- Je woonkamer staat ramvol met allerlei Jellycats
- Aan je tas naar school/werk hangen minstens vijftien labubu’s
- Jouw hele garderobe bestaat uit kleding met allerlei Disney figuren erop
0 stemmers
0 stemmers
God ja wat is die trend, in japan zie ik tassen met soms wel 5 dingen eraan hangen, tas meteen dubbel zo groot… wat een trend
Doe mij die garderobe dan maar, kun je tenminste nog normaal door je huis lopen
Maar niet buitenshuis
Met je handen (zonder handschoenen oid):
0 stemmers
Ik ben meer in huis dan ergens anders dus dan shine ik met mijn Rapunzel in de supermarkt
Droog > nat
Maar als het van onbekenden moet zijn en nagels ook teennagels zijn dan maar liever doucheputle +o(
0 stemmers
De laatste keer dat ik met mijn neefjes op de kermis was, zat ik al uit de rekenen dat dw Efteling uiteindelijk goedkoper is. 3 euro voor een ritje in een lelijke draaimolen! 8 euro voor eendjes vissen! Ik ben normaal helemaal niet zo’n mopperaar over geld, maar hier zat ik intern echt te denken waarom 2 uur op een lelijke kermis met takkeherrie evenveel kost als de hele dag in de Efteling.
Ja het is duur en ik wil altijd mensen neersteken op de kermis, echt hels volk daar altijd te vinden
Sowieso heb ik echt een schijt hekel aan dat park.
''Het park is steeds weer in het nieuws over hun draconisch beleid rondom hekken, dieren en de wolf. Dit allemaal om geld te verdienen door middel van de natuur die door hun hekken bedwongen wordt, ten koste van de dieren die in en rondom het park leven.
Sinds 2019 zijn het ecoduct Oud-Reemst en de faunapassage bij het Deelerwoud afgesloten door het nationaal park de Hoge Veluwe. Het gevolg? Dieren, waaronder edelherten, kunnen niet meer op eigen beweging rondtrekken en zich naar aansluitende gebieden begeven. Dit zorgt voor een verstoring van hun natuurlijke levenswijze.
Leefgebieden
De afsluiting van het ecoduct Oud-Reemst (wat voor de Nederlandse staat een kostenplaatje van maar liefst 8 miljoen euro is geweest) zorgt niet alleen voor problemen voor de dieren die binnen de hekken van het park zitten opgesloten, ook de dieren buiten het park zijn hier de dupe van. Dieren zoals edelherten en reeën kunnen zich niet meer over grotere afstanden verplaatsen, waardoor ze sneller in aanraking komen met wegen wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
De wolf
Binnen het nationaal park de Hoge Veluwe bevindt zich een paartje wolven. Door de afsluiting van dit park, heeft de wolf amper de kans te ontkomen aan mensen. Dat terwijl een wolf normaal zeer mensenschuw is. Deze situatie heeft al tot verschillende contactmomenten geleid, waardoor enige tijd geleden zelfs ophef is ontstaan over de veiligheid van de bezoekers. Het aanwezige koppel heeft een nest gekregen, en uiteindelijk willen de jonge wolven op zoek gaan naar een eigen territorium. Door de afsluiting van het park is dit echter ernstig bemoeilijkt, zo niet onmogelijk gemaakt.
De moeflon
Uiteraard hebben ook de wolven eten nodig en zij gaan daarvoor op jacht. Binnen het nationaal park de Hoge Veluwe is de moeflon een gemakkelijke prooi. De moeflon komt hier niet van nature voor. Normaliter zou deze bescherming zoeken tussen de, hier afwezige, rotsen. Om het dier te beschermen tegen de wolf zijn de resterende exemplaren achter wolfwerende omheiningen geplaatst. Hierdoor heeft de moeflon ook een minder groot leefgebied. Het park heeft er geen geheim van gemaakt het belang van deze exotische diersoort bóven de terugkeer van een natuurlijk roofdier te stellen. Elk dier verdient een kans op een eerlijk leven, maar het schokt ons dat het park een exoot boven een natuurlijk ecosysteem verkiest en daarom de hekken gesloten wil houden.’’ (bron Fauna 4 life 2023)
Het park verkoopt trouwens gewoon eigen wild afschot he in kader van ‘‘biologisch’’ dus eerst leuk hertjes kijken en ze daarna opvreten.
Edit: en zo ‘‘ernstig’’ is het allemaal niet he, want park ging niet eerst deuren sluiten voor publiek (wat de eerste maatregel zou moeten zijn). Nee, de enige oplossing is de wolf afschieten. Koekoek
Sowieso is in NL de propaganda van de jacht veel en veel te groot. Echt belachelijk.
Omg die foto zo’n leuke wolf
It’s just a baby
Nee precies en we vergeten ook weer lekker dat deze wolf waarschijnlijk wat meer aan mensen gewend is en ze associeert met voedsel, omdat dezelfde vreselijke mensen die nu roepen om afschieten ze wel lekker hamburgers en frikandellen gaan voeren als ze er een zien. We maken ze zelf zo, het dier gaat daarop in en went eraan en dan vinden we het niet meer leuk dus moet ie maar dood. Echt de vreselijkste soort zijn wij hoor.
waarom openen ze dat ecoduct & faunapassage niet gewoon weer dan?? hz is het afgesloten uberhaupt
Ja joh. Ik woon vlak bij een ander natuurgebied waar incidenten met wolven zijn geweest. Ik begrijp niet dat mensen zich niet bedenken dat wilde dieren betekent dat je je gedrag aan moet passen, in plaats van dat dier kwalijk nemen dat het zichzelf beschermt? Leer mensen leven met wolven in plaats van proberen de baas te spelen over wolven.
Wat geloof jij eerder in het leven?
0 stemmers
Wat vind je meer moeite?
0 stemmers
Volgens mij gaat mijn wasmachine ook snel naar de tering als ik elke week mijn dekbed ga wassen