Jouw 10 food confessions

  1. Ik drink vrijwel nooit frisdrank. Alleen de Tonic in een Gin Tonic maak ik een uitzondering.

  2. Ik heb al heel erg lang geen boterhammen meer gegegeten. Broodjes eet ik dan wel weer graag.

  3. Ik lunch daarom op het werk vrijwel altijd met een salade die ik iedere ochtend vers maak.

  4. Als ik uit eten ga drink ik het liefste een glas rode wijn. Behalve met heel warm weer dan kies ik nog wel eens voor een droge witte.

  5. Ik snoep vrijwel nooit en sla ook vaak de traktaties over op het werk. Ik hou gewoon niet echt van zoet.

  6. Ijs kan je me dan ook niet blij mee maken. En dat vinden mensen soms best wel raar.

  7. Ik hou van chips. Vooral Lays paprika.

  8. Voordat ik mijn man leerde kennen lustte ik geen olijven en heeft me net zo lang iedere keer een olijf laten proeven tot ik ze wel ben gaan lusten. Denk dat hij nu soms wel spijt heeft want nu moet hij ze dus delen :laughing:

  9. Ik hou van koken en ook daarom vrijwel altijd zonder pakjes en zakjes.

  10. Pizza is mijn lievelingseten en daar kan je me dan ook echt midden in de nacht voor wakker maken.

1 like

Kraantjes water?

2 likes

Kraanwater

Ja dat snap ik :stuck_out_tongue_winking_eye:
Waarom zou je dat kraantjes water noemen?

1 like

Volgens mij is dat Vlaams :smile:

2 likes

Omdat dat Vlaams is.

Bedankt voor de reminder! Ik heb dit onlangs voor het eerst geproefd in een salade toen we uiteten gingen, en dit was ZO lekker. Snel in m’n boodschappenlijst zetten…

1 like
  1. ik heb een hekel aan ‘gewone’ boterhammen. Vind ik echt niks aan!
  2. Maar ik houd van ‘lekkere broodjes’ dus bijvoorbeeld een broodje in een lunchroom. Lekker krokant met luxe beleg hmmmm.
  3. Love snoepjes met zo veel mogelijk kleurstof.
  4. Als kind was ik zo mager en dronk ik heel slecht dat ik mede daardoor tijdens een hittegolf een longontsteking opliep. Moest toen op vreetdieet van de huisarts en verplicht gevulde koeken eten en volle melk drinken.
  5. Waardoor ik nu gruwel van melk drinken en gevulde koeken.
  6. Ik ben zwanger en vind een dikke buik prima maar geef me een cocktail met rum, en toastjes met franse kaasjes en spaanse hammetjes. Mis dat zo.
  7. Koude thee vind ik niet erg om op te drinken.
  8. Sinds afgelopen september mijn keelamandelen verwijderd zijn en ik op 1 dag 20 waterijsjes heb gegeten tegen de pijn heb ik geen waterijsjes meer gegeten.
  9. Love koken en bakken. Bak soms op bestelling. Kook soms mee in een kookgroep.
  10. Mijn geheime fooddroom is meedoen aan een Masterchef aflevering waarin ze een foodtruck challenge doen. Ik weet zeker dat ik daar vet goed in zou zijn.
1 like
  1. ik hou niet van kaas, maar wel als tosti
  2. saus moet altijd los
  3. ik hou niet van aardappels in welke vorm dan ook, ok chips tolereer ik
  4. ik ga uit mn bek stinken van yoghurt/kwark
    5 ik drink teveel limonade etc omdat ik anders veel minder zou drinken als ik water drink
    6 in de winter drink ik trouwens wel heel veel thee
    7 ik hou niet van fastfood behalve een broodje falafel
    8 ik vind het zonde om calorieen te drinken want dan kan ik minder eten
    9 ik krijg altijd hoestaanvallen van peper
    10 ik hou heel erg van toetjes maar om de een of andere reden eet ik ze nooit
1 like
  1. Altijd als mijn moeder iets bakt bewaart ze een bolletje rauw deeg voor mij.
  2. Love hummus vooral de tuinkruiden variant van maza. Helaas kan ik die nergens meer vinden.
  3. Naturel ribbeltjes chips met suiker = life
  4. Ik leef voor chips en chocola
  5. Altijd als wij roomboter in huis hebben moet ik minimaal 1 beschuitje met roomboter en hagelslag eten.
  6. Ik vind fruit door het avondeten echt heel vies.
  7. Als ik een haar vind in mijn eten ben ik meteen klaar.
  8. Ik ontbijt nooit doordeweeks.
  9. Mango thee van AH eigen merk is mijn lievelingsthee.
  10. Ik kan de hele dag door frietjes eten
  1. Kaas! Kaas! Kaas! Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan kaas denk.

