Ik vond alleen Palermo erg hectisch met allemaal scooters en 4 autos naast elkaar voor het stoplicht op een tweebaansweg etc.
Verder prima te doen. Zoals mijn vriend altijd zegt: niemand wil zijn auto kapot. Dat is dan mijn mantra in spannende situaties.
Maar op de snelweg en de andere grote wegen is het echt prima te doen. Ze rijden anders dan in NL, maar als je goed kijkt en oogcontact maakt als dat kan, dan gaat het prima. En het is een beetje het recht van de sterkste l, dus je leert ook wel om te ‘durven’ rijden.
Mijn ervaring is dat je juist leert autorijden door dit soort dingen te doen. Sowieso eens in een hele andere auto rijden en ook in een andere rijcultuur. Ik heb in veel zuidelijke landen gereden en het gaat echt prima. Ze rijden anders en toeteren een keer en zijn wat heethoofdiger, maar mijn ervaring is dat ze wel socialer rijden dan in Nederland.
En als je via SunnyCars boekt, dan heb je altijd alles allrisk gedekt. Dus als je een keer schade rijdt is dat ook geen ramp.
Ik heb in al die keren (ik denk iets van 15x) dat ik in zuidelijke landen heb gereden nooit een ongeluk of bijna ongeluk gehad.
Wel schade, omdat ik niet goed keek bij achteruitrijden en een muurtje, omdat ik ingebouwd stond op een parkeerplek