En je moet er in ieder geval ijs en pizza eten
En een nuraghi bezoeken vond ik ook erg leuk, verder heb ik er nog wat geqandeld. Zonsopgangen en ondergangen bekeken vanaf het strand en heerlijk koffie gedronken in de cafes
Ik vond zelf calgari ook een erg leuke plaats
Heeft iemand nog een tip waar te overnachten in de Dolomieten en rond het Comomeer?
Voor een nacht op doorreis of langer? Wij hebben afgelopen zomer hier één overnachting gehad aan het Comomeer bij Hotel Villa Belvedere. Beviel heel goed! Geen idee of het interessant is om langer te blijven maar we hebben hier heerlijk gewandeld en gegeten.
Ik heb hier geslapen in de Dolomieten (zomer) en vond het echt een van de beste hotels die vakantie, eten is geweldig (je kunt tegen een lage prijs elke dag daar dineren) en super schoon, prachtig uitzicht en wel redelijk centraal.
Je hebt er alleen niet echt iets in de buurt, een klein dorpje maar dat is het wel (mini supermarkt en nog een pizzeria die niet elke dag open is en dat is het wel) dus ligt eraan of je daar ook naar op zoek bent.
Bij como heb ik in mennagio geslapen, goede uitvalsbasis want je kunt makkelijk met de boot overal heen. En het was niet zo druk als bellagio. Ik sliep alleen wel ergens nog een kilometer steil omhoog lopen van het dorp af, dat zou ik niet per se aanraden omdat je dan niet zo chill snel naar een restaurant ofzo kan ‘s avonds. Hotel was wel goed als je dat geen probleem vindt, ook goed ontbijt en mooi uitzicht. Dat was deze:
Dus…
Iemand nog tips voor een vakantie met gezin + hond aan een van de italiaanse meren (op gardameer na, tenzij het voldoet aan onze ‘eisen’)?
- kleinschalig maar wel leuk voor een kind van 1,5 (en leuk voor ons
)
- zwembad
- stacaravans, maar vrij gelegen, mag iets luxer en zeker niet hutjemutje
- op loopafstand van restaurants
Halloooo,
Mijn vriend en ik gaan deze zomer naar Lago Maggiore
Hebben jullie nog tips?
Heel standaard, maar de borromeische eilanden vond ik heel gaaf!
En zijn jullie daar nog geweest? Nog aanraders?
Hebben jullie nog tips voor leuke plaatsen in de Marche?
Ik ga van de zomer met mijn vriend met de auto die kant op. Ik ben in 2007 een keer in Recanati geweest en verder heb ik deze provincie nog niet bezocht. Ons idee is om een appartement/agriturismo te boeken op een kilometer of 3 van een leuke plaats af. We nemen fietsen mee, dus dan kunnen we nog wel het plaatsje in zonder gelijk met de auto te moeten.
Arcevia & Pittichio zijn leuke kleine plaatsjes! Pittichio is heel klein maar wel gebouwd op een stadsmuur met een fantastisch uitzicht. Ik heb daar in de buurt in een agriturismo gezeten (met NL eigenaren), waar mijn zus ook getrouwd is. Onwijs mooie omgeving! Een wat grotere mooie plek om heen te gaan is Urbino, heel authentiek Italiaanse binnenstad.
Leuk, dankjewel! Hoe heette die agriturismo?
Borgo Belfiore!
Hebben jullie tips voor Sardinie?
Wij gaan er twee weken heen in de meivakantie met onze dochter van 7. Ze is vrij makkelijk gelukkig. We hebben een huisje in Sassari en een auto tot onze beschikking. We zitten eraan te denken om bij een Agriturismo in het zuiden van het eiland nog 2 nachtjes te boeken zodat we niet zo aan het heen en weer rijden zijn.
We houden ervan om veel te zien met een mix van natuur en stadjes. We gaan er ook wat geocaches opzoeken, maar heel ver wandelen met onze dochter word ze niet blij van…
een dolfijnentoer doen vond ik erg leuk, de grotten blue marino en paardrijden is ook zeker een aanrader.
Verder zijn de meeste oude dorpjes leuk om door te wandelen, kijk vooral ook naar lokale feesten en evenementen. Deze zijn leuk om mee te maken.
Wel zou ik ervoor zorgen dat je een huisje of iets hebt met een tuin, want niet overal is evenveel te doen, toen wij in de meivakantie waren gegaan was het ook nog wel wat fris waardoor zwemmen er alleen b ij inzit als je van koud water houdt.
In sasseri vond ik zelf een oude originele markt leuk om even te kijken en natuurlijk de vele kerkjes. Let er wel op dat je vaak schouders en knieen moet kunnen bedekken om binnen te kijken.
Als het op de route ligt zou ik ook zeker een kijkje nemen bij een nuraghe.
Dank je wel! Ik ga het allemaal even pinnen op maps. Ja de meeste zwembaden zijn nog niet open ook zag ik, wel jammer. Het huisje wat we hebben is van vrienden en die hebben gelukkig ook wat speelgoed liggen voor in de tuin. En daarom wil ik ook voor een agriturismo gaan in het zuiden, omdat er dan ook vaak dieren zijn enzo.
Lokale feesten, evenementen en markten is een goeie inderdaad, dat ga ik ook even uitzoeken!
Heeft iemand een tip voor een slaapplek voor 1 nacht, tussen lugano en milaan ongeveer? Het mag iets van de route afliggen, maar liever niet te veel. We reizen met 2 jonge kinderen.
Wat is de reden dat je op dat kleine stukje wat zoekt? Want het is maar 1,5 uur rijden van Lugano tot Milaan.
Ik vond Como leuk, maar vind niet iedereen. Als je beetje van de route af gaat kun je misschien bij Cernobbio wat zoeken, of een ander mooi plaatsje aan het Comomeer?
We rijden in 3 dagen naar onze agriturismo, en dit is dan de tweede overnachting. Dus niet perse om deze plek, maar het ligt op de route en veel verder rijden op een dag willen we niet (plus grote kans op file bij milaan)
Heb je nog tips voor Como? We overnachten 2 nachten op doorreis, gaan een dagdeel hiken maar hebben nog een dagdeel over voor de stad.