Jouw 10 food confessions

  1. Ik vind cola zó smerig. Sowieso bijna alle frisdrank, maar vooral cola.

  2. Meestal vraag ik bij de pizzeria dat ze m’n pizza extra pikant maken, maar eigenlijk kan ik daar totaal niet goed tegen dus heb ik achteraf altijd heel veel pijn aan m’n mond. Ik weet ook niet waarom ik dat blijf doen.

  3. Ik haat tomaten en krijg ze op geen enkele manier door m’n strot heen, maar ik lust wel ketchup en tomatensoep.

  4. Ik drink als ik thuis ben alleen maar (kraantjes)water, nooit iets anders.

  5. Love kaassaus.

  6. Toen ik alleen woonde at ik heel vaak chips als avondeten.

  7. Op een werkdag eet ik altijd hetzelfde ontbijt (volkoren cornflakes met melk en een boterham met kaas).

  8. Ik krijg een heel naar gevoel van pitten in fruit. Ik dank dan ook de wetenschap voor pitloze druiven.

  9. Wanneer ik kook voor mezelf vind ik het resultaat bijna altijd minder lekker dan wanneer iemand anders voor me kookt. Heel irritant.

  10. Ik zou heel graag wat avontuurlijker zijn en allerlei verschillende soorten keukens proberen, maar ik ben te lui.

1 like
  1. Ik eet geen gewone kaas op mijn brood. Als ik dat doe moet het minimaal verwerkt zijn in een broodje gezond. Gesmolten kaas is dan wel weer mijn leven. Geitenkaas en feta ook. Parmazaanse ook. Maar stinkkaas als brie en camembert zou ik als gifgas gebruiken bij een aanval.

2 mijn comfortfood is macaroni en een eitje koken, eitje verkruimelen in de macaroni en dat met mayo en ketchup doorroeren

  1. Na een frikadel speciaal klok ik graag een glas koude melk achterover. Heerlijk!

  2. Ik leef voor Johma Kruidentuintje. Ik vreet in periodes echt een bakje per dag weg.

  3. Ik eet vaak een boterham met cervelaatworst en een dikke laag stroop.

  4. Ik vind paprika ribbelchips heerlijk, maar lust geen normale paprika chips.

  5. Friet draait bij mij vooral om de saus. Love saus. Maakt niet uit welke (behalve ketchup), zolang er maar saus bij zit.

  6. Altijd ik in een restaurant kom en er staan mosselen op de kaart, kan me niks schelen wat er nog meer op de kaart staat.

  7. Ik drink altijd koffie met opgeklopte melk. Koffie met gewone melk vind ik niet lekker.

  8. Ik vind karamel zeezout een smaak voor mensen die geen eigen smaak hebben.

5 likes
  1. Koriander is het kruid van de duivel. Ik probeer nu af en toe wel een klein beetje te eten om het te leren eten.

  2. Voordat ik op mezelf ging wonen lustte ik bijna geen groenten. Alleen sla, koude boontjes uit blik en diepvriesspinazie gingen er bij mij in. Ik had nog nooit verse spinazie gegeten trouwens. Inmiddels lust ik gelukkig heel veel!

  3. Daarop aanhakend: Ik ben echt verwend vroeger met eten. Ik hoefde nooit iets te eten wat ik niet lustte. Daardoor lustte ik ook niks.

  4. Vroeger dronk ik wel twee pakken appelsap per dag, tot ik opeens op mijn tiende naar de diëtist moest. Ik had een klein beetje overgewicht. Mijn moeder was ervan overtuigd dat appelsap gezond was, want appel=fruit. Sindsdien drink ik geen appelsap meer, vind het ook niet meer echt lekker.

  5. Nadat ik ooit heb moeten overgegeven na het eten van een frikandel, heb ik er nooit meer een gegeten. Ik word misselijk van de geur alleen al.

  6. Vroeger moest ik vanwege darmproblemen elke dag een drankje met laxeermiddel drinken. Dit was zó vies. De geur maakt me nog steeds misselijk. Apfelkorn ruikt hetzelfde en daarom lust ik dat niet.

  7. Knoflook = life. Een tijdje terug was ik in een knoflookrestaurant. Ik was in de hemel. Helaas vindt mijn omgeving dit niet zo heel fijn maar daar heb ik schijt aan.

  8. Mijn tafelmanieren zijn niet heel goed. Ik probeer het wel hoor, maar ik hou mijn bestek nooit helemaal goed vast. Ook eet ik mijn bord wel altijd leeg, maar ziet het er nooit zo leeg uit als bij de rest.

  9. Van meer dan één koffie word ik knettergek. Trillen, hardkloppingen en slapeloosheid.

  10. Inmiddels heb ik geleerd dat ik worstenbroodjes netjes moet eten, maar het liefst eet ik ze zo: Bijna alles van het brood eten, tot er alleen nog maar een ‘kontje’ zit waar de worst aan vast zit. Dan pas eet ik de rest. Ik eet dus om het worstje heen.

