Jouw 10 food confessions

  1. Iedereen denkt altijd dat ik super gezond eet, maar ik kan rustig als dochterlief op bed ligt lunchen met chips en cola zero vanille.

  2. In het weekend (als mijn vriend en dochter van 2 thuis zijn) maak ik altijd heel uitgebreid ontbijt, lunch en avondeten, voor mezelf doe ik dat nooit, dan ben ik lui.

  3. Wij hebben een professionele koffiemachine thuis staan, maar alleen mijn vriend kan er mee omgaan (cursus gehad). Ik krijg de koffie nooit goed aangestampt, het is of the slap, of het water komt er niet eens doorheen, dus op de dagen dat hij werkt en ik vrij ben haal ik stiekem het Nespresso apparaat uit de kast.

  4. Ik heb altijd trek in zoutigheid, daarna zoetigheid, en zo gaat het de hele dag door. Eet vaak van alles door elkaar.

  5. Ik train alleen maar zodat ik meer kan eten.

  6. De eerste week toen ik stopte met het eten van dierlijke producten kon ik alleen maar aan brie en pizza salami denken.

  7. Ik vind (vooral rijpe) bananen eigenlijk helemaal niet lekker, maar eet het toch omdat het zo makkelijk is.

  8. Als ik cake bak trek ik halverwege het bakproces de oven open, zodat de binnenkant lekker klef is.

  9. Ik kan absoluut niet heet drinken en drink mijn thee dan ook altijd lauw. Doe er standaard voor de helft koud water bij.

  10. Mijn ultieme cheatmeal is Zeezout en balsamico azijn chips en een blikje cassis Energy drink van Lidl.

2 likes
  1. Ik doe door bijna elk gerecht knoflook en ui. Ik hou niet van AGV en knoflook en ui kan bijna altijd door pasta enzo. Gelukkig
  2. Ik vind een broodje met kaas te ranzig. Sowieso heb ik een soort aversie tegen mensen die een “lekker bammetje” meenemen ergens naartoe. Ik weet, leef en laten leven.
  3. Ik lust geen thee en daar baal ik van.
  4. En ook geen melk, paprika, tomaten etc. Ben echt een “picky eater”. Als er dingen in een gerecht zitten wat ik niet lust schuif ik dat naar de rand van het bord.
  5. Voor mosselen mag je me wakker maken.
  6. Die goedkope opwarm hotdogs maar die kleffe broodjes vind ik zooo lekker. Lekker van gorigheid zeg maar.
  7. Koffie graag zo sterk en zwart mogelijk. Als ik cappuccino drink het liefst met extra shot. Ben verslaafd aan cafeïne.
  8. Als ik een gerecht eet wat zoet en hartig is door elkaar krijg ik een soort error in mn hoofd. Bah
  9. Ik lust geen cola maar wel baco.
  10. Tournedos zo rood en bloederig mogelijk :heart_eyes::tongue:
3 likes
  1. Ik heb een soort afwijking dat ik wanneer ik iets smeer, het helemaal precies over het broodje/toastje/cracker wil uitsmeren. Dus overal een gelijke laag en zeker de randjes en hoekjes niet overslaan! Mijn vriend vindt dit heel irritant omdat ik altijd kei lang bezig ben met iets smeren. Als iemand anders mijn cracker ofzo smeert, hoef ik het ook niet.

  2. Als we pasta/rijst of een ander gerecht met ‘‘stukjes’’ vlees en saus eten, moet ik het van mezelf altijd helemaal husselen zodat er geen droog stukje rijst of pasta meer tussenzit.

  3. Stiekem vind ik die kant en klare magnetronhamburgers van de supermarkt echt heel lekker. Thuis doe ik er altijd mayo en curry op.

  4. Ik zal niet snel gewoon water drinken, ik vind het gewoon niet lekker en drink dan liever niks. Ik vind het ook niet vies, maar ik heb er dan gewoon geen zin in ofzo. Ik drink meestal crystal clear of spa rood. Als het bloedheet is, vind ik het dan weer heerlijk, maar wel met een citroentje erin.

  5. Ik lust geen boterhammen. Harde en zachte broodjes lust ik wel, geroosterd brood en tosti’s ook. Ik zal alleen nooit een ‘‘gewone’’ boterham eten. Dan eet ik liever niks, vind het zo saai en muf. In de soep soppen vind ik dan weer wel lekker.