  2. Ik haat mandarijnen en de geur ervan. Ik ontneem mijn vriend niet veel, maar hij mag van mij geen mandarijnen kopen en thuis gaan opeten.

  3. Fruit in warm eten vind ik niks, maar voor ananas maak ik een uitzondering.

  4. Als ik bij de Italiaan ga eten, bestel ik bijna altijd spaghetti carbonara en als ik iets thuis laat bezorgen dan is het ook bijna altijd carbonara.

  5. Elke zondag zeg ik weer tegen mijn vriend dat ik vanaf maandag echt even weer even gezond ga eten. Dinsdag zit ik weer aan de chocoladereep en is het toch al verpest voor die week. Dus dan ga ik de maandag daarna weer met volle moed ertegenaan. En na een dag verpest ik het weer. En zo gaat dat maar door.

  6. Zo probeer ik ook al weken intermittent fasting te doen. Dus niet eten van 20u tot en met 12u de volgende dag. Maar terwijl ik dit typ zit ik aan mijn ontbijtje.

  7. Ik vind oploskoffie zeer goed te doen.

  8. Mijn lichaam bestaat grotendeels uit avocado.

  9. Als ik biefstuk eet, dan is het meer soep van pepersaus met daarin ergens een stukje biefstuk.

  10. Mozzarella’s noem ik mozzies en aubergines noem ik aubies.

1 like
  1. Ik vond hummus echt super lekker. Tot ik mezelf een keer misselijk heb gegeten aan worteltjes met hummus. Nu kots ik als ik eraan denk.

  2. Ik hou van alle soorten kaas, maar mijn lieveling kaas is komijn kaas.

  3. Ik lust alleen maar knakworst van Unox. En het liefst koud, gewoon zo uit het blik.

  4. Soep is om in te soppen. Een hard broodje met kaas als favoriet.

  5. Vroeger als kind mochten we 1 ding zeggen dat we echt niet wilde eten. Dan kreeg je iets anders in die plek. Ik had rode kool en nu nog steeds krijg ik iets anders als mijn ouders rode kool eten.

  6. Ik hou van uit eten. Echt mijn lievelings bezigheid.

  7. Met meer dan 4 mensen sushi of tapas eten? Hell no! Ik bestel wat IK wil. Nee we gaan niet 20 dingen bestellen en dan gezellig allemaal iets eten. Gewoon NEE.

  8. Qua fruit eet ik weinig variërend maar sinds ik zwanger ben crave ik in eens naar peren en mandarijnen.

  9. Mijn favo chocolade is de Milka met daim reep.

  10. Ik heb 12 snackboxen in de vriezer liggen die ze bij de Lidl alleen hebben met Amerikaanse weken. Met cheese nuggets, uien ringen en mozzarella sticks. Ik sla ze altijd groots in.

Ooh ja en ik eet geen warme abrikoos of ananas.

2 likes
  • mijn lievelings eten is Knorr kip tandoori met extra veel rode peper. Eet het ook koud als ontbijt zonder rijst enkel de saus het liefst
  • Heb een hekel aan varkensvlees maar lust wel vleeswaren als gerookte ham en bacon
  • Als ik pannenkoeken eet moet ik erna wat hartigs eten
  • Ik drink geen prik en als er niks anders in huis is schut ik de prik eraf
  • Ik eet met female rauw gehakt rouwe kipfilet ( nooit ziek van geweest tot ieders verbazing)
  • Hou van Brie en kan dit altijd eten
  • Haat aan kokos Alleen de geur al maakt me misselijk. Zelfde als lams vlees en geitenkaas jak.
  • Lust geen Noten pinda’s of iets in die Richting ook geen pindakaas
  • Het liefst als ik naar een fastfood restaurant ga zou ik de friet van de Mac willen en de kip burger van burger king
  • Ik lust wel rauwe zalm en tonijn maar absoluut niet gebakken iets in de structuur die het dan krijgt trekt me niet aan
  • Chips eet ik alleen de normale naturel variant
  • Ik drink echt nooit dranken met alchohol vind het zo smerig

1: sinds ik mijn amandelen heb laten knippen wil ik alles eten met banaan smaak. Love banaan.

