Ja maar ik ga sowieso al naar de hel, of ik nou die wissel om zet of gewoon weg loop.
- Safari door de Serengeti
- Gorilla trek in Uganda
- Tijger spotten in India
0 stemmers
Wat zou je liever doen?
Ik blijf nog liever thuis.
Haha ja same, liever nooit meer op vakantie dan een van deze dingen moeten doen
hoezo
Ja mij lijkt het alle drie fantastisch maar love natuur en wildlife. Sommigen willen gewoon op het strand liggen of leuke steden bezoeken, musea etc. Ieder andere interesses toch. Safari is gewoon heel vroeg opstaan ook, continu in de auto zitten. Best vermoeiend. En als je niet van dieren houdt al helemaal niks aan denk ik
Ja iedereen vindt iets anders leuk maar dat je het zo vreselijk vindt dat je liever helemaal nooit meer op vakantie zou willen kan ik me echt niet voorstellen! Maar goed, ik sta met liefde om 3 uur 's nachts op voor een safari
Ja ik ook hoor! Alles uit dat lijstje staat wel op mn wishlist. Heb je het al eens gedaann, safari?
Safari en de gorilla trek allebei leuk, maar ik wil nooit naar India dus jammer van die tijgers.
Hmm maar het is geen dierentuin hé?
Om maar 1 voorbeeld te noemen; een gorilla permit (1 uur gorilla’s bekijken) kost bijvoorbeeld €800 in Uganda en €1500 in Rwanda. Er worden ook maar een beperkt aantal permits per dag uitgegeven, en met dit opgehaalde geld zorgen ze juist voor bescherming van de gorilla (een bedreigde diersoort)
En safari’s, daarmee steun je lokale gemeenschappen, met dat geld dat verdiend wordt zorg je er bv ook voor dat stroperij afneemt.
Je moet wel nadenken bij welke organisatie je iets boekt natuurlijk en met dat vliegen heb je zeker een punt, maar vgm zijn deze activiteiten niet per se onethisch?
Oke thanks voor het delen van je visie. Ik ga zelf nooit naar dierentuinen omdat ik dat vreselijk vind voor de dieren, en dit waren allemaal dingen die ik tegenkwam tijdens het inlezen (ik heb dus wel een safari geboekt voor volgend jaar). Idd bij lokale bedrijven geboekt zodat het geld daarheen gaat en niet naar een Nederlandse organisatie, er is een limiet aan het aantal bezoekers etc dus ik vond het allemaal goed klinken. Maar goed om de andere kant ook te horen.
- Ik word ongelukkig van geld polls
- Love geld polls
0 stemmers
Omg die gorilla trek heb ik bestwel wat videos van gezien en ik zou denk ik gelijk in mn broek plassen. Ze lopen ook gewoon echt naast je. Wel heel cool
@Zemraluani waarom wil jij nooit naar India? Sorry maar ik zeg dit ook altijd.
Ik hou ook heel erg van dieren, maar vind de hele toeristische industrie eromheen niet oké. Voor mij hoeven dieren geen vermaak te zijn op. En er zijn vast manieren waarop je dieren kan zien op een meer ethische manier, maar ik zou zelf niet weten hoe ik dat onderscheid zou kunnen maken dus daarom doe ik het liever niet. De mensen die ik ken die safaris hebben gedaan hebben namelijk ook allemaal nagedacht over lokale tours en niet te massaal etc. Maar uiteindelijk zaten ze alsnog met meerdere auto’s rondom dieren bijvoorbeeld of erg dichtbij en ik vond dat gewoon zo iets raars. Ik zou me daar niet prettig bij voelen dus vandaar dat ik liever thuisblijf dan zoiets wil doen.
hema lekkerder maar is die van de IKEA niet een factor 3 goedkoper? dan IKEA
Ikea is echt top! En inderdaad maar 75 cent. Bij de hema vind ik het zo jammer dat die saus nooit gelijkmatig verdeeld is en je dus een kaal worstje hebt en onderin je broodje zo’n vieze klodder hebt
Oh dat vind ik juist het lekkerste
Die van IKEA smaakt ook als 75ct inderdaad, en je moet daar zelf de saus nog op doen 🫥
En een kilo gebakken uitjes
Hema hotdogje maar Ikea saus 🫶🏼