Italië topic

Heeft er iemand toevallig een fiets tour door Lucca gedaan?

1 like

Nee maar dat schijnt wel heel leuk te zijn over de stadsmuren. Ik zou het gewoon uitproberen, laat je hier weten hoe het was? :hugs:

1 like

Nooit een tour gedaan maar wel heel vaak gefietst door Lucca. Is echt een hele leuk stad om doorheen te fietsen (en over de stadsmuur natuurlijk).

3 likes

Wát een ervaring :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: wil weer! En wat een heerlijke stad Venetië! Zo rustig als je bepaalde plekken een beetje mijdt. Heb echt genoten.

1 like

Ah wat leuk! Fijn dat je zo genoten hebt. Heb ik trouwens vaker van Venetië gehoord dat er prima plekjes zijn te vinden waar het niet overspoeld is met toeristen.

1 like

Wij willen in december rond oud&nieuw naar Milaan. Iemand tips wat leuk is etc? En zijn de winkels/restaurants rond die tijd open? Het gaat om 29december tm 2januari☺️

1 like

Oehhh ik heb onder meer Rome en Sicilië geboekt. Zin in🔥

10 likes

Ik ben jaren geleden in die periode geweest en het viel me op dat er veel restaurants dicht waren.

1 like

Ik mis Italië echt :pleading_face: wil zo graag weer naar de Amalfi kust. Partner is er nog nooit geweest en ik wel 2 keer maar vind dat echt het meest geweldige plekje op aarde denk ik.

1 like

Ik ga dit blijven herhalen voor Rome!

2 likes

Woooowww thanks!

Ik kom net terug van italie. Dat eten is daar zo goed.
Ik heb zelf in pietra ligure gezeten. Niet super toeristisch maar wel heel leuk aan zee en toch direct aan de bergen.

Ik ga morgen naar Rome, echt zin in! Het weer is alleen echt niet best :sob:

2 likes

Huh in mijn weerapp wordt het gewoon warm en zonnig?

2 likes

Ik zou heel graag naar Amalfi willen maar heb het idee dat het eten heel duur is, het druk is en dat je veel geld moet betalen om op een strand te liggen. Hoe doe jij dat en heb je tips om betaal naar Amalfi te gaan?

Toen ik ging viel het wel mee met de drukte, was echt nét na covid. Keer daarvoor was wel druk dus toen zaten we ook niet in amalfi kust zelf maar in vico equense (hotel mega mare, betaalbaar en superleuk) en gingen we met de auto naar de Amalfikust. Je kunt sowieso betaalbaarder verblijven in stadjes als Maiori/Minori en niet in Positano of Amalfi zelf. Eten kan een stuk duurder zijn ja, maar ligt ook wel een beetje aan waar je eet. En ik vond het het wel waard want het eten is zooo goed daar. Strand liggen zelf niet gedaan!

1 like

En 75% kans op regen haha. Vanmiddag stond er 90% + onweer, dus het gaat de goede kant op.

1 like

Iemand nog aanraders voor leuke eettentjes of stadjes/dorpjes in de buurt van Peschiera del Garda, vlakbij het Gardameer dus in Italië?

Ik vind Bardolino heel gezellig! Er is heel veel te doen en je kan daar ook de boot naar andere plaatsen nemen. Dat hele kantje is qua plaatsen heel leuk. Mocht je het leuk vinden is Lenotti ook een hele leuke wijngaard om te bezoeken, daar krijg je een hele rondleiding met proeverij. Verder kun je in Bardolino bij Munus en Divino heel lekker eten, echt aanraders.

1 like

Napels aan toegevoegd.

1 like