Je moet kiezen-topic #2

Ik geloof niet zo in groter is beter bij een woning. Zolang je voldoende ruimte hebt voor je huidige situatie (en als je er lang verwacht te wonen, de geplande toekomstige situatie) zie ik het nut niet in van nog meer kamers of grotere kamers.

9 likes

Ik ga 20m2 kleiner wonen op een de helft kleiner perceel om weer bij mijn vrienden op fietsafstand te zijn en het is me alles alles waard. Enige wat ik me bij jou zou afvragen is of je die extra kamer(s) van 75m2 nodig hebt. En dan bedoel ik met nodig niet per se een thuiswerkkamer (dat is ook met een bureau in de woonkamer op te lossen), maar echt iets wat op termijn een extra kamer vereist (een opgroeiend kind of iets).

Edit: Ik woon nu overigens ook “30 min” van vrienden vandaag en ik dacht dat dat goed te overzien was tot ik het ging doen. Toen bleek 30 minuten de meest optimistische schatting. Heb gister weer eens moeten haasten voor de laatste trein op een feestje waar ik anders graag was blijven hangen om mezelf vervolgens naar huis te slepen. Vind het wel een verschil als het 30 fietsminuten is

10 likes

Ik heb inderdaad een kind van 2 jaar. In beide woningen zijn twee slaapkamers. Bij de ene woning zijn dit twee grote slaapkamers en bij de andere 1 grote (zou slaapkamer kind worden) en 1 hele kleine.

2 likes

Oh als ze beiden 2 slaapkamers hebben en je met een jong kind zit zou ik sowieso voor dichtbij vrienden kiezen

2 likes

Ik geef niks om buren, zolang ze stil zijn en alleen gedag zeggen vind ik het prima. Wil er geen band mee hebben ofzo. En 30 minuten lopen/fietsen/ auto/ov? . Oke lopen ga ik niet vanuit want dat is natuurlijk niks. Ik ging uit van een halfuurtje rijden. Valt te doen en ik wil toch niet vaak vrienden/familie om me heen. 1 keer a 2 keer per week is genoeg. Dus ja het ligt er heel erg aan waar je zelf behoefte aan hebt.

1 like

Met een klein kind zou ik zeker voor dichted bij vrienden en familie gaan. Ik ga uit van een half uur met de auto en dat is voor veel mensen toch alwel ver (want toch uur reizen in totaal). Wie weet wat de toekomst brengt toch?

4 likes

Ik ga zaterdag / zondag een nachtje weg, maar kan niet kiezen waarheen. Ken beide steden wel, maar niet supergoed. Voorivan Haarlem vind ik dat je het kan combineren met het strand, voordeel van Den Bosch zijn Bossche bollen en de accommodaties zijn wat goedkoper. Wat zouden jullie kiezen?

• Haarlem
  • Den Bossc

0 stemmers

2 likes

Bossche bollen, duh

3 likes

Én worstenbroodjes.

4 likes

Ik ben om.

2 likes

Met het zonnige weer op komst is dichtbij het strand wel heel lekker

Ja, dat leek me idd ook wel fijn. Ik ben momenteel niet zo mobiel, dus het leek me wel lekker om zondag na een middag / avond stad bij een strandtent neer te ploffen.

Ik kan het in de app niet meer vinden, maar ik weet zeker dat het dus in te stellen is! Ik hoor de stem namelijk amper meer met een beetje drukte haha. Het is in ieder geval verbonden aan je account/Jumbo pas, dus misschien de moeite waard om bij zo’n zelfscankassa even te checken of je hem daar niet zachter kan zetten na het scannen van je voordeelpas! Heb het al lang geleden zo ingesteld, dus misschien dat dat de manier was.

@Deurklink zal jou voor de zekerheid ook even taggen haha

Welke stad vind je leuker? Niet om een nachtje weg te gaan maar over het algemeen.

• Haarlem
  • Den Bosch

0 stemmers

Ik ben maar 2 keer ofzo in den bosch geweest en veel vaker in haarlem dus ik stem maar niet :’)

3 likes

Wat heb je liever?

• Vier jaar de gevangenis ingaan voor iets wat je niet hebt gedaan
  • Iets verschrikkelijks doen en ermee wegkomen

0 stemmers

2 likes

Zeker weten dat je ermee wegkomt of loop je de rest van je leven rond met de angst dat iemand er alsnog achter komt?

3 likes

Ja die angst heb je natuurlijk altijd, ook al kom je er alsnog mee weg

Oke dan wel onterecht de gevangenis in denk ik, denk dat ik anders helemaal para zou worden

1 like

Mij lijkt het, gek genoeg, best interessant om in de gevangenis zitten (oké, een maand was ook wel genoeg geweest ipv 4 jaar). Het enige probleem is dat ik niks crimineels wil doen om er te komen. Dus dit zou “de ideale situatie” zijn voor mij.

maar wordt het dan uiteindelijk na de gevangenis wel duidelijk dat je het niet gedaan had of niet? Want dat zou misschien mijn keuze wel beïnvloeden want dat iedereen zou denken dat je iets hebt gedaan (terwijl dat niet zo is) lijkt me ook wel kut

3 likes