hi! Hebben jullie tips mbt parkeren in pisa? We willen tijdens onze roadtrip even stoppen om de toren te bekijken. Maar ik lees online dat parkeren daar een drama is. We hoeven geen uren rond te lopen, willen ergens nabij de toren parkeren, kijken en weer door.
https://maps.app.goo.gl/332r6TPFB75cf6tt9
Ik heb een paar jaar geleden hier geparkeerd. Wij zijn toen op de bonnefooi er heen gereden en konden zo parkeren.
Ja wij ook een paar jaar geleden, was toen veel plek, vlak voor hoogseizoen.
Dankjewel!
Ik ga morgen 5 dagen naar Pisa met een vriendin. Nu zie ik dat er volgensmij niet heel veel te doen is haha. We willen sowieso een dagtripje naar Florence doen met de trein. Heeft iemand nog andere aanraders om in Pisa te doen? Of iets dat makkelijk te bereiken is met de trein.
Lucca! Halfuurtje met de trein, is echt een van m’n favoriete stadjes daar in de omgeving.
Treinen naar La Spezia en de rest van de Cinque Terre bezoeken per trein of boot (veel duurder)? Kan wel druk zijn. Naar La Spezia duurt 1u20m tot 2u hangt er vanaf welke trein je neemt.
Ik heb ook een stranddag bij Pisa gedaan weet ik nog. Florence zeker leuk!
Bologna vond ik ook heel leuk. Gezellige straatjes en terrassen.
Eten bij we love pasta!
Over drie weken wil ik graag naar Puglia voor 6/7 dagen! Ik hoef niet meer alleen, vriend heeft nu ook vrij gekregen. Hebben jullie tips voor accomodaties in de buurt van Ostuni en Lecce? Liefst wel in de buurt van het strand.
Ik heb het topic al doorgespit, maar alle tips voor Puglia zijn welkom!
Het scheelt echt de helft om via Dusseldorf te vliegen trouwens.
Het is vanuit bijna nergens ver naar het strand, omdat het een vrij smalle strook land is. Heb twee aanraders voor verblijf:
Villa Padula (Sogliano Cavour)
Villa Pesce (Selva di Fasano)
Veel plezier, vond Puglia echt fantastisch!
Cinque terre! Het is duur om daar te verblijven dus ik had ooit bedacht met een vriendin naar Pisa te vliegen (goedkoop) en dan door te reizen naar kleine stadjes.
We zijn uiteindelijk naar Florence en Cinque Terre geweest! Het was echt prachtig, maar wel echt onwijjjjs druk overal. Pisa zelf was leuk, maar na 2 dagen hadden we het daar wel gezien.
Mijn vriend nadat we vanavond op zoektocht voor hotel gingen: “Waarom zijn het allemaal kleinschalige dingen daar? Zit daar niet een Elysium ofzo?”
Daar zaten we vorig jaar na aanrader van jou haha. Die jongen is helemaal bang dat hij sociaal moet doen met eigenaren haha.
Haha! Ik zou het echt zonde vinden om in Puglia in een grootschalig hotel te gaan zitten, als je die al kan vinden. Die Villa’s zijn echt fantastisch en de meeste eigenaren praten voornamelijk Italiaans en maar minimaal Engels, dus dan ben je redelijk snel uitgepraat, haha, maar ze doen wel alles voor je. Zeg maar dat ie het maar moet proberen.
Ja, hij zei net al dat hij wel iets buiten zijn comfortzone wil doen (hij heeft geen keus ook denk ik ) Die villa’s die jij stuurde zagen er wel super uit en staan inmiddels op het lijstje! Eentje helaas niet meer op onze dagen beschikbaar, maar goed. We vinden wel iets. We gaan voor zondag boeken en dan de eerste week van juni daar naartoe. Ben ook wel benieuwd naar de drukte.
Ik vind Italiaanse hosts meer op zichzelf dan bvb Franse hosts. Op het verplichte praatje tijdens de check-in en elke morgen doorgeven welk eitje je wil, hoor je of zie je die niet.
Zou het zo zonde vinden om naar een hotel gaan.
Wij waren er een jaar geleden, met Pinksteren, vond het toen reuze meevallen. In Bari en Lecce wel drukker, maar in alle kleinere plaatsen echt prima/prettig qua drukte.
Wij hebben gevlogen op Bari, toen meteen met auto naar de Villa in het zuiden gereden, vanuit daar Lecce, Otranto, zuidkust en Gallipoli bezocht.
Daarna vanuit nieuwe Villa iets noordelijker Tarente, Matera, Alberobello, Locorotondo, Cisternino, Ostuni, Polignane a Mare en Monopoli bezocht. Laatste nacht in Bari geslapen en vanuit daar nog in Bari geweest en toen weer naar huis. Totaal 10 nachten volgens mij en ondanks dat het nu megaveel lijkt was het een super relaxte vakantie!
Leukste vond ik Otranto, Matera, Locorotondo en Ostuni denk ik. Maar alles was leuk en mooi.
Oeh thanks voor je uitgebreide reactie! Ga ik gebruiken voor onze planning haha.
Wij gaan van zaterdag tot zaterdag. We vliegen heen op Brinidisi en terug op Bari. Beetje omslachtig, maar fijner qua vluchttijden (vroeg aan, laat weg).
Wij dachten aan 3 nachten rond Ostuni en 3 nachten rond Lecce te zitten.