Italië topic

Ik zou persoonlijk niet in rome blijven, te druk, te weinig speelmogelijkheid. De gemiddelde 4jarige wil vooral spelen dus ik zou een agriturismo boeken in Toscane! Dan hoef je ook niet te vliegen (zo zonde voor een paar dagen!). Wij bezoeken vaak in de ochtend een dorpje, wandelen wat rond, lekker ontbijten, en dan in de middag tijd om te spelen en zwemmen. Helemaal handig als de agriturismo een restaurant heeft, dan kan je daar s’avonds eten als je geen zin hebt om te koken. Soms heb je zelf geluk dat de babyfoon (via je mobiel) dat haalt.

5 likes

Ik ben onderweg naar Como(regio). Als iemand tips heeft voor daar of naburige steden, meer dan welkom!

2 likes

Iemand tips voor leuke restaurantjes met mooie views of lekker vega(n) eten, mooie hikes/natuur/foto plekjes, wijn proeverijen of andere leuke activiteiten in Napels, Procida, Abruzzo, Umbrië of Bologna? We gaan veel verschillende plekken bezoeken waar we allemaal nog nooit geweest zijn, dus veel zin in!

1 like

Bedankt voor de reacties! Uiteindelijk hebben we besloten toch tegelijkertijd met de rest naar huis te gaan. Vieren we thuis nog een weekje vakantie met leuke uitstapjes :heart:

Iemand tips voor een hotel in Napels? Of andere leuke Napels tips?

Ben je inmiddels al geweest? Ik ben ook benieuwd naar tips!

Geen tips, maar hier in Sicilië ook bizar veel!

ostia is best leuk

Willen graag naar Trentino, iemand tips voor leuke accommodaties en dorpjes waar je zelf ooit geweest bent? Niet voor dit jaar want meeste zit al vol natuurlijk. Mag ook camping zijn met verhuuraccommodaties.
Hebben 1 zoon van tegen die tijd 12 jaar.

Ja het is echt bizar, lees overal dat er echt een Amerikaanse invasie is. Ben echt beetje nerveus voor Cinque Terre qua drukte :tired_face:

Wij hadden dat vorige maand ook inderdaad. Overal waar je was, zag en hoorde je Amerikanen.

Ik ga half augustus!

Begin juni in Montepulciano waren ook bijna alleen maar Amerikanen :woman_shrugging:

In Bosnië en Herzegovina zijn enorm veel Nieuw-Zeelanders, snap er echt niks van.

In de VS is het net opgeheven dat je een vaccinatiebewijs nodig hebt om te reizen, dus die gaan er deze zomer blijkbaar allemaal weer op uit.

Denk ook wel white Lotus effect

4 likes

(Ik zie nu pas dat het het Italië topic is en niet Reizen) maar nee dit zijn niet mensen die van oorsprong hier vandaan komen, ze zijn blijkbaar allemaal heel erg geïnteresseerd in de minder populaire bestemmingen in Europa. Vind het alleen maar leuk en ze zijn super vriendelijk, nemen me mee op sleeptouw en zijn niet luidruchtig dus ik klaag niet.

1 like

Ik ben aan het denken om begin oktober nog een 10-tal dagen een soloreisje naar Italië te doen. Vliegtickets naar Milaan (Bergamo) en Bologna zijn niet zo duur, en ter plekke zou ik met het openbaar vervoer reizen. Heeft iemand aanrader voor leuke plekken/een leuk rondje voor een soloreiziger?

Pompei, Ravello, Anacapri (op Capri), aanrader is B&B Il Giardino dell’Arte. Leuke dingen zijn snel volgeboekt, dus als het kan dan niet te lang daarmee wachten

2 likes

Iemand nog tips voor Napels, Monopoli en Bari? We gaan over maandje daarheen en ik zoek nog leuke tips voor restaurant, bars, vintage winkeltjes, markten, wijngaarden etc. We hebben btw geen auto dus doen alles via OV.

1 like