  6. Ik heb eten van de grote gele M nooit lekker gevonden, tot een paar jaar terug. Nu ben ik gek op de gewone hamburger, de frietjes en de chili chicken. De luxere burgers vind ik niet lekker. Mijn omgeving denkt nog steeds dat ik het absoluut niet lust, durf ook niet toe te geven dat ik het nu wel heel lekker vind.

  7. Zelf lust ik dus geen gewone boterham. Gekookte aardappelen vind ik ook echt te smerig. Helemaal met rode kool uit een potje en een te doorgebakken slavink ofzo. Mensen die zeggen dat ze dat het liefste eten, vind ik dan ook heel stom en ongeloofwaardig. :sweat_smile:

  8. Als we krieltjes, frietjes of gebakken aardappeltjes eten, doe ik er het liefst mega veel saus bij. Ik vind het het lekkerst als je het aardappeltje zelf niet meer kan zien door de laag mayo met curry. Echt ontzettend slecht, I know. :see_no_evil:

  9. Ik vind komkommer met schil veel lekkerder dan zonder. Heel veel mensen vinden dit raar, maar ik vind het dan een bite geven ofzo. Anders is het ook maar een zachte hap water. (Nog steeds lekker fris)

  10. Mijn vriend denkt dat ik bijna nooit snoep, hij moest eens weten. Ik ben altijd meer dan een uur eerder thuis dan hij en plunder dan mijn geheime snoepvoorraad. Die snoepvoorraad verstop ik mijn kledingkast. Ik doe altijd boodschappen en koop dan dus stiekem chips/chocola/cake voor mezelf. :see_no_evil:

3 likes

Ik vind kaas fondue alleen te vreten met tzaziki. Dus ik dip mn broodje in de kaas en dan doe ik er nog tzaziki bij op.

3 likes

Ahhh die zijn zo vies lekker haha! Het is dat ik net van de supermarkt kom, maar anders had ik ze mee gebracht voor morgen. Helemaal met eigen sausjes erop inderdaad!

  1. Ik hou van koffie en snap niet dat mensen dat niet lusten. Ik drink mijn koffie zwart en soms een cappuccino.
  2. Earl grey en rooibos thee drink ik met 3 scheppen suiker, andere theesoorten zonder.

3.Ik hou niet van stampotten, de ergste vind ik hutspot…brrrrr
4. Ik kook alles vers niets uit pakjes, en ik vind knorrr gerechten niet onder koken vallen.:grin:
5. Eten met mijn handen vind ik heerlijk, het liefste eet ik alles met mijn vingers.
6. Ik vergeet soms te eten, dan denk ik om 14.00 omdat ik dan honger krijg.
7. Liefde voor kaas, ik zou serieus heel overstuur zijn als ik ineens een kaas allergie zou krijgen.
8. Ik heb eet fases, zo heb ik nu de rijstwafel met vegakipfilet en huttenkase fase, en door de bruine boterham met pindakaas, kaas, komkommer en sambal fase.
9. Mensen die niets lusten vind ik vervelend.
10. Als ik mezelf zou laten gaan eet ik elke dag een zak chips leeg… love chips

1 like
  • Mijn ontbijt is meestal een blikje Coca cola cherry. Lekker gezond.
  • Ik haat vis. Ik lust geen enkele vissoort en kan al misselijk worden van de geur.
  • Vroeger vond ik ook geen enkele vleessoort lekker. Tegenwoordig lust ik dit wel.
  • Ik leef voor kaas. Mijn boodschappenmandje bestaat ook vaak uit kaas, smeerkaas, cheesestrings etc
  • Ik krijg paniekaanvallen van teveel cafeïne. Hierdoor drink ik helaas geen koffie meer.
  • Wanneer ik thuis kom moet ik altijd iets kouds te drinken hebben. Dus ookal zet ik een kop thee, er moet ook een sapje of koud water bij.
  • Ik ben erg gericht op eten. Gezellig weg met vrienden is eten halen, even snel de stad in is ergens wat lekkers halen etc.
  • Ik heb een hekel aan hollands eten. Uitzonderingen voor erwtensoep en boerenkool.
  • Ik woon alleen en vind het nooit fijn om voor mijzelf te koken. Ook ben ik vaak te moe na werk. Ik probeer daarom zo veel mogelijk op werk mee te eten.
  • Wanneer ik ergens ga eten moet ik altijd van te voren al de menukaart bekijken om een keuze te kunnen maken. Anders doe ik hier veel te lang over in het restaurant.
2 likes

