Je moet kiezen-topic #2

Ik kom zelf uit Brabant (NL) maar mijn tante is getrouwd met een Limburger (BE), mijn neef en nicht zijn daar echt opgegroeid en ook in de regio gesetteld. Dus onze familiebijeenkomsten zijn altijd best wel gemixt, maar dat heeft nooit zo gevoeld. Ik ben ook veel op hun kot blijven slapen (ik was net wat jonger dus dat was natuurlijk super stoer). En daardoor ken ik de typische Belgische studentensteden (en cultuur :skull:) best wel goed.

Toen ik mezelf academisch aan het profileren was had ik best vaak sollicitaties en andere dingetjes in België, en dan vroegen ze altijd of ik ergens al eerder was geweest en dan zei ik ja en dan vonden ze dat heel even indrukwekkend omdat ik toch maar een Hollander ben. Maar dan moest ik dus vertellen waar mijn Belgische familie vandaan komt en was ik mijn nieuw verworven respect meteen weer kwijt :’) Voor Vlaamse universiteitstypes is blijkbaar niets grappiger dan een Limburger. Ik kwam er later ook achter dat mijn oom een enorme hekel heeft aan Antwerpen, daar heeft hij namelijk gestudeerd en hij is gewoon echt naar behandeld.

Zijn er andere regio’s die het net zo zwaar te verduren hebben, of is Limburg (eigenlijk net als in Nederland) gewoon uniek in hoe niet serieus het wordt genomen?

2 likes

Als Twentenaar moet je er alleen rekening mee houden dat iedereen ineens heel overdreven cooooooola gaat bestellen, voor de rest valt het volgens mij wel mee qua vooroordelen

1 like

Je mag nog maar één keer per dag douchen

Ik kies er voor om te douchen in de…
  • Ochtend
  • Avond

0 stemmers

1 like

De naam van je zoon wordt

• Jordy
  • Jeroen

0 stemmers

4 likes

Djordy*

8 likes

Bij de kassa krijg je een bonnetje zodat je die kan scannen en je naar buiten kan. Je hebt de bon niet nodig en gooit hem daar in de prullenbak. Dan

• Maak je er een prop van en gooi je hem weg
  • Gooi je de bon zo in de bak

0 stemmers

1 like

De prullenbak staat echt naast die scanner dus dat is 1 beweging, scannen en de prullenbak in. Geen tijd voor propjes

4 likes

Ah oké ik zie dus allemaal van die bonnetjes liggen en dan denk ik huh die dingen dwarrelen meer dan daf je ze echt gericht gooit en er kan veel minder in de prullenbak. En volgens mij gaat het net zo snel want je scant je bon en terwijl je door het poortje loopt maak je er een prop van en gooi je hem weg.

Ik heb dan in mijn hoofd dat oud papier plat aangeleverd moet worden hier en dus prop ik niet

7 likes

Dit weet ik niet 100% zeker. Maar geloof dat bonpapier niet bij oud papier mag. Ivm de hitte/inkt bewerking.

Edit: sinds 2020 mag het wel! Daarvoor inderdaad niet door de BPA in her papier

5 likes
  • Alleen nog in de avond direct voor je gaat slapen je tanden mogen poetsen
  • Alleen nog in de ochtend direct als je uit bed komt je tanden mogen poetsen

0 stemmers

• Broodrooster
  • Tosti ijzer

0 stemmers

Ik ga ze niet allebei kopen namelijk maar gun mezelf 1 van de 2

3 likes

Die heb je ook met losse platen dan kun je nog steeds brood roosteren ook

7 likes

Gun jezelf een contactgrill, dan heb je meer ruimte voor brood dan bij een tosti ijzer, en je kan er ook prima brood op roosteren (en vegaburgers of groente op grillen, echt heel handig).

16 likes

Wij hebben een broodrooster met van die klemmen, daarin kan je ook tosti’s maken. Dat worden dan alleen niet van die geplette tosti’s haha, dat mis ik soms wel in m’n leven.

1 like

Maar dat komt vooral doordat ik een tostifobie heb :sweat_smile:

2 likes

Wat

4 likes

Ooit flink verbrand?

1 like

Ja sorry, ik krijg de kriebels van plakken en stukken kaas en op tosti’s vind ik ze zo goor, want dan gaat het zo lekken op de plaat en dat stinkt zo erg :nauseated_face::face_vomiting:

2 likes

Bakpapier er tussen doen! Komt er niks op de platen

2 likes