Je moet kiezen-topic #2

Brusselaars, toch de hoofdstedelingen, dan weer helemaal niet.

2 likes

Ik kom zelf uit Brabant (NL) maar mijn tante is getrouwd met een Limburger (BE), mijn neef en nicht zijn daar echt opgegroeid en ook in de regio gesetteld. Dus onze familiebijeenkomsten zijn altijd best wel gemixt, maar dat heeft nooit zo gevoeld. Ik ben ook veel op hun kot blijven slapen (ik was net wat jonger dus dat was natuurlijk super stoer). En daardoor ken ik de typische Belgische studentensteden (en cultuur :skull:) best wel goed.

Toen ik mezelf academisch aan het profileren was had ik best vaak sollicitaties en andere dingetjes in België, en dan vroegen ze altijd of ik ergens al eerder was geweest en dan zei ik ja en dan vonden ze dat heel even indrukwekkend omdat ik toch maar een Hollander ben. Maar dan moest ik dus vertellen waar mijn Belgische familie vandaan komt en was ik mijn nieuw verworven respect meteen weer kwijt :’) Voor Vlaamse universiteitstypes is blijkbaar niets grappiger dan een Limburger. Ik kwam er later ook achter dat mijn oom een enorme hekel heeft aan Antwerpen, daar heeft hij namelijk gestudeerd en hij is gewoon echt naar behandeld.

Zijn er andere regio’s die het net zo zwaar te verduren hebben, of is Limburg (eigenlijk net als in Nederland) gewoon uniek in hoe niet serieus het wordt genomen?

2 likes

Als Twentenaar moet je er alleen rekening mee houden dat iedereen ineens heel overdreven cooooooola gaat bestellen, voor de rest valt het volgens mij wel mee qua vooroordelen

1 like

Je mag nog maar één keer per dag douchen

Ik kies er voor om te douchen in de…
  • Ochtend
  • Avond

0 stemmers

1 like

De naam van je zoon wordt

• Jordy
  • Jeroen

0 stemmers

2 likes