Nr 8 heb ik ook😋 vooral net uit de oven, of dan het kapje van vers brood van de bakker

1 like

Nog een aanvulling :see_no_evil: ik ben geen vegetariër maar ik vind veel vegetarische producten/ vlees vervangers gewoon echt heel lekker

1 like
  1. Ik leef op zwarte koffie maar alles wat geen koffie is maar wel zo smaakt (alles met mokka bijv) vind ik goor
  2. Ik kan niks met koude dingen die in mijn hoofd warm horen te zijn. Ik walg dus van pastasalades, ijskoffie (zie ook punt 1), koude pannenkoeken etc.
  3. Ik ga over mijn nek van fliebertjes in mijn drinken (zoals die aloe drank met die stukjes? Of vruchtvlees in je jus d’orange. Omg zo vies)
  4. Ik ben verslaafd aan Wilhelmina pepermunt
  5. Ik lust geen tomaat
  6. Ik vind groene Lays chips een belediging voor alle chips. Bolognese chips = Croky. Punt uit.
  7. Ik zou wekenlang alleen maar brood kunnen eten en dan alsnog heel blij zijn.
  8. Ik mis nog iedere dag de ouderwetse jus van mijn oma over mijn aardappels.
  9. Groene appels vind ik het allerlekkerste. Overrijpe bananen het smerigst.
  10. Ik wil altijd een voorgerecht terwijl ik weet dat mijn maag niet groot genoeg is voor een voor- en hoofdgerecht. Maar ik vind het gewoon ook zo gezellig, om verschillende gangen te eten. Daarom neem ik vaak 2 of 3 voorgerechten ipv een hoofdgerecht :joy:
2 likes

Ik kan niks met koude dingen die in mijn hoofd warm horen te zijn. Ik walg dus van pastasalades, ijskoffie (zie ook punt 1), koude pannenkoeken

Ihqdefault

9 likes
  1. Ik houd echt van warm eten. Het liefst eet ik de hele dag door warm (dus ook ontbijt). Love restjes.
  2. Paprika is echt de duivel en dan vooral warme paprika. Die geur is echt om te kotsen.
  3. Rauwe tomaat is echt smerig. Ketchup en gazpacho vind ik ook intens ranzig. Tomaten in pastasaus/pizza/tomatensoep is wel lekker.
  4. Nutella is liefde. Ik lepel zo de hele pot leeg.
  5. Als er risotto op het menu staat, kies ik daar standaard voor.
  6. Eten moet warm zijn. Als het lauw is, dan gooi ik het even in de magnetron of oven. Ik leg ook nooit een hele pizza op mijn bord. De pizza knip ik in stukjes en dan leg ik vaak 2 stukken op mijn bord. De rest leg ik weer terug in de oven zodat het warm blijft.
  7. Vroeger lustte ik geen avocado. Ik heb zelfs een keer de avocado er tussen uitgevist bij mijn (ex-schoonouders). Nu vind ik het vooral lekker bij sushi of salades.
  8. Ik haal bijna nooit snoep/koek/chips omdat ik het in een keer opeet. Alles moet in een keer op bij mij.
  9. Lactose-intolerant zijn is echt kut want ik ben echt gek op cheesecake en zuivel.
  10. Ik eet echt te zout. Als andere mensen koken vind ik het bijna altijd te flauw. Eigenlijk zou ik moeten minderen met zout maar als het te flauw is, dan vind ik het echt niet lekker.
1 like

Lactase pillen :ok_hand:

1 like

Hier ook echt liefhebber van warm eten​:sweat_smile: heel belangrijk. Eet alles bijna direct uit de pan/oven. Enzout ook :see_no_evil:

