Voor ik op mn fiets ben gestapt kan ik er al weer af.
Heb jij een beeld bij 500 meter? Hoe ver dat is?
- Ja
- Nee
- Alleen omdat ik weet dat iets op 500 m afstand zit
0 stemmers
Ja, maar ook wel omdat de AH 450 meter verderop zit en ik vaak geen zin heb om dat te lopen
Lol ik stem op lopen. En ik dacht im ga eens kijken hoever mijn ah is. 500 meter dus en ik ga altijd op de fiets
Nja boodschappen doe ik altijd met mn fiets omdat ik geen zin heb om te sleuren met spullen.
6min lopen of 2min op de fiets, dan vind ik de fiets echt veel makkelijker. Die staat bij mij voor het grijpen.
Lopen is chiller maar duurt me te lang
Ik had hetzelfde, net even gekeken hoe ver de opvang is (350m🥲) want ik was ervan overtuigd dat dat toch wel een kilometer verderop moest zijn.
Mannen en vrouwen zijn hetzelfde
- Eens
- Oneens
0 stemmers
Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig
- Eens
- Oneens
0 stemmers
Ik stem op gelijk bij het tweede, maar ik ga er vanuit dat je gelijkwaardig bedoelt? Gelijk betekent hetzelfde en de poll daarboven is precies die vraag al
Precies, wel gelijkwaardig maar niet gelijk. Dan zouden ze namelijk hetzelfde zijn en dat is niet zo.
Mwah niet helemaal mee eens, alleen al fysiek vind ik de verschillen best groot. Qua hormonen, menstruatie en andere dingen die toch grote invloed hebben op onze positie en beleving. Daarnaast is nu al meerdere malen aangetoond dat bijv bepaald ziekteverloop (niet alleen mentale ziektes maar ook gewoon fysiek) toch vaak heel anders is. Dat behandelingen en medicijnen, ontwikkeld door tests op (witte) mannen lang niet altijd geschikt zijn voor vrouwen. Tuurlijk worden de verschillen op individueel niveau alleen maar groter (vooral als je ook nog naar afkomst gaat kijken), maar dat staat mijns inziens los dat gemiddeld gezien er ook op man/ vrouw niveau belangrijke verschillen zijn die ik niet als marginaal zou classificeren (en dan even los van de vergelijking dan van mensen en dieren, maar puur mens op mens).
Oh ja ik bedoel inderdaad gelijkwaardig!
- Verse melk
- Houdbare melk
- Een vegan alternatief
0 stemmers
karnemelk
De ontbreekt wederom in het lijstje, sorry…
Puur praktische keuze, ik gebruik alleen melk voor mijn koffie of om mee te koken en houdbare melk blijft dan in ieder geval, jawel, houdbaar
Ik heb het als kind altijd al zo’n raar idee gevonden om melk van een koe te drinken, maar moest het dan wel verplicht bij mijn oma of bij vriendjes thuis drinken. Dat vond ik altijd zo naar en raar. Mijn dochter een paar weken terug toen ze thuis kwam van het spelen: ‘Heel raar mama, ik moest daar persé melk drinken toen we een broodje gingen eten,’ zo grappig hoe dat er toch bij veel gezinnen nog steeds zo in zit gebakken.
Dit vond ik één van de fijnste dingen toen ik uit huis ging. Niet meer verplicht boter op mijn brood en melk bij het ontbijt en lunch. Oke vanaf mijn 12de ofzo had mijn moeder het opgegeven om me te verplichten maar ze bleef er wel altijd over zeuren.
Brrrrrr walgelijk
Maar eenmaal geopend is dat net zo lang houdbaar als andere melk toch? Of bedoel je dat je het lang gesloten bewaard?