Jouw domste / genantste fout of blunder op werk

Ik ook niet!

Straattaal voor neef / broer /maat


1 like

Ik had een keer een dag vrij gevraagd maar ik had toen een baan waar ze echt heel erg op je rekenen en het is heel erg belangrijk dat je er bent. Je kan ook echt niet te laat komen, dat is heel erg. Je moet dan dus een briefje invullen met welke dag je vrij wilt en dan krijg je een kopie daarvan terug met of het goedgekeurd is of niet.

Ik had dus mijn vrije dag en ik was lekker aan het chillen en toen had ik opeens een paniek berichtje van mijn collega van “waar ben je??? je bent veel te laat? de leiding heeft je al 3x proberen te bellen” dus ik reageer zo van “Ik had vrij hoor, was goedgekeurd!”

Maar toen een paar uur later ging ik opeens twijfelen, dus ik kijk in mijn agenda en daar zat mijn vrij vraag briefje gewoon nog in. Ik had hem dus helemaal niet ingediend. Ik weet echt niet hoe ik die fout had kunnen maken. Het gekke is dat ik er de volgende dag niks meer over heb gehoord. Ik denk omdat ik het met zoveel zelfverzekerdheid zei dat ze dachten dat ze zelf een fout hadden gemaakt.

Ik had hier letterlijk ontslagen voor kunnen worden!

**

Ik werkte ook ooit in een koffietentje en niet ik maar mijn collega had de deur gewoon 1. het alarm niet aangezet en 2. de deur niet op slot gedaan. Ik snap echt niet hoe!! Toen is er dus een dakloze 's nachts naar binnen gegegaan en die heeft een paar broodjes gegeten die in de vitrine lagen. Ik vond dat wel heel grappig.

70 likes

Mijn werk zit sinds afgelopen maandag in een nieuw pand. Blijkbaar was ik zo van slag maandag door de verandering, dat ik naar de wc ging en vergat de deur op slot te draaien. Vervolgens trok een collega met vol enthousiasme de deur open terwijl ik net op de pot zat


9 likes

Nou mijn manager opende de volgende ochtend en die zag natuurlijk dat de deur gewoon open was en die schrok heel erg. Je zag ook gelijk dat er met de broodjes gerommeld was want normaal ligt het gewoon netjes en er zit een soort koeldeken (? zo’n zilver ding) overheen en dat was eraf en alles was door de war. Toen ging ze uiteraard de camera beelden checken en toen zagen ze dat! Hij heeft ook nog even rondgelopen en geslapen op een bank.

Voor mij niet want ik werkte niet eens die dag! Voor die collega weet ik eigenlijk niet want ik ben heel kort daarna weggegaan. Sowieso wel een waarschuwing maar volgens mij is ze niet ontslagen ofzo!

4 likes

Ik heb een collega die dus nooit de deur op slot doet. Als ik dus naar de wc moet kijk ik eerst rond of ik haar zie, omdat ik echt bang ben om die deur open te doen terwijl ze er op zit.

2 likes

Iemand blij verteld dat hij een verblijfsvergunning had gekregen. Bleek het alleen te gaan om het neefje dat aan die persoon was gekoppeld. Echt heel naar.

2 likes

Oeffff die is wel heel erg :pensive:

Ik heb wel eens een hete tas thee over mijn laptop van het werk omgestoten (dure macbook dan nog). Hij heeft het uiteraard niet overleefd.

Ja gelukkig wel, maar wel echt heel rot. Was ook een familiesituatie die niet eerder was voorgekomen.

1 like

Fijn dat ik je over de streep heb kunnen halen om een echte biecht te doen. Ik snap je gevoel! En weetje, zo’n grote fout maak je echt maar eenmalig. Daarna controleer je alles 10x voordat je dat soort nieuws geeft.

2 likes

@Flamoes toen ik nog in de schuldhulpverlening werkte heb ik een gezin verteld dat ze schuldenvrij waren. Na 3 jaar was alles afgesloten, traject goed doorlopen etc etc.

