Jouw 10 food confessions

ik wil dit eigenlijk nu wel proberen maar dan moet ik nuggets gaan halen hm. Werkt het ook met vega kip schnitzel?

ja, dat is ook lekker!! zelfde idee

1 like
  1. Het liefste eet ik een vers broodje met roomboter en heel veel zeezout. En als ik in een zoete bui ben daaroverheen extra grote pure hagelslag
  2. Ik houd mijzelf voor dat een dubbele espresso ( of cappuccino met een extra shot) ook gewoon telt als één koffie
  3. Ik kan niet tegen mensen die bij de keuze wit of bruin brood voor ‘wit’ kiezen. Daar zit geen kraak of smaak aan man…
  4. Augurken, zo uit pot. Ochtend, avond. Maakt niet uit.
  5. Dat manchego pas lekker is met heeeeel veel appelstroop erop.
  6. Soms heb ik zo’n zin in cruesli dat ik een hele kom vol stouw, er melk voor de vorm bij doe, hele kom leeg eet en altijd bijna net zoveel melk overhoud als dat ik erin heb gedaan. En dat vervolgens opdrink.
  7. Ik at altijd overal appelmoes bij, óók bij de lasagne. Pas toen ik het huis uit ging stopte dat, want in je eentje verschimmelt zo’n pot appelmoes zo gauw.
  8. Het lekkerst op een warme dag vind ik een wijntje met flink wat ijsklontjes erin
  9. Of cola met heeeel weinig koolzuur
  10. Van een schepijsje vind ik het hoorntje het lekkerst
2 likes

Appelmoes tip: kleine portiekuipjes van Lidl :yum:

2 likes

Ha! Goeie

1 like

Haha moest echt lachen om je laatste punt :smiley: Boos ook echt

1 like

Mot ik dit ook proberen?

Het is een prima reden om weer eens vega kip nuggets te eten

1 like
  1. Ik heb al drie keer geprobeerd om vegetariër te worden, maar ik faalde elke keer hard. Nu ben ik flexitariër.
  2. Ondanks dat ik een imago van ‘fitgirl’ probeer hoog te houden, ben ik best een vreetzak: kan bijvoorbeeld zo een heel pak rijstwafels of 3 proteïnerepen wegschransen.
  3. Over rijstwafels gesproken: daar maak je me echt héél blij mee. Vooral de normale variant met zeezout, en dan nog het liefst die hele dunne van de AH die per 5 worden verpakt.
  4. Ik ben een soort van allergisch voor chocolade, krijg er uitslag en puisten van. Drie keer raden welk eten ik het meest ‘tempting’ vind… Het lekkerste chocoladeding vind ik denk ik die harde karamelzeezout M&M’s (limited edition, oranje zak) en die dikke chocoladekoeken op de versafdeling van AH, en chocoladepepernoten. Als ik dat soort dingen eet, neem ik de uitslag en het schuldgevoel maar voor lief.
  5. Gelukkig ben ik ook gék op groenten. Ik vreet ook gerust een hele zak wortels en een hele komkommer achter elkaar op (ook zonder hummus).
  6. Eén van de grote voordelen van een vrijgezellenbestaan vind ik dat je gewoon kunt maken wat je zelf chill vindt. Weet niet of anderen zouden kunnen leven met mijn vrij eentonige eetpatroon 's avonds. Ik ben bijvoorbeeld verslaafd aan zelfgemaakte soep van groenten. Elke week eet ik minstens twee of drie keer pompoensoep en broccoli-courgette soep (gecombineerd met veel rijstwafels.)
  7. Ik vind een pizza met een bloemkoolbodem serieus lekkerder dan een gewone bodem. Om het iets gezondere aspect te compenseren gooi ik er wel veel kaas op (wel light natuurlijk!1!)
  8. Heb mezelf een nieuwe tic aangeleerd: ik móet elke dag een groene appel (Granny Smith) eten als snack. Die vind ik nog lekkerder gecombineerd met een blikje cola light. Ook gaat er geen dag voorbij zonder dat ik smeerkaas eet: zó lekker.
  9. Slechte gewoonte: het eten van suikervrije dropjes. Dat doe ik als ik veel stress heb. Terwijl ik weet dat ik er verschrikkelijke buikkramp van krijg. Note to self: kap hiermee.
  10. Ik vind het lastig om voor meerdere dagen te koken en boodschappen te doen, zie dat overzicht niet zo goed. Vergeet ook dikwijls een lunch mee te nemen. Met als resultaat dat ik er echt veel te veel geld aan uitgeef. Dit is iets wat ik vanaf deze maand wil oppakken.
3 likes

