Ik ga dit blijven herhalen voor Rome!
Woooowww thanks!
Ik kom net terug van italie. Dat eten is daar zo goed.
Ik heb zelf in pietra ligure gezeten. Niet super toeristisch maar wel heel leuk aan zee en toch direct aan de bergen.
Ik ga morgen naar Rome, echt zin in! Het weer is alleen echt niet best
Huh in mijn weerapp wordt het gewoon warm en zonnig?
Ik zou heel graag naar Amalfi willen maar heb het idee dat het eten heel duur is, het druk is en dat je veel geld moet betalen om op een strand te liggen. Hoe doe jij dat en heb je tips om betaal naar Amalfi te gaan?
Toen ik ging viel het wel mee met de drukte, was echt nét na covid. Keer daarvoor was wel druk dus toen zaten we ook niet in amalfi kust zelf maar in vico equense (hotel mega mare, betaalbaar en superleuk) en gingen we met de auto naar de Amalfikust. Je kunt sowieso betaalbaarder verblijven in stadjes als Maiori/Minori en niet in Positano of Amalfi zelf. Eten kan een stuk duurder zijn ja, maar ligt ook wel een beetje aan waar je eet. En ik vond het het wel waard want het eten is zooo goed daar. Strand liggen zelf niet gedaan!
En 75% kans op regen haha. Vanmiddag stond er 90% + onweer, dus het gaat de goede kant op.
Iemand nog aanraders voor leuke eettentjes of stadjes/dorpjes in de buurt van Peschiera del Garda, vlakbij het Gardameer dus in Italië?
Ik vind Bardolino heel gezellig! Er is heel veel te doen en je kan daar ook de boot naar andere plaatsen nemen. Dat hele kantje is qua plaatsen heel leuk. Mocht je het leuk vinden is Lenotti ook een hele leuke wijngaard om te bezoeken, daar krijg je een hele rondleiding met proeverij. Verder kun je in Bardolino bij Munus en Divino heel lekker eten, echt aanraders.
Napels aan toegevoegd.
Sirminione! Rondwandelen is echt heerlijk daar, zou vooral doorwandelen tot de noordpunt.
Leuk als je van sfeervol en smaakvol houdt, ze hebben vooral lekkere taartjes ook.
Vond twee pizzeria’s in dat plaatsje wel lekker, twee viszaken niet, maar allemaal vage herinneringen.
leuk!! Love napels, ben benieuwd wat je ervan gaat vinden want de meningen zijn echt verdeeld haha.
En als je tijd hebt, amalfi kust is wat mij betreft ook een must see en vgm maar 1.5 uur rijden vanaf napels!
Sirmione, maar wel erg vroeg gaan anders is het veel te druk. Inderdaad doorlopen naar het einde. Daar zijn hele mooie grote stenen in het water, echter prachtig daar.
Iemand ervaring met de boot van Genua naar Palermo? Ik zie dat het 20 uur varen is en we gaan met twee kleine kinderen. Het lijkt me zo chill om naar Sicilië te gaan in het voorjaar voor het weer maar helemaal rijden vind ik echt te ver. Vliegen willen we liever niet en naar Genua rijden en vanaf daar de boot klinkt best als een goede optie maar ik ben benieuwd naar ervaringen!
Andere tips voor Sicilië met kleuter en peuter zijn ook welkom!
Wij hebben afgelopen maand een andere oversteek gemaakt met de camper, van 21 uur varen. We vertrokken ‘s avonds 21.30 en hadden een hut waar de kinderen beneden sliepen en wij boven. Met de jongste (2) ging het ook goed, was bang dat hij misschien uit bed zou vallen. . De nacht viel niet tegen. Was nog wel lang en ‘s nachts veel rumoer op de gang, maarja daar doe je weinig aan. Ook de volgende dag zijn we wel goed doorgekomen. Een aantal keer over de boot gelopen. Had een beetje speelgoed meegenomen, auto’s, stiften, kleurboek en een nieuw stickerboek. Daarmee hebben ze zich wel vermaakt. Alleen toen we er bijna waren een kort filmpje aan gezet. Voor het ontbijt hadden we zelf wat te eten meegenomen. Lunch van te voren gereserveerd, want zou goedkoper zijn werd aangegeven. Oh en de jongste kon ‘s middags nog weer slapen in de hut. Ik zou het wel weer een keer doen, het is een hele ervaring voor ze!
Oh dit klinkt goed! 20 uur op een boot blijft lang natuurlijk maar het lijkt me inderdaad fijn dat je redelijk normaal kunt slapen en dat je zelf je handen vrij hebt voor de kinderen zonder dat je hoeft te rijden dat stuk. Thanks voor het delen! Welke oversteek hebben jullie gemaakt?
Lazise is gezellig en heeft een middeleeuwse stijl, erg leuk!
Ja, dat is zeker waar! De oversteek van Barcelona naar Rome.
Weet je of je kinderen zeeziek zijn? Ik ben een keer naar Wales gegaan met een vriendin en zij heeft de hele nacht moeten overgeven, dus dat was echt dramatisch.
Mocht je een ander Italiaans eiland willen overwegen kun je ook rijden tot Piombino en dan met de ferry naar Elba. Dat is wel 2 uur verder rijden, maar de ferry is dan slechts een half uurtje.