2e foto is huidige situatie dus moet ff opruimen hahahaha
Zelf ben ik heel erg fan van zoiets. Maar ik vind het moeilijk inschatten of dat ook mooi is bij jullie omdat de kast hoger is.
Dat kastje <3
Hoe veel gebruik je de lamp nu? Want hij hangt nu ontzettend in het zicht en ik denk dat het misschien wel mooier is als je het oplost met een sta lamp (of hoe noem je dat?). Wat ik zelf heel mooi vind, maar wat heel duur is, zijn de meer moderne lampen. Wacht, ik ga even zoeken op Pinterest.
Zoiets
er zijn veel varianten op, met langere armen etc. Maar ik twijfel een beetje want misschien is een plafond lamp helemaal niet nodig. Maar misschien ook wel weer beter dan een sta lamp omdat je kamer al best druk en vol is en met een staande lamp nog voller wordt. En dan is zo’n lamp als hierboven wel rustig en toch ook een mooi element.
Samenvatting
Leuk! Ik wil het liefst in deze stijl verder. Dat past bij zowel mij als mijn vriend. Qua tafel weet ik het niet zo goed meer. Hij is forser dan hij op de foto’s lijkt (1.80x0.90) en stond in eerste instantie gedraaid, maar dat beviel minder. De loopruimte naar de buitendeur wordt dan smaller en daar lopen we de hele tijd langs. S avonds staat de zon op het raam en is het heel lekker om in het verlengde van het raam aan tafel te zitten. Of ik stoelen of een bank wil weet ik daardoor niet echt meer. Er moet qua stoelen sowieso iets anders, deze zijn vrij breed van onder, waardoor drie stoelen (wanneer nodig) net niet past (ik ga binnenkort de tafelpoten verschuiven zodat er meer ruimte onder zit)
Posters/lijsten boven de kast vinden we heel leuk, alleen is er niks waarvan we zo idolaat zijn dat we het zouden ophangen. We twijfelen om er lp’s boven te doen, maar er zijn weinig mooie ophangsystemen waarbij je wel nog makkelijk bij de plaat zelf kan. Misschien zijn hangplanten er leuk boven.
Qua kleden zoeken we iets met iets meer kleur dan die van @lovewarrior. We hebben nu een perzische op het oog, maar weten totaal niet of dat leuk is in de ruimte.
Bijna alles in dit huis is trouwens nieuw dus ik mis een beetje warmte en verbinding nog. We zijn naar het dubbele aan vierkante meters verhuisd.
@Nidorina de bank is net een jaar oud en we zijn maar met twee (er kan makkelijk met 4 op gezeten worden), waardoor we het zonde vinden om hem nu al te vervangen. We zoeken dus naar een leuke aan en opvulling (grote stoel bijvoorbeeld). Het kastje dieper is ook weer een probleem met de looproute naar het balkon. Als we daar een grotere brede kast plaatsen blokkeren we die looproute. We overwegen een hoge stellingkast op de plek waar nu het schilderij tussen de deur en de bank hangt. Alleen is dat dan puur om de ruimte te vullen, qua bergruimte is het onnodig
Edit: ik bedenk me net dat om deze kast (ivar van ikea) wel frame gebouwd kan worden dat de hoogte in gaat. Dat is misschien ook al meer ruimtevullend.
zo eentje wil ik kopen voor boven de eettafel! hahaha, wat goed
Misschien ter inspiratie voor mensen die een goedkope dichte kast willen: een ivar kast met planken er tegenaan. Wel hele lelijke foto’s wabt had geen zin om op te ruimen
Heeft iemand hier een vrijstaand bad? Wij hebben onze badkamer net laten afkitten en vind het er heel lelijk van geworden. Hij kon het nog wel veranderen zei die, maar weet dan ook niet welke kleur er dan wel op moet. Zal een foto van voor en na het kitten toevoegen.
Nul verstand van kitten, maar wauw wat een mooie badkamer! Hoop dat het kitrandje op te lossen is, want dat maakt hem nog mooier
ah dankjewel! ben ook heel blij met onze badkamer alleen baalde wel even toen ik dit zag. Volgens m’n vriend gaat het goed komen met transparante kit, ik hoop het!
Ja wij hebben een vrijstaand bad maar we hebben niet gekit. Stond wel op de planning maar eigenlijk niet gedaan en opletten met water wat daar komt.
Je kan misschien nog wel doorzichtige kit proberen?
Dankjewel! Tuurlijk, ga het straks even voor je nakijken.
@Whateverr ja daar kwam mijn vriend ook nog mee inderdaad. Oh volgens onze installateur moest je het echt afkitten maar volgens mij had hij niet veel ervaring met vrijstaande baden. Maar bij jullie gaat het dus goed?
Wij hebben er een en die is nooit afgekit. Is dat hee erg dan? Nooit geweten eigenlijk.
Heeft iemand ervaring met een eikenhouten onbehandelde tafel? Krijg er volgende week een en wil ‘m wel ergens mee behandelen om het een beetje te beschermen, dus ik dacht transparante matte lak, maar mijn moeder zei olie want dat is beter. Ik wil alleen de tafel licht houden (maar geen whitewash erover ofzo) en ook mat dus een olie klinkt dan zo tegenstrijdig.
Nou we wonen er nog maar een half jaar, maar tot nu toe gaat het goed… je moet wel een beetje opletten met het water.
@C3PO sorry voor mijn late reactie, moest het even opzoeken. Hij is 2 m 30 breed & 3 m 38 diep.
@Freckles ik wist het ook niet. Misschien dat wij hem dan ook niet afkitten.
Het kan allebei. Het is net wat je wilt. Er bestaat ook blanke olie, maar in jouw geval zou ik gewoon voor een lak op waterbasis gaan (moet je even zoeken naar watergedragen matte lak). Als er vlekken op komen op den duur schuur je het gewoon en lak je het opnieuw
Het ligt misschien ook aan je vloer en wat er bij in de buurt ligt? Ik kan me voorstellen dat water dat er onder kruipt er nooit meer onderuit komt en dan gaat schimmelen enzo, maar als je douche heel ergens anders is en het enige water dat daar komt wat sputters uit het bad zijn wordt het anders.
Wij hebben dit! Het wordt gewoon mat en licht, maar er komen wel snel vlekken op wanneer je er water op knoeit en dit niet snel genoeg weg haalt.
Zoek eens op Traelyx, ons badkamermeubel is daarmee behandeld, het is mat, vrijwel onzichtbaar, maar wel van een soort epoxy waardoor het totaal waterdicht wordt. Ik heb een andere variant van hetzelfde merk op onze keukenmuur gesmeerd als soort van spatwand, beide blijven tot nu toe supermooi.