Italië topic

Wat is een goede site om een vakantie in Italië te boeken, liefst inclusief vlucht, auto en hotel. Voor een koppel, liefst geen massatoerisme iets. Een klein boetiekhotel oid heeft onze voorkeur. Ben zelf alleen bekend met Eliza was here, zijn er soortgelijke sites?

Ik vond Lucca een leuke stad! Volterra vond ik voldoende voor een dagdeel. Siena is ook wel leuk. Zou voor overnachtingen buiten de stad gaan en dan af en toe een dagje naar een stad, vind Toscane buiten de steden om ook echt prachtig :heart_eyes:

2 likes

Ik vond een dagje de Cinque Terres ook leuk. Wij deden met boot, erg duur. Met de trein is veel goedkoper en sneller wss.

1 like

Route staat zo goed als vast! Zoveel zin in. We starten in het noorden om een keer te overnachten op de heenreis, daarna paar dagen Cinque Terre, dan richting Luca en dan eindigen rond Cecina aan het strand. Vanuit elke plek kunnen we naar onze favoriete stadjes. En dan natuurlijk weer terug met een overnachting, maar die doen we last minute.

Volgende week definitief maken en boeken :orange_heart: Thanks voor jullie tips!

@Velours wij hebben via via een vrouw gevonden die op zzp basis reizen boekt - aangesloten bij een grote organisatie - en zij heeft allemaal leuke kleine hotels en appartmentjes uitgezocht. Misschien naar zoiets zoeken?

8 likes

Is hier iemand naar Brindisi geweest? Ik ga volgende maand (bliksembezoek van 2 dagen), to do’s, to see’s, to buys, to eat and drinks meer dan welkom.

2 likes

Weet iemand een leuk restaurant in Rome waar ze lekkere pasta/pizza hebben voor een goeie prijs? Sowieso zijn alle Rome tips welkom :blush:

Dankjewel! Ik zal het eens gaan bestuderen. Ik kan nu al gewoon niet wachten om te gaan. :blush:

Trastevere heeft leuke en lekkere restaurantjes. Weet de naam niet want niet op gelet, maar de hele sfeer daar is leuk. Tenminste, in de zomer periode, weet niet hoe het nu is.
Ook hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje boven bij de Spaanse trappen, tegenover een immens duur hotel. Restaurant was niet duur overigens.
Bij het hotel waar we zaten zaten meerdere kleine restaurantjes en daar hebben we ook gegeten, misschien is dat leuk? Gewoon zien waar je terecht komt. Hebben wij ook gedaan. Terrasje op straat en over-enthousiast personeel, super leuk! :smile:

Roma Sparita voor de cacio e pepe!

1 like

Ik vond de wijk Monti erg leuk! Wij hadden daar een Airbnb appartement. Leuker dan in de oude stad, wat echt een openlucht museum is geworden en je over de hoofden van toeristen moet lopen. Monti was nog iets rustiger.

In de straat Via Tor’ dei Conti zit Pizzeria alla Carretta, en daar heb ik de beste pizza ooit gegeten. Met z’n 2en incl wijn, water en koffie waren we (wel 5 jaar geleden) 16 euro kwijt. Het is een soort kelder/gewelfconstructie. Absolute aanrader. Ertegen over zit restaurant La Taverna dei Fori Imperali. Iets duurder, maar een echt italiaans restaurant. Laat je leiden door de bediening en je eet geweldig.

Enjoy Rome, heerlijke stad. Je loopt je een ongeluk, maar ziet op iedere hoek een stuk geschiedenis. Dat maakt het heel bijzonder.

6 likes

Dankjewel! Hier gaan we zeker een kijkje nemen zodra we er zijn.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren betreft het openbaar vervoer vanaf de vluchthaven. Ik twijfel tussen de shuttlebus en de trein.

2 likes

Wij gaan deze zomer naar Italie met de camper waarschijnlijk oa naar Dolomieten & Comomeer en heb er nu al zoveel zin in❤️

7 likes

Even hierop inhakend - ik verheug me zo dat ik al wat plekjes op aan het zoeken ben - heeft iemand leuke tips voor dit gebied? Mooie dorpjes of iets.

1 like

Ik ga over 2 weken een stedentrip doen naar Bologna en heb er zo veel zin in!
Ben al even wat bezienswaardigheden aan het uitzoeken en ben helemaal hyped :it:

7 likes

Leuk! Als je goede tips hebt, hoor ik het graag!

Wij hebben 2 weken camping geboekt aan de Adriatische kust, een uur onder Rimini. Vooral voor onze dochter van 6 een camping. We gaan er heel rustig heen rijden, met stops bij o.a. Milaan en Bologna.Verder gaan we naar Rimini voor strand met speeltoestellen, Italia in miniatura etc. lekker tussen de jeugd :rofl: We willen ook graag naar San Marino. Heeft iemand nog tips heeft in dit gebied? We vinden het niet erg om een stukje te rijden, we zijn niet de types om ons 2 weken op een camping te vermaken.

1 like

Urbino!

1 like

Siracusa vond ik heel leuk! In Taormina zijn we gaan varen maar niet echt het dorpje in geweest dus daar kan ik niks over zeggen.

Bedoel je Etna excursie waarbij je naar boven loopt? Wij zijn met de kabelbaan naar boven gegaan en daar stond een bus klaar waarmee je nog een stuk de vulkaan op reed, daar liep je op een paar plekken dan met een gids rond die wat uitleg gaf en dat was voor mij prima, ik hoef niet perse die hele berg op of af te lopen. Wij ging wat later in de middag en het was die dag niet mega goed weer, boven op de berg was het 10 graden dus kleed je er wel op. Het was vrij mistig in het begin maar op een gegeven moment trok het helemaal open en had je super mooi uitzicht over het hele eiland.

1 like

Ja inderdaad @DaintyDream, ik vond Urbino ook echt een aanrader. Heel authentiek Italiaans en echt een soort openluchtmuseum.

1 like

Zijn er hier mensen met de ervaring in met de trein van verona naar venetie te gaan? Is dat goed te doen of is met de auto beter?
Was get kopen van een ticket makkelijk?

Super makkelijk! Wij hebben online tickets gekocht, moesten wel met een creditcard betalen dus die heb je wel nodig denk ik, en toen gewoon naar het station gegaan. Je moest wel een tijd kiezen, op internet stond dat je dan geen trein later mocht pakken maar de trein had vertraging/was uitgevallen ofzo dus we hebben gewoon een andere trein gepakt. Je moet wel even kijken want er waren bij ons een groene en een rode trein en wij mochten alleen met de rode reizen, vond ik heel onduidelijk op het kaartje staan maar we hebben het gewoon aan een medewerker gevraagd. Op de terugweg hebben we een eerdere trein terug gepakt dan op het ticket stond, was geen probleem. Parkeren op station Verona was ook heel fijn, zit een grote parkeerplaats naast. De trein was ook luxer dan de NS dus echt wel een aanrader.

2 likes