In hoeverre is Bologna leuk genoeg om er eind april een week te verblijven?
Iemand nog leuke vakantie adresjes voor gezinnen? Dus het liefst met kinderzwembad, dorpje op loopafstand etc. En dan niet te massaal en op fijne reisafstand van vliegveld
Een week is wellicht wat lang maar ik vond het zeker leuk om er 4 dagen te zijn.
Maar, er is vast genoeg te zien om er een week te verblijven. Leuke gezellige studentenstad!
Ik was er 5 dagen en vond het heerlijk! Superlekkere sfeer, veel leuke restaurants. Ben ook vanuit daar dag met de trein naar Parma geweest.
Ik vond het persoonlijk te klein voor een week, maar je kan vanaf daar ook zo trein pakken naar Florence en andere stadjes
Heeft iemand hoteltips voor Rome? Ik ga in februari een paar dagen die kant op. Andere tips wb Rome ook zeer welkom!
Nee geen tips maar voor de zekerheid: weet je dat het een jubeljaar is en dus extra druk zou zijn in steden als Rome? Misschien ga je dan liever een andere keer
Even opzoeken hier in het topic, er zijn al veel tips gedeeld.
Dit is mijn absolute favoriet in Rome Official Website Hotel Regno Rome | Book now
Maar wat @Twijfelaar al zegt, het kan drukker zijn dan normaal ivm het jubileumjaar
Had ik gelezen inderdaad! Maar tickets zijn al geboekt en we gaan door de week in februari dus hoop dat het wat meevalt.
Dank, ga ik doen.
Welke websites gebruiken jullie om agriturismo accommodatie te zoeken in (noord) Italië? Als ik Google kom ik wel uit op websites maar sommige werken niet zo goed en andere zijn van die Nederlandse Passie voor Italië websites en ik heb geen idee hoe dat samengesteld wordt. Ik zoek wel vrij specifiek (huisje, fijn voor kinderen, restaurant dichtbij een dorp) en dat is zoooooo veel zeven door alles heen.
Edit: o damn er is dus zelfs een passie voor Italië topic
agriturismo.it Kan je heel goed op filteren, booking is ook nog een goede.
Welke regio wil je bezoeken? Como, Piemonte of eerder Venetië en Verona?
Thanks! Regio maakt niet zo veel uit met een lichte voorkeur voor minder lang rijden vanuit Nederland. Maar accommodatie is veel belangrijker dan locatie.
Ik heb vorig jaar via tritt.nl geboekt. Zij kunnen ook obv. jouw wensen een reisplan opstellen.
Como en Piemonte zijn zo’n 10 uur rijden vanuit België, Verona is wat langer.
Wil je echt een huisje of mag stacaravan (met airco) ook? Wij hadden een chille camping aan het Gardameer waar voor kinderen veel te doen was en was dichtbij Lazise enz. Was camping Le Palme.
@grace Ik sluit me aan bij deze! En ter aanvulling daarop: als je zoekt in het noorden van Italië, specifiek de regio Zuid-Tirol (omgeving Dolomieten), kan ik je deze website ook aanraden: Vakantie op de boerderij met vakantiehuisjes in Zuid-Tirol
Ik heb het hele topic al doorgenomen en heb al wat dingen opgeslagen. Hoeveel dagen zouden jullie zelf in Rome blijven? Dat is mijn begin en eindpunt. Mijn plan is om met de trein/flixbus te reizen tussen wat steden en dorpjes. Dan ga ik het liefst naar Cinque Terre, Florence en Bologna. En ik las ook dat Lucca ook een aanrader is.
Alleen vind ik het lastig in te schatten hoeveel dagen ik moet blijven per plaats.
Ik reis alleen en wil liever geen auto huren in mijn eentje. Ook ben ik al in Pompeï, rondom Gardameer en Amalfikust geweest.
Andere tips qua hotel en restaurants en welke plekken/hoelang etc zijn zeer welkom