Half jaar later bleek het niet zo te zijn. Kwam er een oude lening naar boven die destijds niet mee was gegaan in de minnelijke regeling. Ze hebben ons (best terecht) aansprakelijk gesteld en het is uiteindelijk goed gekomen. Heb me nog nooit zo kut gevoeld en heb er ook ontslag om willen nemen. Mijn werkgever ging hier niet mee akkoord. Heb toen een jaar lang geweigerd schuldregelingen op te zetten.

(Svp niet quoten)

4 likes

Woh dit lijkt me zo kut. Ook wat @Bordeaux en @Flamoes vertellen. Maar over schuldhulpverlening zag ik laatst een docu en toen bleek ook hoe moeilijk het is ĂŒberhaupt een overzicht te krijgen van welke schulden je nou allemaal hebt. Die guy was heel de tijd allerlei instanties aan het bellen en hij had een maatschappelijk werker die volgens mij ook dacht wtf. Uiteindelijk dacht die jongen alles afbetaald te hebben en toen kwam er ineens weer wat anders naar boven, volgens mij kwam hij erachter doordat er ineens weer beslag op z’n salaris werd gelegd. Bleek er nog meer te zijn wat hij had moeten aflossen. Misschien voel je je beter als je hem kijkt. Dit is de link mocht je hem willen zien: https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2019/maart/lost-boys-5-jaar-later.html

Edit: oja ik heb je niet gequote maar de inhoud is nu wel herleidbaar. Ik kan het wel weghalen als je het hebt gelezen?

Klopt zeker hoor! Maar daarom is bepaalde voorzichtigheid en ‘onder voorbehoud’ ook altijd wel nodig. Maar ik had gewoon echt een steek laten vallen in mijn infovoorziening naar de client toe
 En je voelt je zoooo rot :sob:.

Mbt quote; zo is prima hoor! Meer dat ik evt zelf nog mijn oorspronkelijke bericht kan verwijderen als ik dat wil :sweat_smile:

:sob::sob: ik ben zo dom dronken he.

Ik had net mijn feestje en ik wilde op het einde laten zien hoe ik mijn kat een pilletje in haar mondje duwde, maar die ging natuurlijk spartelen en nu heb ik een ladder in mijn panty van €17 die ik drie keer gedragen heb :sob::sob::sob::sob::sob:

Had je een feestje op je werk? :joy:

4 likes

:joy: ladder in mijn panty was dus niet mijn enige fout, haha

3 likes

Mijn collega gaat altijd op fietsvakanties en daar vertelt ze vaak over, maar vandaag was ik dat totaal vergeten toen deze collega naast me zat tijdens de pauze. Dus wanneer het over irritaties op vakantie ging, hield ik een heel betoog over hoe irritant stellen zijn die fietsen op vakantie en hoe suf ik dat vind. Ik zei zelfs dat ik die mensen van hun fiets wil duwen. Pas aan het einde van mijn verhaal zag ik dat die collega en nog een collega heel awkward keken. Toen ik me besefte waarom, begon ik heel ongemakkelijk te lachen: ‘‘Oh haha, jij gaat ook altijd op fietsvakanties haha, dat wist ik wel, maar zo bedoelde ik het niet hoor haha!’’ Mijn collega’s bleven zo kijken: :neutral_face:, dus toen ben ik maar stilletje aan mijn spullen gaan opruimen en ben ik terug naar boven gelopen.

87 likes

Ik zit op een kantoortuin met 30 werkplekken. Ik had last van mijn darmen en op het moment dat mijn eiland van 4 bureaus leeg was, liet ik mij even gaan. Ik was even vergeten dat de andere bureaus gewoon bezet waren. Jezus, wat gĂȘnant.

63 likes

Ik was vanochtend bij een klant (groep van ongeveer 12 man) om een plan te presenteren, maar had mijn USB stick in de internet ingang ipv USB poort gepropt. Had het zelf niet door tot iemand mij er hardop op attendeerde. :’)

12 likes