Ik had vroeger een goede vriend die altijd andere mensen die ik niet kende vroeg of ze mee wilden als wij al wat met zân tweeĂ«n hadden afgesproken (bijvoorbeeld om te lunchen, ergens wat te drinken, etc.) zonder dat te overleggen. Dan vertelde hij het aan me vlak voordat we elkaar zouden ontmoeten, âhij/zij is echt heel aardig, je gaat hem/haar echt mogen, hij/zij is echt chill!â Of ook wel eens dat hij een paar uur voor onze afspraak ook met iemand anders heeft afgesproken om samen te sporten/studeren o.i.d. en het lullig is als diegene niet mee mag. Ik zit daar echt niet iedere keer op te wachten en ik vind het ongemakkelijk, maar je geeft mij ook geen andere keuze. Heb dit ook vaker bij hem aangegeven, maar hij snapte het gewoon niet ofzo en ging dan met mij in discussie over dat diegene Ă©cht heel gezellig is.
Ook wel eens meegemaakt dat we onderweg waren naar een lunchtentje en hij een bekende tegenkwam en doodleuk aan haar vroeg: âga je ook mee?â En ja hoor, dat ging ze. Onze vriendschap is ook gesneuveld, had steeds minder zin om nog met hem af te spreken.
Op een feestje is dat natuurlijk geen probleem, juist gezellig.