Eens met 6🙈 echt als je een gezin hebt is het volgens mij altijs compromissen sluiten

2 likes
  1. Ik hou heel erg van zacht eten, meer dan van knapperig. Ik zorg er dan ook altijd voor dat mijn pizzabodem bij zelfgemaakte pizza nog een beetje zacht is (wel gaar).
  2. Ik ben verslaaaaafd aan cup a soup champignon crème. Ik scheur meestal een bruin bolletje of een boterham in stukjes en gooi die erbij zodat het een zompig geheel wordt.
  3. Ik eet altijd met kleine lepels en als ik met grote lepels eet, moet de steel dun zijn. Anders vind ik het zo’n lomp gevoel in mijn hand haha.
  4. Ik heb een hele kommetjescollectie en pak vrijwel altijd een kommetje dat matcht met wat ik ga eten. Hetzelfde met mokken.
  5. Ik eet vaak maaltijdvoedsel als tussendoortje. Dus bijvoorbeeld maiswafels met beleg of kwark met ontbijtgranen.
  6. Ik vind die nieuwe optimel met speculaassmaak stiekem wel lekker.
  7. Ik neem altijd als ik op vakantie ben in een ander land enorm veel voedsel mee terug. Vaak ligt het het jaar daarop ook opeens in Nederland in de schappen. Hoe dan???
  8. Ik heb de liefde voor soesjes die mensen hebben nooit begrepen. Ik ben sowieso niet zo van de slagroom.
  9. Ik lik vaak mijn bakjes uit :cat:.
  10. Ik gebruik echt 10x per dag zoetstof ofzo hahaha. Bijvoorbeeld in mijn latte, in kwark, havermout etc.
1 like
  1. Fruit in warm, hartig eten vind ik verschrikkelijk. Ananas op pizza, appel bij de stamppot, rozijnen door een stoof, dat soort dingen.
  2. Ik eet alleen Nederlandse kaas als het gesmolten is (tosti, omelet, over een lasagne, zoiets), buitenlandse kazen eet ik dan weer wel koud.
  3. Om bovenstaande reden doe ik altijd eerst pasta, dan geraspte kaas, dan pas saus, zodat de kaas goed smelt. Wederom, bij Parmezaan oid kan het er wel gewoon later over, dat maakt me dan weer niet uit.
  4. Boter onder de pindakaas/chocopasta vind ik echt niet lekker.
  5. Ik eet bijna altijd 2 halfzachte gekookte eitjes bij m’n ontbijt. Kopje koffie erbij, heerlijk.
  6. Ik eet bijna altijd ketchup bij m’n diepvriespizza.
  7. Behalve koude Nederlandse kaas lust ik en eet ik echt bijna alles, ook bijvoorbeeld van slakken tot oesters tot insecten.
  8. Ik doe altijd eerst yoghurt in m’n kom, dan pas de muesli.
  9. Héle pure chocolade vind ik echt geweldig. Had laatst die met 99% van Lindt en dat vind ik gewoon echt lekker. Voordeel is dat bijna niemand van m’n huisgenoten dan m’n chocola jat.
  10. Appelmoes vond ik als kind niet lekker. Werd altijd erbij gezet op kinderfeestjes enzo, maar ik snapte echt niet dat mensen dat bij hun friet aten. Niet dat ik het nu wel heel lekker vind, ik zou het niet bij m’n maaltijd eten, maar ik lust het opzich wel.
1 like

Ik heb echt een appelmoesfobie (oke op een kindervakantiepark met jebhanden in de appelmoes soppen om tafels schoon te maken is niet erg bevordelijk) maar ik walg hier dan ook net zo erg van als bij iemand horen kotsen😅