2: ik maak bijna altijd alles klaar uit de oven (aardappeltjes, groenten). In een grote ovenschaal met olie en kruiden. Lekker weinig afwas en vaak ook nog super lekker.

3: heb een pepsi max cherry obsessie. Het liefste drink ik iedere dag 6 blikjes maar ik hou het beperkt.

4: ik vind worteltjes zo lekker dat ik bijna iedere dag 500 gram worteltjes eet. Rauw of uit de oven met wat honing.

5: Van patat en hamburgers krijg ik eigenlijk altijd direct buikpijn, maar 1x in het jaar neem ik het voor lief.

6: het laatste hapje of slokje laat ik altijd staan.

7: ik gruwel van kokos.

8: ik heb periodes gehad dat ik een hele zak snoep per dag at (en als het ff kon meerdere keren per week). Gelukkig ben ik daar vanaf.

9: ik vind alles vies waar nog een botje in/aan zit. Ooit een keer piepkuiken besteld in een restaurant waar nog een bot aan zat, het liefste had ik het niet opgegeten.

10: warm fruit in eten vind ik (bijna) het ranzigste wat er is.

11: het liefste ontbijt ik met warm eten.

  • koriander is echt de duivel in gerechten. Smaakt naar zeep voor mij
  • boter op brood vind ik echt goor, alleen bij hagelslag gebruik ik een dun laagje wat net aan de hagelslag doet blijven plakken.
  • I loooooveeee pasta gerechten. Daar mag mij echt voor wakker maken.
  • Ben ooit eens zo ziek van sushi geweest dat ik aan de gedachte van edamame boontjes echt misselijk word :nauseated_face:
  • mijn favoriete pizza is met mozzarella. Lekker van die sliertjes als je een hap neemt (en tegelijk daardoor je kin verbrand)
  • ik heb het liefste chocolade met hazelnoten erin.
  • Ben&Jerry chunky monkey is mijn favoriete smaak
  • Vienneta ijs is zo fout maar zo lekker qua comfort food soms. En dan het liefste de chocoladevariant.
  • gekookte aardappels verzuip ik in jus, heeeeeeel veeeeeeeel jus. De structuur van gekookte aardappelen vind ik vies
  • afhaalchinees vind ik niet lekker, vaak veel te vet en redelijk smaakloos
  1. Ik vind friet echt het meest saaie eten ooit, ik eet het zelden, soms een paar pinnetjes bij een gerecht in een restaurant maar ik vind het altijd onbeschrijfelijk saai en ben ook best gepassioneerd over hoe erg ik friet haat
  2. Ik bestel bijna nooit eten, maar soms heb ik een onhoudbare zin in pasta met gamba’s van vapiano
  3. Ik eet groenten bij mn ontbijt, lunch en diner en ook nog wortels als tussendoortje
  4. Op werkdagen eet ik braaf 2 stuks fruit maar in het weekend heb ik er meestal geen zin in
  5. Ik vind geen enkele frisdrank lekker. Ik drink bijna alleen water en thee
  6. Koffie is goor
  7. Chocola is liefde. Ik eet dagelijks chocola. Voor hartige snacks hoef je me niet wakker te maken
  8. Wijn is de enige alcoholische drank die ik lekker vind
  9. Als kind voelde ik me superieur over andere kinderen omdat ik graag spruitjes lustte en ik vond iedereen die het niet lekker vond aanstellers
  10. Augurken kunnen bij elk gerecht
  1. Ik hou niet van flubberig eten, bijv champignons, vetjes aan vlees etc.

  2. Als ik weet dat ik een avond alleen thuis ben race ik naar de winkel en haal ik naturel ribbelchips en het grootste bakje heksnkaas, dippen is de hemel. Binnen n uur alles op.

  3. Ik hou niet van eten dat teveel naar zee smaakt, bijv. sushi en schelpdingen. Tonijnsalade, gerookte zalm enz vind ik wel lekker.

  4. Ik lust niet van die kleine garnaaltjes maar gamba’s vind ik heerlijk.

  5. Ik vind het lastig maat te houden met eten en eet vaak stiekem dingen. Als ik met andere mensen ben kan ik me juist heeel goed inhouden en een hele avond bijna niks eten/snoepen.

  6. Qua niet alcoholisch drink ik alleen maar Spa rood en thee. Heel zelden wil ik wel eens ice tea bestellen als ik ergens ga lunchen oid.

