Italië topic

Wij hebben afgelopen maand een andere oversteek gemaakt met de camper, van 21 uur varen. We vertrokken ‘s avonds 21.30 en hadden een hut waar de kinderen beneden sliepen en wij boven. Met de jongste (2) ging het ook goed, was bang dat hij misschien uit bed zou vallen. :joy:. De nacht viel niet tegen. Was nog wel lang en ‘s nachts veel rumoer op de gang, maarja daar doe je weinig aan. Ook de volgende dag zijn we wel goed doorgekomen. Een aantal keer over de boot gelopen. Had een beetje speelgoed meegenomen, auto’s, stiften, kleurboek en een nieuw stickerboek. Daarmee hebben ze zich wel vermaakt. Alleen toen we er bijna waren een kort filmpje aan gezet. Voor het ontbijt hadden we zelf wat te eten meegenomen. Lunch van te voren gereserveerd, want zou goedkoper zijn werd aangegeven. Oh en de jongste kon ‘s middags nog weer slapen in de hut. Ik zou het wel weer een keer doen, het is een hele ervaring voor ze!

1 like

Oh dit klinkt goed! 20 uur op een boot blijft lang natuurlijk maar het lijkt me inderdaad fijn dat je redelijk normaal kunt slapen en dat je zelf je handen vrij hebt voor de kinderen zonder dat je hoeft te rijden dat stuk. Thanks voor het delen! Welke oversteek hebben jullie gemaakt?

Lazise is gezellig en heeft een middeleeuwse stijl, erg leuk!

1 like

Ja, dat is zeker waar! De oversteek van Barcelona naar Rome.

1 like

Weet je of je kinderen zeeziek zijn? Ik ben een keer naar Wales gegaan met een vriendin en zij heeft de hele nacht moeten overgeven, dus dat was echt dramatisch.

Mocht je een ander Italiaans eiland willen overwegen kun je ook rijden tot Piombino en dan met de ferry naar Elba. Dat is wel 2 uur verder rijden, maar de ferry is dan slechts een half uurtje.

2 likes

We hebben gister onze vakantie geboekt voor september :heart:
We gaan met mijn ouders,broertje,zus en ons eigen gezin een week naar Umbrië. Hebben een geweldig huis gehuurd met zwembad.
Maar mijn man,ons zoontje en ik willen daarna nog blijven want we hebben nog een week vakantie. We vliegen op Rome dus het plan was nog een paar dagen in de stad verblijven. Maar twijfel nu of dat wat is met een vierjarige? Zit te denken om nog een paar dagen naar Sicilië te gaan. Zie dat tickets vanaf Rome niet zo duur zijn en het is maar een uurtje vliegen…

2 likes

Sicilië

3 likes

Hangt er vanaf of je kind houdt van stedentrips. Mijn zoontje is er gek op. Colosseum bewandelen. Door het stad heen. Overal ijs eten.

2 likes

Goeie! Geen idee eigenlijk dus goed om te checken voordat we 20 uur op een boot zitten :sweat_smile:. We hebben Sardinië ook overwogen maar qua weer is Sicilië in mei wel een stuk warmer dus dat zou de langere reis wat ons betreft wel waard zijn.

2 likes

Kijk eens op het youtube kanaal “love and london” vind daar heel veel leuke tips vaak

3 likes

Ik zou persoonlijk niet in rome blijven, te druk, te weinig speelmogelijkheid. De gemiddelde 4jarige wil vooral spelen dus ik zou een agriturismo boeken in Toscane! Dan hoef je ook niet te vliegen (zo zonde voor een paar dagen!). Wij bezoeken vaak in de ochtend een dorpje, wandelen wat rond, lekker ontbijten, en dan in de middag tijd om te spelen en zwemmen. Helemaal handig als de agriturismo een restaurant heeft, dan kan je daar s’avonds eten als je geen zin hebt om te koken. Soms heb je zelf geluk dat de babyfoon (via je mobiel) dat haalt.

5 likes

Ik ben onderweg naar Como(regio). Als iemand tips heeft voor daar of naburige steden, meer dan welkom!

2 likes

Iemand tips voor leuke restaurantjes met mooie views of lekker vega(n) eten, mooie hikes/natuur/foto plekjes, wijn proeverijen of andere leuke activiteiten in Napels, Procida, Abruzzo, Umbrië of Bologna? We gaan veel verschillende plekken bezoeken waar we allemaal nog nooit geweest zijn, dus veel zin in!

1 like

Bedankt voor de reacties! Uiteindelijk hebben we besloten toch tegelijkertijd met de rest naar huis te gaan. Vieren we thuis nog een weekje vakantie met leuke uitstapjes :heart:

Iemand tips voor een hotel in Napels? Of andere leuke Napels tips?

Ben je inmiddels al geweest? Ik ben ook benieuwd naar tips!

Jaa ben geweest, was echt top. Perfect voor 4 dagen. Heb alleen niet echt tips voor leuke eettentjes haha, ik heb alleen maar pizza margarita of pasta cacio e pepe gegeten (want vega), en dat was prima maar niet super ofzo. Aanrader voor focaccia is Panificio Fiore. Beroemd dus lange rij, maar mega lekker. Het is wel leuk om daar een pastatour te doen, dan ga je zelf ook pasta maken bij zo’n oud italiaans vrouwtje thuis. En Pogliano a Mare is leuk als middaguitje, kun je zo heen met de trein in een halfuurtje. Hadden daar ook een bootje gehuurd (bootjes zelf lagen in San Vito en werden gehaald en gebracht met de auto) en we hadden daar een leuke schipper dus die heeft ons door Pogliano geleid met allemaal cocktails enzo haha, maar dat ging zo snel en spontaan dat ik niks qua namen van tentjes heb opgeslagen.

1 like

Geen tips, maar hier in Sicilië ook bizar veel!

ostia is best leuk

Willen graag naar Trentino, iemand tips voor leuke accommodaties en dorpjes waar je zelf ooit geweest bent? Niet voor dit jaar want meeste zit al vol natuurlijk. Mag ook camping zijn met verhuuraccommodaties.
Hebben 1 zoon van tegen die tijd 12 jaar.