Met wat voor een product behandelen jullie een houten eetkamertafel? En ik veronderstel ook altijd placemats gebruiken bij het eten?
Heeft iemand ervaring met het schilderen / lakken van een anhydrietvloer? Wij hebben deze ondervloer op zolder en ik ben even aan het denken wat de mogelijkheden zijn
Welke vloer hebben jullie op zolder? of gewoon laminaat?
Deze week is onze eikenhouten tafel geleverd, onbehandeld dus werd aangeraden wel te lakken/oliën. Ik heb ‘m van de week in de olie gezet, met de nerf mee geoliet en daarna met een theedoek ingewreven, want dat las ik op Google en werd me ook aangeraden in de winkel. Alleen nu lijkt wel alsof de tafels ineens heel veel splinters heeft, terwijl de onderkant (die niet behandeld is wantja zie je toch niet) dat niet heeft, het blad is ook heel ruw en je ziet echt splintertjes zitten. Moet ik de tafel dan schuren of nog een keer in de olie zetten? Vind het echt zonde zo.
Dat is normaal, de vezels komen er dan uit. Zou 'm licht opschuren en nog een keer doen.
Waarom zijn tv-meubels in verhouding best wel duur…
Ah top, daarna moet het wel glad zijn of moet je het dan meerdere keren herhalen? En kan ik ‘m na het oliën dan alsnog schuren zodat het glad is of staat het hout dan open en neemt het juist vocht op? Ik zeg maar iets hoor, geen idee of het überhaupt kan haha.
Vraag ik me ook steeds af. Zelfde met eettafelstoelen.
Sowieso niet meer schuren na het oliën! Zou even kijken hoe hij is na 2x en dan eventueel een derde keer als het niet glad genoeg is (dan dus wel tussendoor weer licht schuren).
Heb ik twee weken geleden nog gezien bij de Tiger!
Ik wil de woonkamer (voor nu) gewoon wit verven, maar er zijn dus 18038 kleuren wit. Welke kleur hebben jullie, waarom en bevalt het? Oh ja, en met structuur of niet? (En er zijn vast nog honderden opties waar ik geen idee van heb)
9010 is een mooie neutrale wit! Niet te kil, niet te crème achtig.
Wij hebben in het hele huis Flexa magic dry, als het nat is dan is het lichtroze maar het droogt wit op. Super handig want zo zie je precies waar je gebleven bent. Het is zonder structuur, maar sommige muren hadden al structuur dus dat blijf je zien
Dit klinkt ideaal! Ben nu een crèmekleurig muurtje wit aan het verven en kan moeilijk zien welke stukken ik wel en niet geverfd heb.
Ja ons huis was ook viezig crème dus was heel blij dat het zo goed te zien was! En omdat het roze is kun je ook tot vrij laat in de avond verven.
Wij hebben alles van 9010 naar 9016 geschilderd, en dan is 9010 toch echt wel heel geel. Blij met 9016!
@Schorem
Weet niet of dit het goede topic is, maar weet ook niet echt waar anders.
Hebben jullie aanraders voor betaalbare boxsprings?
Ik heb hem van Pronto Wonen. Nu na 6 jaar ongeveer een nieuw matras gekocht. Ombouw is nog prima!
Wij heb 9016 zonder structuur. Is wel echt een hard soort wit, maar ik vind het mooier dan licht crème. Hoor ook van mensen die het plafond een andere tint geven dan de muren, dat is ook mooi.
Voor wie er nog webbing stoelen zocht. 6 voor 60 euro. Likje verf erover of schuren en weer hip.
Wij hebben een giga zoektocht gehad naar een mooie kleur wit. Hebben veel ramen op het zuiden waardoor het snel pijn doet aan je ogen haha, maar wilden ook weer geen gelige kleur. Na veel swatches op de muur zijn we uitgekomen bij bloesemwit van flexa, echt heeeel blij mee!