1 like
  1. Ik kan echt walgen van (vooral ongesmolten) kaas. Van die blokjes kaas of een mozzarella bol, gad-ver-damme. De enige kaas die ik te doen vind is gesmolten cheddar of jonge kaas, zoals op hamburgers, pizza’s of tosti’s. Als het maar geen dikke draderige laag is. Mijn vader lust ook absoluut geen kaas en zijn vader lustte het ook niet.
  2. Het tweede waar ik echt van walg is satésaus/pindasaus. Van die geur alleen al word ik helemaal misselijk en dit staat toch echt wel in mijn top 5 smerigste dingen die er bestaan. Laat mijn schoonfamilie dan precies half Indo zijn en dus alles doordenken in satésaus.
  3. Ander punt wat daarbij komt kijken: pittig eten. Kan ik heel slecht handelen. Ik vind een beetje teveel peper op m’n eitje al te pittig. De 1e keer dat ik bij mijn schoonfamilie ging eten aten we hun zelfgemaakte bami, ik heb 4 of 5 glazen cola erbij gedronken met tranen in m’n ogen en een lekkende neus.
  4. Ik vind rauwe en knapperige groente echt ranzig, alles moet lekker goed doorgekookt zijn. 5 minuten broccoli koken? Hell no, minstens 15 minuten.
  5. Ik ben dooooool op gebakken zalm, kun je me echt voor wakker maken. Van die gerookte plakjes zalm ofzo vind ik dan weer nasty.
  6. Tosti met witte bonen in tomatensaus of een pannenkoek met citroensap met suiker zijn bij ons thuis doodnormale dingen, vinden andere mensen die bij ons komen nog steeds raar. Maar m’n halve familie is Australisch en daar is het ook heel gewoon.
  7. Naast m’n satésausfobie heb ik sowieso in het algemeen een sauzenfobie. Het enige wat ik eigenlijk lust is ketchup (loooooove ketchup), McDonalds frietsaus en af en toe beetje knoflooksaus. Mayonaise vind ik walgelijk, net als joppiesaus, mosterd, curry, sambal, chilisaus en vast nog meer. Pasta lust ik ook alleen met bolognesesaus, geen ranzige carbonara of stroganoff ofzo please.
  8. Ik ben echt een fastfood junkie. Hou echt van die vettige maar hartige happen zoals frikandelbroodjes en druipende hamburgers.
  9. Warm drinken vind ik verschrikkelijk. Ik drink geen thee, ik drink geen koffie. Ik heb veel liever koude chocomel dan warme. Vind vloeibaar warm spul zo vies voelen in m’n mond, en dan daarna als er zo’n smerige warme boer omhoog komt, bahhhh.
  10. Ik snap de Tony Chocolonely hype niet. Vind het maar rare smaken allemaal en ook de gewone melkchoco reep vind ik niet speciaal. Doe mij maar Milka, vind ik veel lekkerder. Met een chocoladereep kan ik trouwens echt 1 à 2 maanden doen, ik hou gewoon niet zo van losse blokjes chocola eten. Ik ben meer van de chocoladekoekjes of chocopepernoten.
1 like
  1. Love fruit in mijn avondeten, zoals zuurkoolstamppot met gehakt rozijnen en banaan.
  2. Ik eet het liefst avondeten uit een diep bord, thuis of bij mijn ouders doe ik dan ook niet anders.
  3. Geroosterde boterham met leverpastei en dan daarop ketchup :heart:
  4. Ik eet gele kiwi’s met schil. Ben nogsteeds onwijs blij dat ik erachter gekomen ben dat dat kan en gewoon lekker is, scheelt namelijk veel gedoe.
  5. De textuur van mosselen vind ik echt verschrikkelijk, ik lust dan ook absoluut geen mosselen.
  6. Aardappels = :heart:
  7. Groente vlees aardappels vind ik dan ook helemaal prima, maar stamppot is ook altijd goed
  8. Ik kan niet goed tegen pittig eten
  9. Probeer eens chips op een wit bolletje, heeeerlijk
  10. Ik vind banaan het lekkerst als ie nog heel groen is
1 like

Wow ik heb echt precies de tegenovergestelde smaak van jou. Bij alles wat jij vies noemt denk ik “oh heerlijk” en vice versa.

11 likes

Hahaha, verschil moet er wezen :innocent:

1 like
  1. Ik ontbijt op vrije dagen soms met een bakje naturel chips en een glas cola
  2. Nutella eet ik met een theelepel zo uit de pot.
  3. Rozijnen en krenten vind ik heel vies en lust ik al jaren niet.
  4. Ik mag slechts 2 flessen cola kopen per week, want ik zuip ze in no time leeg.
  5. Ik wil alleen Coca cola, als ik zie dat ze ergens Pepsi schenken pak ik liever iets anders.
  6. Ik snij altijd AL het vet en andere ranzige dingetjes van vlees af anders hoef ik het niet.
  7. Ik eet nooit vleeswaren op mijn brood, ik leef voor kaas.
  8. Door Lip ben ik nu ook dol op geitenkaas.
  9. Ik vind kaas en aardbeienjam of kaas en appelstroop op mijn brood.
  10. Ik kijk vaak YouTube filmpjes onder het genot van een flesje wijn.
2 likes

Doe je dan ook boter op dat bolletje?

Nee beetje saus ipv boter! Afhankelijk van welke chips smaak je hebt een beetje mayo of sweet chili of juist beetje smeerkaas…

Zo ongezond maar zo lekker!

1 like