Italië topic

Ik wil graag een pasta / Italiaanse kookles volgen in augustus, hebben jullie tips voor in:

  • Cinque Terre (we zijn hier meerdere dagen dus elk dorpje mag!)
  • Pistoia
  • Cecina

Vind het online zo moeilijk inschatten… had er een gevonden maar die ik helemaal tiktok hyped en dus al vol.

Geen kooklestips maar wilde even zeggen dat ik Pistoia zo leuk vond. Je merkt dat veel mensen dat overslaan en alleen Lucca en Florence pakken. En als je b&b vol liefde hebt gezien dan herken je ook direct het beruchte marktje. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Haha ja heb ik gezien! :eyes:

Heb geen tips voor je maar ik boek kooklessen of wijnproeverijen via de ervaringen op airbnb

1 like

Ah, da’s een goed idee. Dankje!

1 like

Ah misschien heb ik juist pech gehad dan, dit was wel al even geleden.

Wij hebben ook alles per trein gedaan op Sicilië. Erg chill en duidelijk. Download de app Trainline en dan kan je daarmee makkelijk tickets kopen en je reis plannen. Die tickets zijn vervolgens te scannen met QR code en tickets zijn vrij goedkoop. Op sommige plekken gaan er niet vaak treinen dus dan is het slim om dag eerder al tickets te kopen, bij ons was een trein namelijk uitverkocht toen we een keer ter plekke tickets wouden kopen.

2 likes


Weet iemand een leuk plekje aan de kust om een nachtje te overnachten? Ik heb onze roadtrip redelijk rond maar kan hier niet zo snel iets vinden!

3 likes

Dus tussen Genua en Livorno? Of wat is je noordelijkste punt? Denk Genua.

1 like

Ja klopt genua!

Ik zei het laatst ook al, maar wij zaten in Rapallo, is een klein kustplaatsje met wel redelijk wat horeca en levendigheid, vanuit daar kun je te voet/fiets/boot/auto naar Portofino (moet je even gezien hebben, een drankje doen en weer gaan), en het heeft een treinstation met verbinding naar Cinque Terre en Genua.

Al die kustplaatsen zijn denk ik prima voor een stop, Sestri Levante kan denk ik ook. La Spezia is volgens mij ongezellig, kan ik van de research herinneren toen wij die kant op gingen.

2 likes

Ik ga over 3 weken naar Rome en heb er zooooveel zin in. Lijkt me echt een prachtige stad.

6 likes

La Spezia vond ik verschrikkelijk. Daardoor zijn wij destijds nog eerder naar huis gegaan haha.

Ga ijsjes eten bij San Lorenzo, is net buiten het historisch centrum maar zo lekker. Ik droom nog van de combinatie nocciole en fior di latte.
De beste carbonara had ik bij SantoPalato.

1 like

bedankt voor de tips! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Sestri levante, levanto en framura zijn heel leuk en minder toeristisch dan cinque terre. Plus alles is met de trein een paar minuten te bereizen

1 like

Heeft er iemand toevallig een fiets tour door Lucca gedaan?

1 like

Nee maar dat schijnt wel heel leuk te zijn over de stadsmuren. Ik zou het gewoon uitproberen, laat je hier weten hoe het was? :hugs:

1 like

Nooit een tour gedaan maar wel heel vaak gefietst door Lucca. Is echt een hele leuk stad om doorheen te fietsen (en over de stadsmuur natuurlijk).

3 likes

Wát een ervaring :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: wil weer! En wat een heerlijke stad Venetië! Zo rustig als je bepaalde plekken een beetje mijdt. Heb echt genoten.

1 like