Italië topic

Ooh waaw, waar gaat hij dan wel graag op vakantie? Goed dat je gezegd hebt dat hij de vlieger op mocht als hij zich zo bleef gedragen.

4 likes

New York, New York of naar New York. :joy:

We kunnen er achteraf om lachen gelukkig. Hij had Bari verpest, en dat hebben we in kunnen halen op de laatste dag.

1 like

Geen reclame voor je vriend dit… :sweat::broken_heart:

9 likes

Zo herkenbaar! Eerste Italië vakantie dit jaar er al even op zitten en besloten dat we voor 5 dagen nog even naar de Dolomieten rijden :heart: Kan niet wachten

3 likes

Zuid-Tirol is echt fantastisch, wij combineren dit jaar Oostenrijk en Zuid-Tirol en ik ben tot de conclusie gekomen dat het eten in Italië echt 10x beter is :smile:

2 likes

Wij zitten nu in Toscane maar vinden het vreselijk hier. We zitten eraan te denken om weg te gaan maar onze vlucht gaat vanaf Pisa dus misschien handig om daar in de buurt te blijven. Weet iemand een leuke, meer toeristische plek? Het liefst dicht bij zee. Verder van Pisa mag ook, dan boeken we de vlucht om.

1 like

Waar zit je nu precies en wat vind je zo verschrikkelijk?

1 like

Nee srry als je Toscane vreselijk vindt dan verdien je niets beters :stuck_out_tongue:

26 likes

Een méër toeristische plek dan de steden in Toscane?

4 likes

Ik ben ook verbaasd, but intrigued. :joy: Zit nu ook echt een beetje verbaasd door Google Maps te scrollen: Florence, Lucca, Volterra, Siena, Montepulciano; allemaal leuk toch. 🥹

18 likes

We missen vooral leuke restaurantjes (dat bedoelde ik met toerisme), worden hier compleet genegeerd door personeel, kinderen mogen niet eens met een bal spelen in het zwembad, strand blijkt alsnog verder weg dan ons was beloofd. We zitten in de buurt van Grosseto.

1 like

Wat mis je nu heel erg/wat zou je graag willen. Of wat wil je juist helemaal niet? Super vervelend dat het niet jullie ding is waar jullie zijn.

Ligurische kust is heel mooi. Cinque Terre wel erg druk misschien, maar wel mooi. Ook te bereiken met de trein.

Heb eerlijk gezegd geen idee of die kustlijn bij Livorno echt het toeristische brengt wat jullie zoeken… Kun je niet beter oversteken naar Rimini die kant? Is wel bijna 4 uur rijden zie ik. :smiling_face_with_tear:

Misschien de kust rond Cecina? Of San Vincenzo? Binnenland San Gimiano?
Ik ken Toscane niet heel goed, ooit in een niet toeristisch gebied rond Florence geweest (bewust), maar dat is dus duidelijk niet wat je zoekt :sweat_smile:

Bovenstaande namen ken ik van mensen die wel van wat meer reuring houden.

Anders misschien de bloemenriviera, links van Genua? Daar ben ik zelf ooit weggevlucht omdat ik het te druk en toeristisch vond. Maar dat is nog best ver rijden.

2 likes

Vervelend zeg dat het niet zo is als gehoopt. Wat voor accommodatie zoeken jullie? Ik lees iets over een zwembad en een vlucht, maar kan er verder niet uithalen of jullie in een hotel of bungalow zitten of kamperen met een eigen tent (waarschijnlijk niet).

Meer reuring, meer keuze uit restaurants. En wat meer lol voor onze kinderen, als ze al geeneens met een bal mogen spelen blijft er weinig over.

1 like

We zitten nu in een appartement, die opzich prima is. Maar duur ontbijt, geen bakker in de buurt (alles met auto) om zelf brood te halen. Bedoel dat niet verwend maar dat waren we gewend van vorige vakanties.
Maar bungalow, camping, hotel, we vinden alles prima!

Il Borgo Centro Vacanze bij Guardistallo is erg leuk, in de omgeving veel goede restaurants en erg kindvriendelijk.

2 likes

Maar dit heeft toch niet specifiek met Toscane te maken maar die plek/accommodatie? Genoeg plekken met meer reuring, Toscane is onwijs groot.

12 likes

Nee hoor, het ligt ook niet aan Toscane. We hoeven ook niet perse uit Toscane.

1 like