2 likes
  1. Ik lust geen komkommer en tomaat, echt vervelend want het zit in bijna alles. Ook in die chille saladebakken van de AH. Maar ik kan de structuur gewoon echt niet handelen, vooral van tomaat.

  2. Sowieso heb ik met eten echt een structuur dingetje. Aubergine vind ik echt niet lekker door hoe het aanvoelt in de mond, evenals een mandarijn of sinaasappel - de velletjes en vliesjes. Hetzelfde met een druif, dat hardere vliesje aan de buitenkant en dan soms ook nog met pit. Niet chill!

  3. Ik ben altijd blij als het zaterdag is, dan zijn namelijk alle nieuwe folders uit. Vind het altijd leuk om een lijstje te maken van wat er in de aanbieding is en te kijken wat ik daar vervolgens mee kan doen.

  4. Ik lust ECHT geen koffie, zo’n vieze sterke smaak! Alles met koffie vind ik vies. Denk dat ik het nooit zal leren drinken.

  5. Zuurkool is mijn favoriete gerecht. Wel alleen zoals m’n oma hem maakt - en ik dus inmiddels ook. Met heel veel aardappelen en zuurkoolspek. Het liefst een beetje opgebakken in de pan en wat lekkere jus erbij.

  6. Energy en chips is echt mijn ergste verslaving. Ik probeer het te minderen maar het is zó lekker!

  7. Evenals McDonald’s - ook zo vies lekker. Dan vooral de Maestro burger of de Big Tasty burger.

  8. Ik eet bijna geen brood. Sowieso vind ik bruin brood niet zo lekker. Van die harde, luxere broodje vind ik wel chill. Liever ontbijt/lunch ik met yoghurt, crackers of salade.

  9. Vroeger at ik weleens in één keer zoveel aioli dat ik zo hard stonk. M’n vader zei dan dat het zelfs uit m’n poriën kwam :’)

  10. Als ik ergens ga eten, bekijk ik thuis altijd al de menukaart heel grondig. M’n vriend en familie weet dat inmiddels ook al, haha. En dan toch nog enorm twijfelen en tijdens het bestellen alsnog iets anders kiezen hé, haha.

2 likes

Knoflookrestaurant?!?! Tell me more please

1 like

Garlic & Shots. Was zooo lekker! Ik was er in Stockholm maar het zit ook in Londen. Serieus ALLES bevatte mega veel knoflook, maar toch proefde je de rest nog goed.

http://www.garlicandshots.com

Mijn kamergenoten haatten me wel echt op dat moment. (Edit: toen ik dus terug kwam op onze kamer)

Menu:

http://www.garlicandshots.com/Olssons_meny_juni_2017_12sid.pdf

1 like

omg YES ik ben deze zomer in Stockholm wss

Ooh ik heb zó’n zin in mosselen nu!

1 like

Oh ja dit vind ik ook bij sinaasappels. Zo’n gedoe dat pellen/schillen (huh is het pellen of schillen??:thinking:). En dat terwijl ik het best wel lekker vind altijd! Zelfde bij mandarijntjes, al die velletjes moeten er ook af bij mij haha

1 like

Oh zou je alsjeblieft je snobistische hummusrecept willen delen? :heart_eyes:
Ik maak het ook zelf en het is altijd prima te eten maar het perfecte recept heb ik nog niet gevonden.

1 like
  1. Als ik iets lekker vind, dan is het goed. Als ik bij een pizzeria één lekkere pizza heb ontdekt, hoef ik de andere soorten ook niet meer te proberen.
  2. Ik kan het dan ook niet hebben als mensen eten willen ruilen. Als ik een hapje van jou mag, mag jij een hapje van mij. Nee. Ik hoef jouw eten niet.
  3. Ik lustte geen chocola, tot ik een kind kreeg.
  4. Ik haat het om na te denken over mijn eten. Gevolg is dat ik al jaren hetzelfde eet als ontbijt en lunch. Ik heb gewoon geen zin om iets anders te moeten gaan ontdekken, of heel lang voor de koelkast te staan met de vraag wat het vandaag gaat worden.
  5. Boterhammen eet ik altijd met twee tegelijk. Op elkaar, en dan zo dat je één keer een onderkant en één keer een bovenkant op elkaar hebt. Want bovenkant is wel lekker, en onderkant niet. Zo wissel je tenminste af.
  6. Ik haat boter. Intens.
  7. En romige dingen. Als “romig” als een soort aanprijzing op een verpakking staat weet ik dat ik dat moet laten liggen.
  8. Hoe goedkoper de chocola, hoe lekkerder ik het vind.
  9. Ik heb de neiging om te veel zout op mijn eten te gooien, en vervolgens lig ik s nachts wakker van de dorst en algehele kutsmaak en neem ik me elke keer weer voor om dat niet meer te doen.
  10. Eigenlijk eet ik geen varkensvlees want slecht voor je en zo. Maar chorizo en salami eet ik bij het leven want dat is veel te lekker.
1 like
  1. Als ik lees of zie over eten krijg ik meteen trek
  2. Ik ben verwend door te eten in goede restaurants waardoor mijn standaard heel hoog is en veel restaurants tegenvallen.
  3. Ik lus echt alles behalve slakken.
  4. Als ik op vakantie ga/weekend weg ga, staat alles in het teken van eten en drinken.
  5. Ik drink alleen water, thee en alcohol.
  6. Ik ben een tijdje vegan geweest en wat ik het meest miste was kaas.
  7. Ik wil minder brood eten maar love brood.
  8. Ik vind het juist leuk om met een groep allemaal verschillende gerechten te bestellen en samen te delen.
1 like

