Italië topic

In de VS is het net opgeheven dat je een vaccinatiebewijs nodig hebt om te reizen, dus die gaan er deze zomer blijkbaar allemaal weer op uit.

Denk ook wel white Lotus effect

4 likes

(Ik zie nu pas dat het het Italië topic is en niet Reizen) maar nee dit zijn niet mensen die van oorsprong hier vandaan komen, ze zijn blijkbaar allemaal heel erg geïnteresseerd in de minder populaire bestemmingen in Europa. Vind het alleen maar leuk en ze zijn super vriendelijk, nemen me mee op sleeptouw en zijn niet luidruchtig dus ik klaag niet.

1 like

Ik ben aan het denken om begin oktober nog een 10-tal dagen een soloreisje naar Italië te doen. Vliegtickets naar Milaan (Bergamo) en Bologna zijn niet zo duur, en ter plekke zou ik met het openbaar vervoer reizen. Heeft iemand aanrader voor leuke plekken/een leuk rondje voor een soloreiziger?

Pompei, Ravello, Anacapri (op Capri), aanrader is B&B Il Giardino dell’Arte. Leuke dingen zijn snel volgeboekt, dus als het kan dan niet te lang daarmee wachten

2 likes

Iemand nog tips voor Napels, Monopoli en Bari? We gaan over maandje daarheen en ik zoek nog leuke tips voor restaurant, bars, vintage winkeltjes, markten, wijngaarden etc. We hebben btw geen auto dus doen alles via OV.

1 like

Hotel mega mare in vico equense, als je auto hebt is dat een stuk beter dan in bv positano.
Relatief betaalbaar en het uitzicht is wauw.

Even een screenshotje van toen ik daar was

Een andere keer heb ik in Hotel Bougainville gezeten in het centrum van Positano. Ook een OK prijsje voor de locatie, maar is echt lastig met een auto.

7 likes

Oja nog een tip. Ik weet niet in welke periode je gaat, maar in het hoogseizoen zitten veel restaurants al volgeboekt. Wij hadden niks gereserveerd en moesten in Positano savonds lang op zoek naar een plekje om te eten, en voor de resterende dagen hebben we toch daar nog geprobeerd om te reserveren. Maar dan zit je toch veel op je telefoon te zoeken en moet je bellen wat niet echt chill is op je vakantie.

Het is zeker niet overal nodig, maar in de hele drukke plekken zoals Positano enzo wel een aanrader om te doen

1 like

In Napels trattoria da nennella. Echt waar de locals ook komen, geen sjiek restaurant maar super goed en lekker eten voor weinig. Echt een hele leuke sfeer ook.

1 like

Iemand nog last minute tips voor Cinque Terre? Onze ‘basis’ is Riomaggiore!

https://maps.app.goo.gl/6EnZyLuCkogmhEpH7

La Regina di Manorolo was een leuk restaurantje
En mijn vriend vond een tour de marmerbergen van carrara op heel leuk

2 likes

In Riomaggiore zelf zou ik tutti frutti aanraden als je zin hebt in gefrituurde vis! In het tentje er naast hebben we het ook een keer gehaald maar die vond ik een stuk minder lekker.

Daarnaast zeker een keer de zonsondergang kijken. Als je naar het kiezelstrand loopt kom je langs een soort tribune in de wand waar je een goed uitzicht hebt en waar het niet belachelijk druk is.

Oh en ook nog een restaurant wat ik niet aan zou raden: Fuori Gotta. De primis zijn erg klein en echt meer de portie van een voorgerecht en je betaalt er veel voor. 2 primis, 1 glas wijn en 1 Aperol hebben ons €60 gekost en daarna hadden we nog honger en hebben we nog wat gefrituurde vis gehaald. We hadden natuurlijk ook nog een secondi kunnen bestellen maar dat vonden we echt te duur daar.

2 likes

Tutti Frutti was heerlijk! Ondanks dat ik (bijna) alle vis niet kon eten, vond mijn vriend het heerlijk en heb ik mozzarella sticks gehad 🫶

2 likes

Fantastische pizza bij Starita in Napels. Populair bij de locals en later op de avond vaak een lange rij met wel een gezellige sfeer. En absoluut niet duur!

Twins Vintage Shop in het nabijgelegen Pozzuoli, hele kleine winkel maar wel echt leuke dingen gevonden daar!

In Bari onwijs lekkere broodjes gegeten bij Mastro Ciccio. En natuurlijk ergens orecchiete eten :smiley:

1 like

Ik heb een eettip voor Polignano a Mare, daar ga je vast ook heen toch? :sweat_smile:

Iemand nog restaurant tips voor Lucca? :blush: we willen er morgen een dagje heen als het weer het toelaat, we hebben nu stromende regen… Hopelijk klaart het snel op.

Osteria da Pasqualino, daar heb ik de lekkerste caponata ooit gegeten (de rest was ook fantastisch).
Wel reserveren!

1 like

Thanks, opgeslagen!

Zeker!

Wel alleen een tip als je van vis houdt! Pescaria in Polignano a Mare; kregen wij getipt van onze B&B-hostess. Het is een soort luxe snackbar-idee met allerlei visgerechten, vooral super super super lekkere broodjes met verse vis. Het is er mega druk (vooral Italianen, weinig toeristen) en het is gehorig en niet per se gezellig, maar voor een lunch moet je er echt even naar toe gaan! Echt we denken nu drie maanden later nog aan die broodjes. :yum::yum::yum: Echt genieten.

Edit: ze roepen je nummer in het Italiaans dus even opzoeken terwijl je wacht hoe het ongeveer moet klinken als je geen Italiaans kunt. :sweat_smile:

1 like