Italië topic

Ik ga over 2 weken een stedentrip doen naar Bologna en heb er zo veel zin in!
Ben al even wat bezienswaardigheden aan het uitzoeken en ben helemaal hyped :it:

7 likes

Leuk! Als je goede tips hebt, hoor ik het graag!

Wij hebben 2 weken camping geboekt aan de Adriatische kust, een uur onder Rimini. Vooral voor onze dochter van 6 een camping. We gaan er heel rustig heen rijden, met stops bij o.a. Milaan en Bologna.Verder gaan we naar Rimini voor strand met speeltoestellen, Italia in miniatura etc. lekker tussen de jeugd :rofl: We willen ook graag naar San Marino. Heeft iemand nog tips heeft in dit gebied? We vinden het niet erg om een stukje te rijden, we zijn niet de types om ons 2 weken op een camping te vermaken.

1 like

Urbino!

1 like

Siracusa vond ik heel leuk! In Taormina zijn we gaan varen maar niet echt het dorpje in geweest dus daar kan ik niks over zeggen.

Bedoel je Etna excursie waarbij je naar boven loopt? Wij zijn met de kabelbaan naar boven gegaan en daar stond een bus klaar waarmee je nog een stuk de vulkaan op reed, daar liep je op een paar plekken dan met een gids rond die wat uitleg gaf en dat was voor mij prima, ik hoef niet perse die hele berg op of af te lopen. Wij ging wat later in de middag en het was die dag niet mega goed weer, boven op de berg was het 10 graden dus kleed je er wel op. Het was vrij mistig in het begin maar op een gegeven moment trok het helemaal open en had je super mooi uitzicht over het hele eiland.

1 like

Ja inderdaad @DaintyDream, ik vond Urbino ook echt een aanrader. Heel authentiek Italiaans en echt een soort openluchtmuseum.

1 like

Zijn er hier mensen met de ervaring in met de trein van verona naar venetie te gaan? Is dat goed te doen of is met de auto beter?
Was get kopen van een ticket makkelijk?

Super makkelijk! Wij hebben online tickets gekocht, moesten wel met een creditcard betalen dus die heb je wel nodig denk ik, en toen gewoon naar het station gegaan. Je moest wel een tijd kiezen, op internet stond dat je dan geen trein later mocht pakken maar de trein had vertraging/was uitgevallen ofzo dus we hebben gewoon een andere trein gepakt. Je moet wel even kijken want er waren bij ons een groene en een rode trein en wij mochten alleen met de rode reizen, vond ik heel onduidelijk op het kaartje staan maar we hebben het gewoon aan een medewerker gevraagd. Op de terugweg hebben we een eerdere trein terug gepakt dan op het ticket stond, was geen probleem. Parkeren op station Verona was ook heel fijn, zit een grote parkeerplaats naast. De trein was ook luxer dan de NS dus echt wel een aanrader.

2 likes

Ik heb afgelopen zomer een Etna excursie gedaan! De wandeltocht, was echt suuuuuper leuk. Vond t wel een beetje zwaar omdat je de hele tijd wegzakt in het zand.

1 like

Dat klinkt heel goed. Dankjewel voor het delen!

1 like

Aah wat een heerlijke uitleg! Dankje. Ik ga zondag even heel goed kijken.

1 like

Ik ben onderweg naar Sicilië (met de trein). Iemand nog aanraders qua musea, wandelgebieden, vega eten, etc.? Misschien @Era ?
En ander tips voor tussenstops op de heen of terugreis zijn ook welkom. Ik heb niet echt een uitgestippelde route dus ik kan alle kanten op.

3 likes

Bologna is fantastisch!! We zijn er 1 dag geweest op rondreis en hebben tijdens het wandelen in devstad dit koffietentje ontdekt: Aroma Specialty Coffees.

Probeer vooral de koffie salentino eens!!

1 like

Ik lees even mee hier in het topic! Wij gaan komende zomer een roadtrip doen door Duitsland/Zwitserland en Italie🥰

Ik zoek nog tips voor omgeving Cinque Terre en Florence (we houden van natuur, avontuur, eten, mn vriend houdt enorm van auto’s) en eventueel voor de dolomieten, al heb ik daar al best veel voor op mn lijstje staan. We willen ook nog wat dagen bij het gardameer verblijven. Tips voor hotels of b&b zijn ook welkom😄

Dat klinkt heel erg leuk!

In de hoek van Cinque Terre/Florence is Agriturismo Ca’ del Bosco heel mooi! Het zijn appartementen met een grote tuin erbij en de eigenaren hebben ook een wijngaard en olijfgaard. Het is iets afgelegen, dus je moet wel met de auto op stap, maar daar kom je wel echt lekker tot rust! Verder is Lucca echt de moeite waard om te bezoeken, Pisa vond ik niet zo bijzonder.

Bij het Gardameer vind ik Bardolino de leukste plaats om te verblijven, er is heel veel te doen en je kan daar ook de boot naar andere plaatsen nemen. Dat hele kantje is qua plaatsen heel leuk. Mocht je het leuk vinden is Lenotti ook een hele leuke wijngaard om te bezoeken, daar krijg je een hele rondleiding met proeverij. Verder kun je in Bardolino bij Munus en Divino heel lekker eten, echt aanraders.

Aangezien je vriend van auto’s houdt is Brescia ook heel leuk om te bezoeken. Daar heb je het Mille Miglia museum. Een automuseum met allerlei oldtimers die meedoen aan deze bekende Italiaanse autorace.

3 likes

Ik vond Lago di Braies heel mooi om rond te wandelen maar zorg wel dat je er vroeg bent anders is het echt vol met toeristen. Volgens mij kan je daar zelfs met de camper staan.

1 like

Iemand tips voor Bari?

Een paar dagen is wel genoeg. Denk dat je met 3 of 4 dagen alles wel gezien hebt. Misschien heb je al op social media gezien dat er in de kleine straatjes overal vrouwen pasta aan het maken zijn op straat. Vond ik heel leuk! En je kan dat ook bij ze kopen.
Je kan echt veel lekker eten natuurlijk, maar ik heb niet echt specifieke tips qua restaurants ofzo.
Ga je ook nog naar andere plaatsen in de buurt?

Jaa die algemene dingen had ik ook online wel gevonden inderdaad! Gaan alleen even korte citytrip naar Bari dus ben op zoek naar leuke barretjes/terrasjes/restaurants (voor vega)

Bedankt!! Ik ga er even induiken!

2 likes

Ik ben nu in Napels en ga overmorgen naar Catania. Ik weet niet of ik genoeg tijd heb om ook een tripje naar Taormina te maken maar als ik die kant op kom laat ik het weten!
Ben je ook op vakantie of woon je daar?

3 likes