Haha ik dacht even dat hier stond “alsof je 5 rijstwafels naar binnen hebt gewerkt” en was mijn hoofd al aan het breken of je dat nou heel veel vond??? Maar gelukkig niet hahaha

9 likes
  1. Ik heb ooit een slok koffie gehad en was daarna voor de rest van mn leven genezen.
  2. In restaurants bestel ik altijd hetzelfde. Er zijn restaurants waar ik ontelbare keren ben geweest, maar waar ik maar een soort gerecht heb gehad.
  3. Ik ben dol op zoet-zuur. Zoetzure saus, augurken, snoepjes, alles. Grote favoriet zijn de grote Amsterdamse uien van Kesbeke. Die eet ik als snack.
  4. Ik eet heel veel dingen niet omdat ik het idee vies vind (zoals McDonalds hamburgers) terwijl ik de smaak prima vind.
  5. Ik vind koken geweldig en enorm ontspannend. Ik ben alleen enorm onzeker over het resultaat en houd er dus helemaal niet van om voor andere mensen te koken.
  6. Ik kan niet goed tegen scherp eten, maar vind dat ik het wel moet leren. Ben wel geobsedeerd door de zoete chilisaus van ah (in het vierkante flesje), vooral bij stamppot zuurkool.
  7. Op vakantie vind ik het leuk om vantevoren hele goedkope restaurants uit te zoeken met geweldige reviews. En dan alleen uit de goedkoopste klasse.
  8. Ik vind het geen probleem om hetzelfde vaker achter elkaar te eten. Heb een keer in Italie een week lang elke dag dezelfde pizza gegeten.
  9. Ik vind weinig dingen lekkerder dan een stuk vers stokbrood in Frankrijk met plakjes Leerdammer en miniflesjes drinkyoghurt in framboossmaak. En dan opeten op de parkeerplaats vd Carrefour.
  10. Ik eet pizza het liefst met zoveel mogelijk groenten erop. En Ananas. Altijd ananas!
2 likes

Yoplait?? Wij dronken dat ook altijd op de parkeerplaats van Carrefour, ultiem vakantiegevoel hahaha

Ja , volgens mij wel! Of gewoon eigen merk Carrefour. Inderdaad ultiem vakantiegevoel, ookal ben ik er maar twee dagen.

1 like

Tip: gesneden stukjes stokbrood ff in de oven doen met pindakaas en bacon erop

1 like

hmm nu heb ik superveel zin in amsterdamse uien van kesbeke. Die zijn het allerlekkerst. Morgen boodschappen doen

nr 5 herken ik trouwens ook zo erg.

1 like

Ik eet chips altijd chipje voor chipje en tussen duim en wijsvinger. En als de zak dan leeg is kan ik lekker die opgestapelde kruiden met m’n tanden van m’n vingers schrapen. :stuck_out_tongue:

3 likes
  1. Ik hou van producten waar over het algemeen een beetje op neer gekeken wordt: Knorr Wereldgerechten, magnetronmaaltijden en -pannenkoeken, knakworst, opwarmhamburgers, alle soorten fast food.

  2. Als ik uit eten ga, bekijk ik altijd van te voren de menukaart.

  3. Ik haat restaurant waar je eten kan delen, dit kan ik alleen met een select groepje mensen.

  4. Ik drink mijn koffie zwart of met een beetje opgeklopte havermelk.

  5. Ik zou echt de hele dag door warm kunnen eten, heb weinig met koud ontbijt. Ik hou me ook altijd stil als mensen zeggen “oh dat zou ik 's ochtends echt niet weg kunnen krijgen”. Ik kan altijd alles eten.

  6. Ik heb ook altijd trek in eten.

  7. Ik probeer thuis zoveel mogelijk vegetarisch te eten, maar ik vind vlees en vis eigenlijk veel te lekker.

  8. Ik ga op z’n minst 1 keer per week uit eten, maar soms nog wel vaker (drie a vier keer per week). Als het aan mij zou liggen zou ik nooit meer zelf koken, maar altijd afhalen of uit eten gaan.

  9. Ik lust geen spruitjes, bloemkool, witlof, orgaanvlees of pindakaas.

  10. Ik zou nooit kaas kunnen missen.