Stel je persoonlijke vraag #54

Haha ja ik vraag me soms af wat ik mee moet tellen. Ik ben bijvoorbeeld 2 keer in slovenie geweest maar alleen 1 nacht. En doorgereden. Ik vind dat dus echt niet tellen. Feitelijk ben ik er wel geweest maarja.

Vind jij het in zo’n geval tellen dat je een land hebt bezocht?

• Ja telt gewoon
  • Nah nee telt eigenlijk niet mee

0 stemmers

Of als je bijvoorbeeld een overstap hebt in een ander land. Dat vind ik al helemaal lachwekkend als iemand dat meetelt.

2 likes

Vind ik ook afhankelijk. Rijd je er alleen doorheen en stap je niet uit of kies je wel een mooie route uit door dat land en stop je nog bij een paar plekken/steden. En ik heb tijdens een overstap heel warschau gezien dus vind ik eigenlijk ook wel tellen :rofl:

6 likes

Ja eens. In mijn geval kan ik zeggen dat de ouders van mn vriendin waarmee ik op vakantie ging wel het land hebben bezocht. Wij zaten alleen vermoeid te zeuren op de achterbank en naar onze eigen muziek te luisteren. Heb volgens mij amper uit het raam gekeken. Zo zonde nu! Kuttieners hana

2 likes

Hoezo bizar? Ik rijd dat nog steeds haha, ook naartoe gereden paar jaar geleden met een oude camper bijvoorbeeld van 30 jaar oud zonder airco & stuurbekrachtiging. Roadtrip vakanties zijn mijn fav’s. Vind dat echt heerlijk. Muziekje aan en go. Heb er ook goede herinneringen aan, wij deden dat vroeger zelf ook: auto volgepakt/gepropt en naar het zuiden rijden.

8 likes

Nou, in die tijd? Ik weet niet exact hoeveel jaar geleden dat is, wij waren nog niet geboren. Maar echtniet met een goede auto met airco. En dan zo’n afstand :skull_and_crossbones: Ik geloofde het eerst niet totdat ze het fotoalbum lieten zien. En ik wist dat het waar is want mn vader had in die tijd nog vliegangst. 14 uur rijden oid. In een auto zonder airco in de zomer.

Een autovakantie die meer dan 10 uur duurt:

• Ja prima leuk!!
  • Voor een keertje
  • Nee niks voor mij
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ooh dat lijkt me echt heerlijk! Geen verantwoordelijkheden op die leeftijd, lekker verliefd in die auto, muziekje aan, mooie uitzichten!

30 likes

Ja nu denk ik de liefde moet wel veel hebben geholpen want ik kan niet 1 vriend/familielid nu bedenken waarmee ik zonder airco in een slechte auto zo ver zou willen rijden :joy:. En mn moeder wilde tot misschien een paar jaar geleden niet op de snelweg. Dus ze hebben niet eens kunnen afwisselen wie er reed.

3 likes

Veel liever met de trein en paar x overstappen.
En heb een keer een nachttrein gedaan, van Servië naar Montenegro. Was zo mooiiii en lekker lui niks doen.

3 likes

Wij hadden twee scholen dicht bij elkaar, en dan werd er halverwege altijd gevochten. Daar liep dan ook de halve school voor uit en liep nooit goed af :sweat_smile:

4 likes

Wel ooit lang geleden werd er met mijn pas geld afgeachreven in nigeria gelukkig vergoedde de bank toen alles

4 likes

Wij hadden een overstap van ruim 12 uur in Hong Kong, zijn ook echt de stad in geweest en hebben alle toeristische dingen gedaan, maar no way dat ik dat meetel. Moet ik dan heel China meetellen?

1 like

Wij deden dit ook als gezin gewoon in de jaren '90 dus zonder airco of wat. Vond dat juist altijd hele leuke vakanties.

6 likes

Dit lijkt me echt heel leuk, ken er 2 die dat hebben gedaan. Was wel heel veel planning vooraf. Maar dat is denk ik mijn ideale reis.

2 likes

Ik snap niet dat jullie al zo lang kunnen praten over wat “telt” :joy: voor wat voor wie?? Behalve als je wil opscheppen over hoe bereisd (of niet) je bent boeit het toch echt nul

22 likes

Hong Kong is geen China :smiling_face_with_tear: ten minste, niet vrijwillig

13 likes

Ja? Wanneer ‘telt’ het dan wel, als je in 2 steden bent geweest? 4? 30? Moet je in een groot land meer plekken bezoeken dan in een klein land om het te laten ‘tellen’? Of telt het alleen als je er een nacht hebt geslapen?

Of gaat het er in dit geval over of Hong Kong onderdeel is van China of niet?

Anyway, ik vind dit altijd zo’n geneuzel, je hebt stap gezet op grondgebied van een bepaald land, dan ben je daar toch geweest? :woman_shrugging:

7 likes

Zet mij maar in de auto, ik hou echt van autorijden. Liever 10 uur in de auto dan in een vliegtuig.

5 likes

Nee dat weet ik, ook daarom. Maar ik vind die lijstjes gewoon stom.

3 likes

Ik ook, alsof het een wedstrijd is. :yawning_face:

7 likes

Veel hebben hier al wel kinderen. Ik vroeg mijzelf op puber leeftijd af van ja. Huh. Jullie zijn mijn ouders w Ik weet niks van wat jullie leven voor mij is geweest. Dat zij een heel leven hebben geleefd, wat ik niet weet, toch zijn het mijn ouders.

Heb je dit gevoel wel eens gehad?

• Ja zovaak
  • Nee nooit
  • Eh een enkele keer

0 stemmers

2 likes