En zijn jullie daar nog geweest? Nog aanraders?
Hebben jullie nog tips voor leuke plaatsen in de Marche?
Ik ga van de zomer met mijn vriend met de auto die kant op. Ik ben in 2007 een keer in Recanati geweest en verder heb ik deze provincie nog niet bezocht. Ons idee is om een appartement/agriturismo te boeken op een kilometer of 3 van een leuke plaats af. We nemen fietsen mee, dus dan kunnen we nog wel het plaatsje in zonder gelijk met de auto te moeten.
Arcevia & Pittichio zijn leuke kleine plaatsjes! Pittichio is heel klein maar wel gebouwd op een stadsmuur met een fantastisch uitzicht. Ik heb daar in de buurt in een agriturismo gezeten (met NL eigenaren), waar mijn zus ook getrouwd is. Onwijs mooie omgeving! Een wat grotere mooie plek om heen te gaan is Urbino, heel authentiek Italiaanse binnenstad.
Leuk, dankjewel! Hoe heette die agriturismo?
Borgo Belfiore!
Hebben jullie tips voor Sardinie?
Wij gaan er twee weken heen in de meivakantie met onze dochter van 7. Ze is vrij makkelijk gelukkig. We hebben een huisje in Sassari en een auto tot onze beschikking. We zitten eraan te denken om bij een Agriturismo in het zuiden van het eiland nog 2 nachtjes te boeken zodat we niet zo aan het heen en weer rijden zijn.
We houden ervan om veel te zien met een mix van natuur en stadjes. We gaan er ook wat geocaches opzoeken, maar heel ver wandelen met onze dochter word ze niet blij van…
een dolfijnentoer doen vond ik erg leuk, de grotten blue marino en paardrijden is ook zeker een aanrader.
Verder zijn de meeste oude dorpjes leuk om door te wandelen, kijk vooral ook naar lokale feesten en evenementen. Deze zijn leuk om mee te maken.
Wel zou ik ervoor zorgen dat je een huisje of iets hebt met een tuin, want niet overal is evenveel te doen, toen wij in de meivakantie waren gegaan was het ook nog wel wat fris waardoor zwemmen er alleen b ij inzit als je van koud water houdt.
In sasseri vond ik zelf een oude originele markt leuk om even te kijken en natuurlijk de vele kerkjes. Let er wel op dat je vaak schouders en knieen moet kunnen bedekken om binnen te kijken.
Als het op de route ligt zou ik ook zeker een kijkje nemen bij een nuraghe.
Dank je wel! Ik ga het allemaal even pinnen op maps. Ja de meeste zwembaden zijn nog niet open ook zag ik, wel jammer. Het huisje wat we hebben is van vrienden en die hebben gelukkig ook wat speelgoed liggen voor in de tuin. En daarom wil ik ook voor een agriturismo gaan in het zuiden, omdat er dan ook vaak dieren zijn enzo.
Lokale feesten, evenementen en markten is een goeie inderdaad, dat ga ik ook even uitzoeken!
Heeft iemand een tip voor een slaapplek voor 1 nacht, tussen lugano en milaan ongeveer? Het mag iets van de route afliggen, maar liever niet te veel. We reizen met 2 jonge kinderen.
Wat is de reden dat je op dat kleine stukje wat zoekt? Want het is maar 1,5 uur rijden van Lugano tot Milaan.
Ik vond Como leuk, maar vind niet iedereen. Als je beetje van de route af gaat kun je misschien bij Cernobbio wat zoeken, of een ander mooi plaatsje aan het Comomeer?
We rijden in 3 dagen naar onze agriturismo, en dit is dan de tweede overnachting. Dus niet perse om deze plek, maar het ligt op de route en veel verder rijden op een dag willen we niet (plus grote kans op file bij milaan)
Heb je nog tips voor Como? We overnachten 2 nachten op doorreis, gaan een dagdeel hiken maar hebben nog een dagdeel over voor de stad.
porlezza? ligt ook aan het meer van lugano, casa sole ga ik zelf heen.
Wij waren er ook maar een middag en avond, hebben geluncht aan het water, toen met liftje naar boven geweest en terug naar onder gewandeld (was vrij uitdagend) en ‘s avonds buiten ergens gegeten in een leuk straatje waar ze ook eigen bier maakten, ik vond alles leuk!
Ik heb toen een bootje met zonnescherm gehuurd vanuit Stresa en een halve dag gevaren op het meer. Was heerlijk! Helemaal niet te druk ook terwijl ik midden in de zomer was. Kan helaas niet vinden waar we toen gehuurd hebben, maar was ook echt niet duur.
Ah, gevonden via Maps: Cantiere Nautico Taroni
Ah super chill dit, dankjewel!!!
Misschien ga ik begin juni alleen (voor het eerst) een weekje naar Italië. Ik zou erg graag naar Puglia (lees: wijn) en heerlijk idyllische straatjes, terrasjes, boetiekjes/winkels en fijne stranden bezoeken. Gewoon om heerlijk te relaxen. Welke stad zouden jullie aanraden? Andere omgeving is ook prima.
Sicilië, Noord-Italie, Ligurische kust en Toscane heb ik ook al één of meerdere keren gezien. Sardinië zou ook nog een optie kunnen zijn.
Je weet dat je in het italie-topic zit?
Nee
We hebben net 2 weken in Toscane geboekt hetzelfde kleinschalige vakantiepark als vorig jaar. Echt super veel zin in! Die plek is echt fantastisch en beviel vorig jaar super goed. We rijden elektrisch en met een jong kind, dus gaan in 3 keer erheen. Onze eerste stop is maar 1 nachtje in Colmar, daarom zoeken we nog iets in het midden tussen Colmar en Toscane (we zitten ter hoogte van San Vincenzo). Willen daar 3 nachtjes blijven, maar ik kom er niet helemaal uit. Idealiter iets tussen Milaan en Parma, maar ik kan daar niet heel veel geschikts vinden. Idealiter in of een leuk kleiner dorpje/stadje een appartement/AirBnB, of op een boerderij/agriturismo met zwembad, speeltuintje en restaurantje. Iemand tips?
Como waren we vorig jaar al, dus dat valt af. En Milaan vind ik te groot en niet handig met een kind en qua parkeren met al onze spullen