Voor de mensen die weleens gamen. Als je bij een game kan kiezen tussen first en third person, welke kies je dan?
- First person
- Third person
0 stemmers
Voor de mensen die weleens gamen. Als je bij een game kan kiezen tussen first en third person, welke kies je dan?
0 stemmers
Ik word altijd misselijk van first person games.
Ja ik dus ook! Mijn man speelt first person en als ik dan mee ga zitten kijken word ik helemaal naar. Third person always. Ik kan dan ook veel beter inschatten waar ik loop en wanneer ik moet springen etc. Veel meer overzicht.
Moest door een bericht weer hier aan denken. Wat doe je?
0 stemmers
Wel de variant waar ik niemand ken, als ik die ene ken (en mag) en de vijf niet dan andersom
Waarom kiezen sommigen voor 5 mensen aanrijden? Iets met dat je anders schuldig bent omdat je de wissel hebt omgezet?
Ja, als je gewoon wegloopt heb jij het in ieder geval niet gedaan
Ja denk dat het voor sommige mensen er om gaat dat ze anders actief iemand vermoorden. Het is een gedachten experiment waar veel variaties op bestaan: Trolleyprobleem - Wikipedia
Stel dat je niks doet ben je medeplichtig aan de dood van vier mensen, en anders aan de dood van een iemand, dus in alle gevallen is die ene persoon toch beter? Tenzij die ene persoon natuurlijk Satan is haha
Dan moet je toch juist voor die ene kiezen
misschien is zonnestraaltje wel een satanist
Ik heb ook gekozen voor die ene! Ik ben er van uitgegaan dat het een normaal persoon was want ben liever schuldig aan één dood dan aan vier
Edit: sorry het waren er vijf maar jullie snappen het punt
Die van de dikke man is dan ook wel een interessant gevolg, gezien de meeste mensen er dus voor zouden kiezen in te grijpen.
Zoals eerder, stormt er een tram richting vijf mensen. Jijzelf staat hier op een brug waaronder de tram zal passeren en jij kan hem stoppen door iets zwaars op het spoor te laten vallen. Toevalligerwijze staat er een heel dikke man naast je – de enige manier om de tram te stoppen is dan ook om deze man van de brug te duwen op het spoor waardoor hij sterft, maar er vijf levens gered zijn. Moet je dit doen?
0 stemmers
Ik denk dat ze meer bedoelde dat juist als het Satan is het een non-keuze is want waarom zou je Satan sparen? (Tenzij je Satanist bent natuurlijk)
Edit: o spuit 11
Nou daar ben ik dus niet helemaal mee eens. Ik snap dat het een gedachte-experiment is, maar in het echte leven is natuurlijk het bystander effect erg bekend, die mensen zijn ook niet allemaal medeplichtig omdat ze niks doen. Maar goed, misschien denk ik nu te ver door.
Ik snap niet waarom ze dit woord überhaupt mee hebben laten doen en vind het gekozen woord ook stom.
Een wissel omzetten is minder persoonlijk. Ik kan niet iemand zo ergens voor duwen. Dan maar hopen dat die 5 echt zwaar crimineel/gevaarlijk zijn.
Waarom zou ik medeplichtig zijn aan de dood van de vijf mensen? Ik heb ze toch niet op het spoor gelegd
Maar dan kijkt diegene je aan met tranen in zn ogen 🥹 en schreeuwt op t laatst: see you in hell motherfuckerr, i will haunt you till death hahahaha ok sorry teveel horrors gekeken
Risico van het vak?