Je moet kiezen-topic #2

Ik had laatst een sollicitant die onder talenten & vaardigheden op z’n cv ook ChatGPT had staan :smiling_face_with_tear:

9 likes

Ik heb zo’n uitdagende baan en gezien het vrijdag is, zou ik er niet voor kiezen. Op alle andere dagen prima maar aan het einde van de week heb ik altijd ff paniek hoe ik alles in hemelsnaam weer rond kan breien.

Ik vind het gevoel “oh jeezz ik ben te dom hiervoor” ook vreselijk.

4 likes

Dat gaat honderd procent een beroep worden (juiste prompts geven om de info te krijgen die je wilt) dus vind dat helemaal niet gek eigenlijk. Dan snapt hij ook goed wat je er wel en niet mee kan. Mijn boomercollega’s zeggen bij alles wat ingewikkeld is of veel tijd kost: kan chatgpt dat niet?? En gooien als je niet oplet hele datasets erdoorheen om te laten “analyseren” en zouden het zonder er nog naar te kijken of er ook maar iets zinnigs is uitgekomen het doorsturen of publiceren. Omdat ze er geen bal van snappen. Dus juist goede kwaliteit als je snapt wat het wel en niet kan!

20 likes

Ja ik vind dat dus ook niet gek, en ben verbaasd dat anderen dat raar vinden? Het is gewoon alsof je ‘excel’ op je cv hebt staan

3 likes

Dilemma bedacht door m’n zoon :sweat_smile:

• De rest van je leven zeemeermin zijn
  • De rest van je leven een hotdogpak aan (wordt wel gewassen)

0 stemmers

3 likes

Ik wil niet de rest van m’n leven rimpelhandjes, dus doe mij dat pak maar.

1 like

huh maar dat is toch helemaal niet moeilijk?

zeemeermin:

• coole staart
  • mooi haar
  • zwemmen en vrienden zijn met dieren

hotdogpak:

• niet esthetisch verantwoord
  • zweterig
  • geen dieren
16 likes

Kan niet piesen :cold_sweat:

1 like

miss door cloaca

4 likes

Behalve dat je in een vervuilde oceaan moet leven

3 likes

nee je hebt toch van die sirenes/zeemeerminnen (volgens de verhalen) die mannen lokken en verdrinken? zo één ben ik en dan bij van die vissers die alles vervuilen met netten enz dus dat probleem verdwijnt dan ook

17 likes

“Jump for meeee” :mermaid:

4 likes

Je moet drie keukens kiezen (oftewel de drie andere mag je nooit meer eten)

Je kiest:

• Italiaans
  • Japans
  • Indiaas
  • Grieks
  • Amerikaans
  • Mexicaans

0 stemmers

2 likes

Krijg hier honger van

3 likes

Je bent een x aantal jaar in dienst bij je werk en krijgt een cadeau, wat kies je?

• Een luxe lunch met je team bij een restaurant naar keuze
  • Een extra maandsalaris

0 stemmers

4 likes
  • 8 maanden in de ruimte doorbrengen
  • 8 maanden in de oceaan doorbrengen

0 stemmers

Je hebt wel toegang tot voldoende voedsel en zuurstof

3 likes

Hoe in de oceaan? Schip, onderzeeër? Ik zou denk ik sowieso wel oceaan kiezen omdat ik vanaf de lancering naar de ruimte al bang zou zijn dat ik nooit meer terug zou komen. (Als die al goed gaat) en fysiek ga je volgens mij ook echt kapot door naar de ruimte gaan.

10 likes

En dan dit tegenkomen?
IMG_8130

Nee dankjewel

12 likes

Lijkt me juist vet

8 likes

Meer dan 60% hier wil liever een zeemeermin zijn dan in een hotdog pak moeten leven😆

1 like