Italië topic

@Daelyss @TanteBetje Grazie! Ook toevallig via Getyourguide? Al die bureaus kopen de kaarten in/maken afspraken met het museum? Nasty iig - en vooral dom van mezelf dat ik niet eerder heb geboekt.

Goeie wb de tuinen, ik zal eens kijken wat er nog aangeboden wordt. Ik las ergens dat woensdagochtend een relatief rustige optie is, omdat veel mensen dan naar de Paus gaan. 's Middags is het dan juist weer erg druk omdat diezelfde groep naar de bezienswaardigheden gaat.

2 likes

Nee, ik had dit direct via de website van de Vaticaanse musea geboekt. Succes!!

1 like

Denk dat ze afspraken hebben met het museum. Ik vond het vooral handig want je moest nergens meer aanschuiven.
Heb gekeken en het was de sessie om 10uur op een zaterdag. Was niet al te druk en bezoek was rond 12u gedaan.

2 likes

Good to hear! Ik heb geboekt. En ga dat ijsje van jou tzt ook eten :star_struck:

1 like

Ik had San Lorenzo getipt, buiten het historisch centrum. Was beste fior di latte en pistache ijs ooit.

@FredPaillet ga je ook carbonara eten bij santa palato. Ik wil zo graag terug naar Rome.

3 likes

Die heb ik ook genoteerd ja! Lekker

2 likes

Had jij nou ook over Don Peppinu (in Catania) gepost? Ik had je hele post met tips gebookmarkt maar die is nu natuurlijk weg.

1 like

Nee, ik ben daar volgende week. Ga wel even testen waarschijnlijk :grimacing:

2 likes

Ik vond het ijs daar super lekker! Vooral de pure chocolade met chili.

2 likes

Oh shit was er een chille lijst? Ik ga ook naar Catania!

Ja, maar die is er niet meer. Wanneer ga je?

Iemand hier wel eens met de trein vanaf Milaan Malpensa naar Lugano gegaan?

Over een maand🤩

2 likes

Dan heb ik wel tips voor je!

1 like

Grazie. Qua eten in Catania kon ik weinig vinden hier.

En jij bent ook in Rome geweest toch? Nieuwe tips zijn welkom. Ik heb al gezocht in de topics en de volgende tentjes genoteerd; o.a. San Lorenzo, Santo Palato, ristorante Toto, Pizzeria alla Carretta, La Taverna dei Fori Imperali, Bonci Pizzarium, La pasticceria siciliana

Ik kon ook niet echt eettips vinden voor Napels. Dus als iemand leuke dingen weet, let me know :smiley:

(Ja, ik ga zelf ook googelen)

Gunther gelato en gelateria die Gracchi in Rome. Ook: Caffe San’Eustachio, Il Emporio alla Pace, Forno, Roscioli, Emma Pizzeria, al vino al vino, Pianostrada.

Ga je binnekort naar Napels? Anders heb ik na begin oktober tips.

2 likes

Dank! Ja, deze maand ‘al’. Als ik chille shit ontdek, drop ik het hier.

1 like

Is er iemand in omgeving la spezia geweest met de trein?

1 like

Catania: BarnAut (goedkope drankjes en mooie blauwe regen en chille muziek) en wijnbar Razmataz (chille cocktails en wisselend menu op krijtbord). Leuk die “originele” paraplu’s in de lucht, maar het eten is daar echt kut. En bar Vermut is chill.

Naples:
Eten bij Da Maria, erg chill. Ijsjes halen bij Mennella. En verse pizza fritta bij Antica Pizza Fritta da Zia Esterina Sorbillo.

1 like

@FredPaillet oh en die pizzeria da Michelle met Michelin ster is erg lekker in Naples. Maar in principe niet veel lekkerder dan menig andere pizzeria in Naples. Take away is iig stuk sneller dan daar eten. Sephora ook altijd chill. En spritz of wijn bij bar Grillo of ander barretje in de Spaanse wijk is gezellig.

Als je lang in Catania bent is de trein nemen naar Taormina nemen ook een aanrader voor wat White lotus vibes.

3 likes