1 like
  1. Dat uitgedroogde stukje kaas onder het gele randje vind ik het lekkerste gedeelte
  2. Ik vreet op een dag zoveel smintjes dat ik constant scheten laat
  3. De jongen van de snackbar kent mijn bestelling uit zijn hoofd (broodje kroket met 2 zakjes mosterd, patat speciaal, groene ijsthee)
  4. Ik wissel de drie nachtwinkels bij mij in de buurt af zodat ze mij en mijn aankopen hopelijk niet gaat herkennen (pims en haribo Colorado)
  5. Zuurkool, roggebrood en karnemelk vind ik echt heerlijk. Niet per se in combinatie met elkaar
  6. Ik snack wel eens mayo direct uit de pot
  7. Mijn auto ligt vol met lollywikkels- en stokjes en ik overweeg mijn favoriete smaak in bulk te bestellen (chup a chups strawberry cream)
  8. Ik eet al weken als makkelijk voedsel zoete aardappel uit de oven met een kaasschnitzel
  9. Ik snack op kantoor regelmatig een handje vlokken of hagelslag
  10. Vanavond toen ik wachtte op mijn thuisbezorgd bestelling heb ik een pot appelstroop lopen uitlepelen
7 likes
  1. Van de geur van pindakaas kan ik niet meer door mijn neus ademen. Ik vind het zó stinken. Als iemand naast me iets met pinda’s eet is mijn eetlust weg.
  2. Ik eet wel eens een tosti met appelmoes
  3. Mijn eten moet in lagen zijn, dus bijvoorbeeld macaroni, saus, kaas. Niet door elkaar.
  4. Ik eet champignons vaak rauw.
  5. Als ik bij mijn ouders eet moet ik met een bepaalde vork eten, anders eet het niet lekker, zelfde geldt voor toetjes, die moet ik met een plastic lepel eten.
  6. Ik vind noten in eten verwerkt (salades ed) heel ranzig. Maar los vind ik ze heel lekker
  7. Ik drink het liefst overal fristi bij.
  8. Ik heb geen grens op zoet drinken of eten, limonade heb ik het liefst zo zoet mogelijk.
  9. Ik lust nog steeds geen melk of ei.
  10. Ik gooi het liefst overal heel zout op, maar om medische redenen moet ik dit zoveel mogelijk vermijden.
3 likes

Kijken hoever ik kom:

1 Ik lust geen appeltaart.
2 Vond vroeger Chocolademelk ook niet lekker. Sinds een paar jaar wel.
3 Sinds ik op mezelf woon, koop ik bijna geen frisdrank meer. Zodat ik niet in de verleiding kom om frisdrank te drinken.
4 Ik eet vaak om de bank, helaas knoei ik dan daardoor wel vaak.
5 S’morgens drink ik altijd melk.
6 Witlof vindt ik ook echt niet lekker.
7 Boterham met hagelslag en boter er bovenop vindt ik echt lekker
8 Boterham met kaas en komkommer vindt ik lekker, op dit moment
9 Koffie is mijn favoriete drankje
10 Ik drink graag een biertje.

2 likes
  1. ik dip mijn koekjes altijd in de koffie of thee
  2. als ik een reep met laagjes heb, bv een kinder bueno of een knopper, ontleed ik die altijd helemaal
  3. ik vind next day pizza heel lekker
  4. ik lust geen pasta met tomatensaus als basis. denk doordat die thuis altijd heel vies was.
  5. ik ben een enorme zoetekauw, kan makkelijk een halve taart naar binnen schuiven. Hartig eten ben ik na een paar happen al beu.
  6. als ik vrij ben stel ik ontbijten vaak heel lang uit en snaai ik ondertussen wat chips en koekjes totdat ik echt honger begin te krijgen.
  7. als ik heel gestrest ben eet ik amper, heb dan ook geen honger
  8. mijn smaakpapillen zijn verpest en daarom gooi ik altijd een kilo kruiden en zout door mijn eten, anders proef ik het niet
  9. ik vind vega nuggets met jam heel lekker
  10. ik heb moeite met het eten van voldoende fruit. vind zomerfruit heel lekker maar op de een of andere manier staan appels, mandarijnen en bananen me tegen.
1 like

haha vega nuggets met jam, dat klinkt heel boeiend. Van die nep kip nuggets? En wat voor jam?

Ja nep kip nuggets, wel met een ietwat zurige jam dus geen aardbeienjam bijvoorbeeld. Ik had het laatst met rode bessenjam van de ikea. Ik vind kaas met jam ook heel lekker maar dat is volgens mij ook een gangbare combinatie (of anders met chutney).

1 like