile: ik vraag mij vooral af of de ruimte van m’n huis niet te klein is ervoor…

1 like

Was puur mijn mening hoor! Qua grote weet ik het niet zo. Wij hebben nu een woonkamer (keuken is apart) van 35m2 en dat is een flink grote ruimte waar best iets spannends in kan zonder dat het klein of benauwend aanvoelt

1 like

Ik denk dat het wel behoorlijk op zal gaan in je vloer qua tinten en zou persoonlijk eerder voor iets meer contrast kiezen, maar dit is misschien ook afhankelijk van je stoelen.

5 likes

Kleed moet groot genoeg zijn zodat je niet met je stoel half op het kleed staat als je naar achter schuift. Hoe groot dat precies is hangt af van je tafel en je stoelen. Een te klein kleed onder een eettafel kan heel irritant zijn. Ik zou misschien voor iets kleurrijks kiezen, de tafel is ook al vrij basic. Oh ja en ik vind een rond kleed onder een ronde tafel niet mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Wij hebben een tafel van 130, en hebben een kleed van 200 cm. Had hem liever nog net iets groter gehad, maar kleden groter dan 200 cm zijn gelijk een stuk duurder. Ik zou hem dus zeker niet te klein nemen. Denk dat de kleur een beetje wegvalt op de vloer, vind het kleed verder wel heel mooi! Zal ik kijken of een ik een foto van onze tafel in een spoiler krijg. Edit: niet gelukt geen idee hoe dat werkt.

Add images

28 likes

Mag ik vragen waar de lamp van is? :blush:

1 like

Tuurlijk. Het is de Maze lamp. Lamp
Hier hangt de grootste maat. Er zit nu een iets te felle lamp in, hadden niet wat anders liggen. Geeft ook een leuk effect op de muur/plafond.

Thanks! Ik wil in de slaapkamer inderdaad iets wat een mooi patroon geeft, perfect :sparkles:

1 like

Zijn er mensen die het leuk vinden wat aanvullingen te geven voor ons interieur? We zijn dus na een maand verbouwen eindelijk klaar en ik ben na een jaar allerlei besluiten nemen volledig inspiratieloos. We zoeken nog groot laagpolig vloerkleed, een lekkere luie leesstoel, een eetkamerbank, eetkamerstoelen, decoratie en een salontafel. De woonkamer is trouwens 9,5 bij 3,5 dus al onze oude meubels vallen er een beetje in weg, het mag dus best buiten de gebaande paden.

Samenvatting

6 likes

ik ben al sinds ik hier woon (nu bijna 3 jaar) op zoek naar een fijne lamp voor aan het plafond in de woonkamer. niet om dagelijks te gebruiken, maar ik wil wel dat er wat moois hangt. maar ik vind het zo moeilijk, nu hangt er een lamp die ik gewoon niet mooi vind en eigenlijk ook bedoeld is voor boven een eettafel (daar hangt ook een lamp die ik niet mooi vind, maar heb al wat op het oog voor wat ik daar wil hangen).
iemand tips?
of gewoon geen lamp doen? Ik weet het niet en met pinterest kom ik er ook niet echt uit.
Mijn pinterest woonkamer bord voor de geintresseerde

1 like

Ik wil best meedenken, leuk! Wil je een beetje in dezelfde stijl blijven als je nu hebt? Dan weet ik een beetje waar ik naar moet zoeken.
Volgens mij heeft @lovewarrior in dit topic veel vloerkleden geplaatst, misschien zit daar wat tussen? Uit mijn hoofd waren die ook laagpolig.
Een eetkamerbank lijkt me niet zo heel mooi als je de tafel laat staan zoals hij nu staat. Misschien is het dan leuker/beter als je de tafel een kwartslag draait en als je op de eetkamerbank zit dus met je rug naar de blauwe muur zit. Dan zou je wel een van de lampen anders moeten hangen maar ik denk dat dat mooier uitkomt als je kiest voor een eetkamerbank. Je kunt natuurlijk ook gewoon stoelen houden, dan kun je de tafel zo laten staan.
En boven die kast (die ik trouwens heel tof vind) zou ik iets aan de muur hangen. Of misschien een plan waar je wat schilderijen/posters/oid op kunt zetten?
Ik ga straks even op Pinterest kijken!

Heb je misschien een foto van je woonkamer? Dan is het wat makkelijker om te kijken wat er mooi bij past!