Je moet kiezen-topic #2

Maar als je geen kantoorbaan hebt dan is 12.000 stappen toch gewoon heel haalbaar. Op de dagen dat ik werk tik ik veel meer aan dan dat en als ik de hele dag thuis ben haal ik dat niet per se maar dan tik ik wel alsnog de 10.000 aan en ik ga daar niet speciaal rondjes voor lopen of zo. Gewoon de normale dingen af en toe even opstaan om mijn benen te strekken, glas te pakken, naar de supermarkt, schoonmaken, dansen met oortjes in etc. Tenzij ik echt de hele dag alleen op de bank hang/bed hang omdat ik doodziek ben beweeg ik elk uur toch wel een beetje.

1 like

10.000 stappen halen terwijl je vrijwel de hele dag thuis bent?

34 likes

Ja, dat lukt mij echt nooit hoor hahah. Als ik een hele dag thuis ben (bijvoorbeeld thuis werk) dan zit ik met een beetje geluk aan 2000 stappen. Dan ga ik nog wel de deur uit om te wandelen, maar ik kom echt niet met gemak aan 10k stappen als ik thuis ben.

6 likes

Ik weet dat dat niet de standaard is maar mij lukt dat wel want elke uur sta ik toch wel even op (edit: niet bewust). Het ging mij meer om als je geen kantoorbaan hebt (of een ander zittend beroep) dat je dan tijdens je werkdagen vrij gemakkelijk de 12.000 zou moeten kunnen aantikken. Ik beweeg thuis minder dan op mijn werk.

En @FrozenFlame ik zeg specifiek geen kantoorbaan als je thuis kan werken met je werk dan heb je toch gewoon een zittend beroep (misschien niet in een kantoor) maar wel zittend

Ik had het verkeerd gelezen inderdaad. Al zet ik op een dag thuis, wat geen werkdag is, ook zeker geen 10k stappen. Maar goed, ik ben ook een luie hond haha dat zal ik niet ontkennen.

3 likes

Liever:

• Op vrijdag vrij
  • Op maandag vrij

0 stemmers

Ik ben op maandag vrij, geen zeurende collega’s dat maandag zo kut is en vrijdag werken is de fijnste dag van de week.

7 likes

Wij werken op maandag van 8 tot 19 op vrijdagmiddag al klaar te zijn dus de keuze is snel gemaakt haha

1 like

Vind de maandag vrij echt zo doelloos altijd, dan is de dinsdag toch gewoon je maandag en de maandagavond je zondagavond? En heb je alsnog een hele uitzichtloze werkweek voor je? Nope, voor altijd team donderdag vrij!!! Meest onderschatte dag van de week om vrij te zijn. Je heb drie dagen gehad dus tijd voor ff dagje rust, je mist drukte op de weg én op kantoor, hoeft daarna nog maar 1 dag te werken en dat is de vrijdag en dan is het toch chill dus eigenlijk, EIGENLIJK, heb je op woensdag al weekend.

21 likes

Je (toekomstige) partner smeert elke ochtend je boterhammen voor de lunch. Wat heb je liever?

• Hij gaat voor het smeren eerst uitgebreid poepen en wast zijn handen niet.
  • Hij smeert je boterhammen op een geel vaatdoekje.

0 stemmers

5 likes

Is het een gebruikt vaatdoekje?

2 likes

Uiteraard, niemand weet wanneer dit exemplaar eigenlijk is gekocht zoals het een gemiddeld vaatdoekje beaamt.

5 likes

Je moet zelf ook stemmen he miss smetvrees

7 likes

Jaaa eens! Donderdag is echt m’n minst favoriete dag om te werken

1 like

Dat hangt af van zijn afveegkwaliteiten :rofl: Ik ga ervanuit dat de wc ruimte normaal schoon is, de volwassen kerel niet door het papier heen gaat en genoeg vellen gebruikt.
Een vaatdoekje zit hier altijd onder de etens/koffieresten en ook al heb je het vandaag voor het eerst uit de kast gepakt, het riekt al snel.

1 like

boterham met cyanide op dag 1 graag

6 likes

Team vrijdag vrij, op maandag lijkt het me namelijk ook vervelend dat “vanalles” (winkels/musea etc) dicht is/later open gaat

4 likes

Sorry dit zal wel super randstedelijk zijn maar is er echt nog zoveel dicht op maandag? Dat valt tegenwoordig toch ook wel mee. Van restaurants herken ik het wel en misschien een winkel die om 11/12 uur open gaat ipv 9/10

3 likes

Ugh nee ik zou dan op donderdagavond denken ‘kut ik moet nog een dag’, hoe chill de vrijdag ook is.

9 likes

Nou Amsterdam daargelaten zijn (een deel) van de musea in Rotterdam en Den Haag bijv dicht op maandag.

4 likes

Het valt vast mee ten opzichte van vroeger. En in de Randstad zal het zeker anders zijn, maar verder vind ik het aanbod toch altijd beperkter op maandag. Er zijn zeker ook veel dingen wel open, heb vast ook gewoon pech gehad met de winkels waar ik toen heen wilde.

Edit: vooral op maandagochtend dan. In de middag zijn de meeste winkels wel open.