Oeh, klinkt heel goed!!
Die was helaas vol!
Hebben echt een heerlijke lunch bij Manon Lescaut gehad, tipje voor als iemand nog naar Lucca gaat.
Wie is naar Vaticaanstad geweest en heeft tickets voor de Vaticaanse Musea en Sixtijnse Kapel vooraf geboekt? Op de eigen site lijkt het uitverkocht, maar via sites als Getyourguide zijn wel tickets. Prima beoordelingen, maar ergens zal ik er wel ingeluisd worden? Wie heeft hier ervaring mee? Een tour hoeft van mij niet per se, zelf rondlopen ook prima. Maar dan wil ik niet erachter komen dat ik eenmaal daar alsnog in een rij sta om een ticket te moeten kopen. Of erger: weggestuurd worden.
Denk dat ik dat heb gedaan, ben niet 100% zeker maar was wel met een gids. En je moest naar het bureau gaan om af te spreken en dan ging je in groep naar het Vaticaan. Via de officiële website was het uitverkocht en heb dan maar een Franse gids gevonden die nog plek had.
Heb geen problemen gehad en alles leek legit.
Getyourguide is wel een betrouwbare site, althans ik heb er vaak iets mee geboekt en ging altijd goed.
Ik heb s ochtends een rondleiding door de tuinen gehad, en daarna kon je vrij het museum in. De gids hielp ons aan een snelle route naar de Sixtijnse kapel. Maar good lord, wat druk. Rondleiding door de tuinen is trouwens enorme aanrader. Mooie uitzichten, bijzonder om te zien, en we zagen van ver de vorige paus nog even een wandelingetje maken.
@Daelyss @TanteBetje Grazie! Ook toevallig via Getyourguide? Al die bureaus kopen de kaarten in/maken afspraken met het museum? Nasty iig - en vooral dom van mezelf dat ik niet eerder heb geboekt.
Goeie wb de tuinen, ik zal eens kijken wat er nog aangeboden wordt. Ik las ergens dat woensdagochtend een relatief rustige optie is, omdat veel mensen dan naar de Paus gaan. 's Middags is het dan juist weer erg druk omdat diezelfde groep naar de bezienswaardigheden gaat.
Nee, ik had dit direct via de website van de Vaticaanse musea geboekt. Succes!!
Denk dat ze afspraken hebben met het museum. Ik vond het vooral handig want je moest nergens meer aanschuiven.
Heb gekeken en het was de sessie om 10uur op een zaterdag. Was niet al te druk en bezoek was rond 12u gedaan.
Good to hear! Ik heb geboekt. En ga dat ijsje van jou tzt ook eten
Ik had San Lorenzo getipt, buiten het historisch centrum. Was beste fior di latte en pistache ijs ooit.
@FredPaillet ga je ook carbonara eten bij santa palato. Ik wil zo graag terug naar Rome.
Die heb ik ook genoteerd ja! Lekker
Had jij nou ook over Don Peppinu (in Catania) gepost? Ik had je hele post met tips gebookmarkt maar die is nu natuurlijk weg.
Nee, ik ben daar volgende week. Ga wel even testen waarschijnlijk
Ik vond het ijs daar super lekker! Vooral de pure chocolade met chili.
Oh shit was er een chille lijst? Ik ga ook naar Catania!
Ja, maar die is er niet meer. Wanneer ga je?
Iemand hier wel eens met de trein vanaf Milaan Malpensa naar Lugano gegaan?
Over een maand🤩
Dan heb ik wel tips voor je!