Italië topic

Sardinië is behoorlijk groot, ben er een keer een week geweest en vanuit ons hotel toen ongeveer 1/3e van het eiland verkend. Het was behoorlijk ver rijden van de ene naar de andere kant en je moet je er ook geen vierbaanssnelwegen bij voorstellen overal. Wij zaten in de buurt van Olbia, en van daaruit is het naar Cagliari bijv ruim 3 uur rijden volgens Google maps. Dus ik zou zeggen bij uitstek geschikt om twee of drie verschillende plekken te kiezen.
Het is een prachtig eiland trouwens!

3 likes

@Babka @FredPaillet Hebben jullie nog lekkere eettips voor Napels? Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Bologna is misschien een goede optie? Ben er zelf niet geweest maar heb wel positieve verhalen gehoord.

1 like

Rome is zeker toeristisch, maar ik vind het wel echt de moeite waard. Er is daar in de buurt van het vaticaan een leuk wijkje waar ook de locals eten e.d.

1 like

Wij gaan in de meivakantie twee weken naar Sardinië (we kunnen in een huisje van kennissen van ons), we zitten in het noorden. Een auto hebben we daar ook. Hebben jullie tips? Onze dochter van 7 is ook mee, maar die is al snel blij met het zwembad en het strand gelukkig. We vinden het leuk om stukken te rijden.

Ik ga eventjes kijken. Was er in de meivakantie vorig jaar

1 like

Weet je het plaatsje misschien?

1 like

tip:
dit knopje
image

3 likes

Oh leuk, ben benieuwd! We zitten bij Sassari in de buurt.

Ik ben daar vorig jaar in de zomer geweest en toen zijn we een dagje naar het eiland La Maddalena geweest. Je kan met de auto op een boot en dan daar op het eiland rondrijden. Dat was erg leuk, een groot deel van het eilandje is onbewoond en heeft prachtige stranden.

Verder vond ik Alghero de enige leuke (grotere) stad op het eiland. Vooral de steden aan de noord oost kant van het eiland vond ik niet de moeite waard.

Leuk restaurantje in Alghero is La Botteghina, goed eten en een gezellig terras op de eerste verdieping.

3 likes

Wij hadden een boottochtje naar grotta del bue marino. Deze vond ik erg leuk. De weg ernaartoe was wel wat lastiger, maar veel beter dan de populaire grot daar op het eiland
Su nuraxi vond ik ook erg leuk en een dolfijnentochtje is zeker een aanrader, toen wij er waren was het water ijskoud dus de zee was niet fijn om in te zwemmen

1 like

Dat is handig dat je de auto mee kan nemen! Moet je daarvoor van te voren voor reserveren?

Thanks en ook @Mette12 ik heb alles op mijn lijstje gezet :blush:

En je moet er in ieder geval ijs en pizza eten
En een nuraghi bezoeken vond ik ook erg leuk, verder heb ik er nog wat geqandeld. Zonsopgangen en ondergangen bekeken vanaf het strand en heerlijk koffie gedronken in de cafes
Ik vond zelf calgari ook een erg leuke plaats

1 like

Heeft iemand nog een tip waar te overnachten in de Dolomieten en rond het Comomeer?

1 like

Voor een nacht op doorreis of langer? Wij hebben afgelopen zomer hier één overnachting gehad aan het Comomeer bij Hotel Villa Belvedere. Beviel heel goed! Geen idee of het interessant is om langer te blijven maar we hebben hier heerlijk gewandeld en gegeten.

Ik heb hier geslapen in de Dolomieten (zomer) en vond het echt een van de beste hotels die vakantie, eten is geweldig (je kunt tegen een lage prijs elke dag daar dineren) en super schoon, prachtig uitzicht en wel redelijk centraal.

Je hebt er alleen niet echt iets in de buurt, een klein dorpje maar dat is het wel (mini supermarkt en nog een pizzeria die niet elke dag open is en dat is het wel) dus ligt eraan of je daar ook naar op zoek bent.

Bij como heb ik in mennagio geslapen, goede uitvalsbasis want je kunt makkelijk met de boot overal heen. En het was niet zo druk als bellagio. Ik sliep alleen wel ergens nog een kilometer steil omhoog lopen van het dorp af, dat zou ik niet per se aanraden omdat je dan niet zo chill snel naar een restaurant ofzo kan ‘s avonds. Hotel was wel goed als je dat geen probleem vindt, ook goed ontbijt en mooi uitzicht. Dat was deze:

1 like

Om langer te blijven.
@Evenveel thanks voor de tips!

2 likes

Dus…

Iemand nog tips voor een vakantie met gezin + hond aan een van de italiaanse meren (op gardameer na, tenzij het voldoet aan onze ‘eisen’)?

• kleinschalig maar wel leuk voor een kind van 1,5 (en leuk voor ons :rofl:)
  • zwembad
  • stacaravans, maar vrij gelegen, mag iets luxer en zeker niet hutjemutje
  • op loopafstand van restaurants

Halloooo,

Mijn vriend en ik gaan deze zomer naar Lago Maggiore
Hebben jullie nog tips? :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Heel standaard, maar de borromeische eilanden vond ik heel gaaf!

3 likes