Misschien ter inspiratie voor mensen die een goedkope dichte kast willen: een ivar kast met planken er tegenaan. Wel hele lelijke foto’s wabt had geen zin om op te ruimen
Heeft iemand hier een vrijstaand bad? Wij hebben onze badkamer net laten afkitten en vind het er heel lelijk van geworden. Hij kon het nog wel veranderen zei die, maar weet dan ook niet welke kleur er dan wel op moet. Zal een foto van voor en na het kitten toevoegen.
Nul verstand van kitten, maar wauw wat een mooie badkamer! Hoop dat het kitrandje op te lossen is, want dat maakt hem nog mooier
ah dankjewel! ben ook heel blij met onze badkamer alleen baalde wel even toen ik dit zag. Volgens m’n vriend gaat het goed komen met transparante kit, ik hoop het!
Ja wij hebben een vrijstaand bad maar we hebben niet gekit. Stond wel op de planning maar eigenlijk niet gedaan en opletten met water wat daar komt.
Je kan misschien nog wel doorzichtige kit proberen?
Dankjewel! Tuurlijk, ga het straks even voor je nakijken.
@Whateverr ja daar kwam mijn vriend ook nog mee inderdaad. Oh volgens onze installateur moest je het echt afkitten maar volgens mij had hij niet veel ervaring met vrijstaande baden. Maar bij jullie gaat het dus goed?
Wij hebben er een en die is nooit afgekit. Is dat hee erg dan? Nooit geweten eigenlijk.
Heeft iemand ervaring met een eikenhouten onbehandelde tafel? Krijg er volgende week een en wil ‘m wel ergens mee behandelen om het een beetje te beschermen, dus ik dacht transparante matte lak, maar mijn moeder zei olie want dat is beter. Ik wil alleen de tafel licht houden (maar geen whitewash erover ofzo) en ook mat dus een olie klinkt dan zo tegenstrijdig.
Nou we wonen er nog maar een half jaar, maar tot nu toe gaat het goed… je moet wel een beetje opletten met het water.
@C3PO sorry voor mijn late reactie, moest het even opzoeken. Hij is 2 m 30 breed & 3 m 38 diep.
@Freckles ik wist het ook niet. Misschien dat wij hem dan ook niet afkitten.
Het kan allebei. Het is net wat je wilt. Er bestaat ook blanke olie, maar in jouw geval zou ik gewoon voor een lak op waterbasis gaan (moet je even zoeken naar watergedragen matte lak). Als er vlekken op komen op den duur schuur je het gewoon en lak je het opnieuw
Het ligt misschien ook aan je vloer en wat er bij in de buurt ligt? Ik kan me voorstellen dat water dat er onder kruipt er nooit meer onderuit komt en dan gaat schimmelen enzo, maar als je douche heel ergens anders is en het enige water dat daar komt wat sputters uit het bad zijn wordt het anders.
Wij hebben dit! Het wordt gewoon mat en licht, maar er komen wel snel vlekken op wanneer je er water op knoeit en dit niet snel genoeg weg haalt.
Zoek eens op Traelyx, ons badkamermeubel is daarmee behandeld, het is mat, vrijwel onzichtbaar, maar wel van een soort epoxy waardoor het totaal waterdicht wordt. Ik heb een andere variant van hetzelfde merk op onze keukenmuur gesmeerd als soort van spatwand, beide blijven tot nu toe supermooi.
Wij hebben volgens mij geen eikenhout (is stadshout, dus verschillende soorten hout), maar hij zit in twee lagen olie. Doet niks met de kleur van het hout, maakt het enkel iets intenser. Hij blijft er wel vlekgevoelig mee (ik ben voor het eerst in mijn leven strikt met placemats en onderzetters) en je moet elk jaar weer licht schuren en oliën. Foto in spoiler
Ik heb woood tafels en heb ze behandelt met de transparante olie van woood. Werd niet donkerder erdoor, ook niet een klein beetje!
Ik vind de kittend vooral heel dik lijken, net of het niet uitgesmeerd is. Ik hoop dat het opgelost wordt met transparante kit, want vind zonder ook mooier.
Ik denk dat veel mensen niet kitten ivm betegelde vloer. Zou het dan wel aandurven zonder. Zijn dit tegels in houtstructuur of is het echt hout?
De badkamer is echt prachtig! En ik heb al een paar keer dingen bewaard uit je interieur, vind echt alles mooi (zowel kleuren als inrichting)!
Oh top, deze tafel is ook van Woood! Hoe vaak moet je m behandelen? Ik vind het wel mooi als een houten tafel een beetje geleefd wordt, maar ik wil niet dat als ik er 1 keer een glas op zet er meteen kringen in zitten.
Ik heb ook een woood tafel (de rhonda). Heb m behandeld met transparante meubel olie. De kleur is wel wat “rijker geworden” door de olie. Ik schrok eerst hoe donker het leek maar in de dagen erna kleurt hij steeds weer wat lichter. Het is echt compleet mat. Ik ben wel strikt met onderzetters enzo maar ik vind t mooi als een tafel wat gaat leven na verloop van tijd.
Ah wat lief, dankjewel! We wonen er nu een weekje en het begint steeds meer te worden als hoe we het in gedachten hadden.
Het zijn inderdaad tegels in houtstructuur. Onze douche zit alleen wel dichtbij dus denk dat we toch moeten afkitten. Als het goed is word het volgende week opgelost met transparante kit.