  7. Boerenkool heb ik ooit uitgespuugd in de prullenbak. Het is nog steeds mn grootste nachtmerrie.

  8. Als ik ooit eens een biefstuk bestel moet ie helemaal doorbakken zijn, dat flubberige bloederige gadver. En heel veel saus.

  9. Ik hou niet van zoet: chocola, slagroom, taart enz t doet me allemaal niks. Zet me een schaal olijven, zongedroogde tomaatjes, toastjes, bladerdeeghapjes enz voor en t is in no time op.

  10. Ik doe altijd ketjap door mn macaroni (en sambal en kaas).

  1. Ik houd niet van snoep.
  2. Geef mij maar chocolade en taart :heart_eyes: of chocoladetaart of cheesecake of brownies
  3. Dit verpest je voor mij heel erg als je er frambozen, cranberries, sinaasappel of mint aantoevoegt
    4.Dingen met een knapperig laagje ben ik ook verslaafd aan. Lekkerbekjes etc. En pannenkoeken mogen best donker en dan eerst het randje opeten :yum:
    5 ik ben echt een aardappelhoofd, ik eet bijna elke dag gebakken aardappeltjes. Helemaal nieuwe aardappeltjes :heart_eyes::heart_eyes:
    6 Ik heb een hekel aan warm eten wat niet warm genoeg meer is. Dus ik eet eerst op wat het snelste afkoelt🙈
  4. Dingen als snert, soep, appelmoes en aardappelpuree bewaar je maar voor als je een kunstgebit hebt
    8 Ik kijk veeeeel te vaak op supermarkt sites wat voor nieuwe producten er zijn
  5. Sinterklaas is heilig, chocoladeletters, sticks, pepernoten, gevulde speculaas :heart_eyes::heart_eyes: (maar kersttoetjes en paaseitjes doen het ook goed​:smirk:)
    10 ga weg met je ‘verfrissende smaak’ ‘lekker fris’ lekker licht en luchtig. Geef mij maar machtig zwaar en decadent. Chocolade, fudge, karamel, room etc.
3 likes
  1. Ik heb een hekel aan ‘met het bord op schoot’. Eten doe je verdorie aan tafel.
  2. Ik kan een hele pot pindakaas (350 g) in een keer leeg eten.
  3. Ik drink alleen water koffie en wijn/gintonic.
  4. Mijn favoriete eten is zelfgemaakte patat met veel zout en azijn (van die hele dikke frieten) met (Vegan) mayonaise en rabarbercompote.
  5. Ik eet geen snoep want ik vind het niet lekker.
  6. Ik eet kiwi met schil en appel met klokhuis. Sinaasappel en mandarijn gaat wel de schil vanaf.
  7. ik vind de KitchenAid lelijk dus hij moet steeds uit de keuken verplaatst worden #gezichtsvervuiling.
  8. Heb als kind een bord gras gegeten omdat mijn broer zei dat het sla was.
  9. Ik eet cornflakes (zonder vloeistof) uit het vuistje als snack.
  10. eet al jaren geen vlees of ei maar heel soms bedenk ik me weer dat steak tartare met rauw ei echt het beste voedsel ooit is. Eet het dan niet maar dan ‘mis’ ik het wel (maar niet genoeg)
1 like
  • Pepsi max cherry is zo ongeveer mijn leven. Probeer net zoals @fiooltjes inname een beetje binnen te perken houden maar heb altijd wel een tray op voorraad.

  • Laatste beetje koffie drink ik nooit op. Tot grote ergernis van mijn vriend.

  • Leuke dingen doen (dagje shoppen, dierentuin, pretpark etc) koppel ik gelijk aan eten. Wat gaan we daar eten, wat is daar te krijgen :tired_face:

  • Mijn smaak qua eten is vrij simpel/goedkoop. Maar bepaalde dingen moeten van een merk/winkel zijn. Verse truffelmayo van Albert Heijn, carpaccio van Albert Heijn, cola van Pepsi.

  • Van die goedkope diepvries hamburgers vind ik zó lekker! €1,75 voor een pak van 12 stuks, helemaal top.

  • Macaroni vind ik heel lekker met van die goedkope satéstokjes en kroepoek van Conimex (java smaak).

  • Nog meer culinair hoogstaand; krokante kipschnitzel stukjes in een wrap met sla en chilisaus is ook een van mijn favo’s.

  • Als ik ergens ga lunchen neem ik gelijk al twee drankjes, cappuchino en Lipton icetea. Als er geen Lipton is vind ik het bij voorbaat al niks daar.

2 likes