Je moet kiezen-topic #2

Ik ga even een dramatisch verhaal vertellen toen we in het noorden van frankrijk op vakantie waren. Ik had giga bulten op mn scheenbenen en iedereen schrok gigantisch. Die arts in frankrijk kon alleen maar frans. Ik denk dat mn vader hem destijds de nek om wilde draaien, hij probeerde in 4 talen het uit te leggen. In Nederland direct doorverwijzing naar de kinderarts etc. Geen probleem. Mn ouders haten fransen, en heel frankrijk tot op hun bot :joy:

Het was overigens een reactie op het ziek zijn wat ik had, de arts had er alleen over gelezen maar nog nooit gezien in het echt. En het komt blijkbaar alleen bij kinderen voor.

1 like

Ik vind Spaans eten zo overrated :sob: van die droge patatas bravas en van die zoute hammetjes. Paella is nog wel enigszins oké maar echt wild word ik er allemaal niet van.

Ik had eens een kennis die een “Spaanse tapas avond” organiseerde met piccolinis uit de oven, chips en meloen met ham. Dat was echt een wilde avond

15 likes
  • Een partner die heel opgeruimd is is maar geen goede persoonlijke hygiëne heeft
  • Een partner die wel een goede persoonlijke hygiëne heeft maar het huis steeds een teringzooi maakt

0 stemmers

1 like

Ik heb een partner gehad die door een verslaving of een van de twee niet deed of allebei gewoon niet maar echt de teringzooi in het huis kan je nog wel voor een langere tijd tolereren maar persoonlijke hygiëne is echt iets wat imo heel belangrijk is. Al is het zoiets simpels als minimaal maar 1x per dag je tanden poetsen. Ik hoef echt nooit meer de geur te ruiken van ontstoken voeten door volledige verwaarlozing.

6 likes

omg dit klinkt echt als een nachtmerrie

5 likes

Stel er staat zonder aankondiging een monteur voor de deur. Jij bent op je werk, hebt het niet bijzonder druk of verdere aanwezigheidsplicht, en kan in een kwartier thuis zijn om hem binnen te laten. Doe je dat?

• Kleine moeite, ik ga wel even naar huis
  • No way, ze kondigen het maar aan volgende keer

0 stemmers

Tenzij het iets is waar ik echt op zit te wachten, maar anders risico van onaangekondigd komen lijkt me.

6 likes

Ik ga er toch van uit dat ik weet waar er herstelling nodig is. Ik zou het stommer vinden om te wachten tot hij een tweede keer kan langskomen.

4 likes

Ja voor mij wel heel erg afhankelijk waar de monteur voor komt. is het iets dat kapot is dat ik graag gefixt wil hebben, dan ga ik naar huis. als het een controle oid is kom ik niet naar huis en maken ze maar een afspraak.

10 likes

dit ging om een controle van de meterkast, waarvan de verhuurder het waarschijnlijk niet goed gecommuniceerd heeft. Anyway, ik ben even op en neer gefietst, kleine moeite. Er blijkt overigens behoorlijk wat vervangen te moeten worden, dus blij dat ik dat gedaan heb.

5 likes
  • Liever een PVV kabinet en altijd mooi weer in NL
  • Liever een groen en links kabinet maar wel met altijd kut weer in nl

0 stemmers

Mooi weer = zon, warm en droog
Kut weer = elke dag bewolkt, niet warm en af en toe regen (soms extreme regen, maar iig nooit meer zon dus nooit meer terras of zwemweer)

Ik leef voor mooi weer maar er zijn grenzen hè

9 likes

Bij dit soort polls denk ik altijd ja dit topic heet wel ‘je moet kiezen’ maar ik moet he-le-maal niks en dan druk ik het gewoon lekker zonder te kiezen weg. Wat een ellende deze :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

21 likes

Doe je liever nog een keer examen in je slechtste vak of nog een keer rijexamen? Als je zakt moet je een jaar lang opnieuw lessen volgen.

• M’n slechtste schoolvak
  • M’n rijexamen

0 stemmers

Sowieso slechtste vak, daar had ik nog het idee dat ik er controle over had. Bij m’n rijexamen voelde het echt als een lot uit de loterij toen ik slaagde, ook omdat ik de keer ervoor veel beter had gereden.

6 likes

Als ik de eerste keer geslaagd ben voor mij rijexamen, moet me dat nu zeker ook wel lukken. Ik snap nog steeds niet hoe ik toen in 1x geslaagd ben (nee geen humble brag). Ik reed echt niet best, ik heb ook echt 4x gevraagd of ie het zeker wist.

1 like

Iedereen die niet heeft gestemd kiest automatisch de PVV optie sorry

7 likes

Het mooie is dat we straks én een PVV-kabinet hebben én kut weer :sob:

15 likes

bestaan er niet-belgische ardennen? En bedoel je dan de vlaamse ardennen of de waalse ardennen?

1 like

In Frankrijk en Luxemburg ligt ook een stuk ardennen