36??? Wat veel zeg
jezus 36?! ik heb een paar vragen
- hebben jullie zo’n grote familie of zijn het ook vrienden/kennissen/bekenden?
- waar laat je al die mensen? ik heb een eettafel waar 8 man aan kan zitten, zou al m’n meubels eruit moeten doen zodat de gasten op de grond kunnen zitten
- koken je ouders zelf of hoe gaat dit?
- hebben je ouders iedereen uitgenodigd (ze betalen voor alles) of nemen de gasten zelf dingen mee?
- wordt er na het eten gezamenlijk afgewassen/opgeruimd of blijven je ouders met de zooi zitten?
please enlighten me haha
Haha mijn schoonfamilie alleen al bestaat uit zoveel mensen. Dus als wij allemaal bij elkaar komen dan is je huis propvol. Wij hebben op zolder extra tafels en stoelen en voor de rest gewoon proppen.
haha dank je wel voor je interesse!! here it comesss
- ja de familie is nogal uitgedijd door de jaren heen, oma is 95 en haar jongste achterkleinkind is een baby. Mijn vader heeft veel broers en zussen (het is alleen zijn kant van de familie). Vroeger was het nog wel beter te doen dus, zonder aanhang van al die neven en nichten. Er hebben nu een paar afgezegd vandaar dat we met minder dan 40 zijn. Ik ben eigenlijk met niemand van die kant van de familie superclose helaas.
- We doen idd bijna alle meubels in de badkamer en huren smalle klaptafels en stoelen en zitten dan best wel opgepropt.
- Wie wil mag opwarmen in onze keuken of ze nemen het mee in pannen met handdoeken er omheen om het een beetje warm te houden of het is iets kouds.
- Mensen nemen dus zelf dingen mee, uitnodiging is er nog wel soort van elk jaar (een appje: kerst kan nu weer bij ons want covid laat het weer toe!) en mijn ouders regelen wel paar eten/drinken dingetjes maar niet de duurste dingen.
- De afwasmachine is helaas stuk, de nieuwe komt 2 januari. 1 tante is echt altijd al aan het afwassen en ik denk dat ik haar lekker ga helpen want dat vind ik minder overprikkelend dan 20 keer ‘heb je nou al een vriend? nee net gedumpt. een baan dan? nee net ontslagen’. Ik kijk ook erg uit naar het moment dat de hond uitgelaten moet worden (ff eruit) en ga ook zeker wat forum/whatsapp-breaks nemen op de wc of boven.
- Ik sluit niet uit dat dit (eindelijk) de laatste keer wordt want oma wordt nu echt oud en dement. Ze was in 2019 wel echt nog helemaal aan het swingen op ABBA in haar stoel dus hoop dat dat weer gebeurt. Het hele feest duurt van 14 tot laat. Vorige keer wilde ze om 23 uur nog niet naar huis.
oja en iedereen doet 's ochtends een corona zelftest, hoop dat er nog een paar thuis moeten blijven dus haha
Dat scheelt. Voor 36 man koken is niet te doen.
heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie, leuk om te lezen! als je het zo uitlegt is het al iets minder overweldigend voor mij haha. gelukkig neemt iedereen zelf eten mee! geniet ervan samen met je (hopelijk swingende) oma!
dank je wel jij juist!! had net echt kutmoment met ex (spullen aan elkaar teruggeven) dus vond het heel fijn om even zoiets totaal anders uit te typen.
Geïnspireerd op @Leuk123
- Voor 36 mensen koken tijdens kerst
- De afwas van 36 mensen doen tijdens kerst
0 stemmers
Ik denk ongeveer ook zo maar dan met gescheiden ouders die elkaar niet kunnen luchten of zien, schoonouders en stiefouders en opa’s en oma’s waardoor je 7 kerstvieringen in 2 dagen moet proppen, en voor elk van die 7 kerstdiners moet je van tevoren een gang voor 10 personen bereiden maar kut de slagoom is op in de supermarkt, oh nee kut je mag helemaal geen slagroom gebruiken want je zus is sinds een paar maanden vegan en je stiefvader eet glutenvrij, en je moet het ook nog allemaal van te voren kunnen bereiden en bewaren en het moet wel goed blijven buiten de koelkast want je moet wel 3 uur rijden naar de andere kant van het land want oma is niet meer mobiel, en de hond moet je alleen thuis laten maar hij is bang voor vuurwerk en wie laat hem dan uit, en je kind moet nog een dutje doen maar die zit gevangen in de grijpgrage tengels van alle opa’s en oma’s dus dat kan niet en die begint dus oorverdovend te krijsen tijdens het kerstdiner, en iedereen moet dan zijn gang nog opwarmen in dat kleine kutoventje tegelijk, en je moeder drinkt teveel en je oom maakt racistische grappen en om 1 uur ligt iedereen jankend in bed en dat dan de volgende dag opnieuw. Zoiets, denk ik.
Voor 36 mensen bakken zie ik nog wel zitten.
Maar koken lijkt me een hel. In mijn familie zijn een paar mensen die heeeeeel kieskeurig zijn met eten, en uit eten gaan met de hele groep is lastig.
Toen ik 40 werd heb ik mijn familie uitgenodigd in een ABC-restaurant en dat was perfect, want iedereen kon eten wat 'ie wilde.
Idris Elba natuurlijk
Loved Daniel Craig in Tomb Raider destijds. Maar nee was geen romcom.
Update: kerst was leuk! Lekker eten, vrolijke boel. Oma heel tevreden. Er bleven er een paar met griep thuis dus iets rustiger. Afwas was snel gedaan leukste moment was dat een gekke oom door een klapstoel zakte en dat probeerde te verbergen. Hoe was jullie kerst?
- Tevreden
- Ontevreden
- Vierde het niet
- Er gebeurde iets grappigs namelijk….
0 stemmers
haha hoe probeerde hij dat te verbergen? de rest van de avond in een soort squat aan tafel?
Eerst zag ik angst in zijn ogen toen het langzaam gebeurde (hij zat steeds lager). Hij sneakte weg ‘naar de wc’ en ging op een andere (niet klap)stoel zitten toen hij terugkwam. We keken naar zijn oude stoel en die was ineens echt 10 centimeter lager hahaha. Hij was echt op oorlogspad de hele avond dus hij verdiende het wel ff om een klein beetje uitgelachen te worden (niet voor het er doorheen zakken hoor dat maakt echt niet uit maar voor zijn rare gedrag).
Wat heb je liever?:
- Small dick energy
- Small brain energy
0 stemmers
- Andrew Tate
- Elon Musk
0 stemmers
De kans dat ik gemept of verhandeld word, is een stuk kleiner bij Elon Musk.
Dat en zijn gezever kan ik beter verdragen
Nu ja, Musk was wel groot fan !
mijn biecht is dat ik Tate best wel fout sexy vind, desondanks dat gezicht als een primaat