Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Begin januari ben ik (als fietser) aangereden, terwijl ik in het buitenland was. Dit was in het donker, aan de rand van een industrieterrein, terwijl het glad was. Ik moest naar links afslaan, keek achter mij, en boem ik werd aangereden. De persoon die mij heeft aangereden zegt dat ik âzomaar naar links afsloegâ en dat het dus mijn schuld is.
Ik heb geen rechtsbijstand verzekering en zit nu vast in het systeem dat de verzekering in het buitenland (Belgie) anders werkt. Volgens de politie moeten de verzekering dit onder elkaar uitzoeken, maar mijn verzekering in NL zegt dat ik zelf contact moet opnemen met de verzekering van de tegenpartij. Die verzekering vind dat raar, en geeft aan dat ik een motivatie moet geven waarom ik vind dat het de tegenpartij zijn schuld is. Maar dreigen tegelijkertijd met dat ze naar de politierechtbank gaan omdat het mijn schuld is. Ik denk dat dit verzekeringspraat is, maar begin ook aan mijzelf te twijfelen. In mijn proces verbaal klinkt ik vrij onzeker, omdat ik toen het pv werd opgesteld ook nog gewoon in shock was.
Voor het juridisch loket heb ik te veel eigen vermogen maar ik kan nou ook niet echt een advocaat betalen en wil eigenlijk gewoon de kosten van mijn stukke fiets terug (E300,-) maar het dreigen met naar de politierechtbank gaan, vind ik eng. En als het dan toch mijn schuld blijkt is dat uiteindelijk duurder dan de kosten van mijn fiets.
Ik denk dat dit een beetje en onsamenhangend verhaal is, ik ben wat overstuur door net opnieuw te bellen met de verzekering van de tegenpartij die dit keer wel echt heel onaardig waren (âMaar juffrouwtje dan moet je ook niet zomaar de weg overstekenâ). Ik ben aan het twijfelen om het te laten gaan, maar ben nu ook gewoon boos op die verzekeringsmaatschappij omdat dat waarschijnlijk ook gewoon is wat ze willen⊠En wil het dus ook niet laten gaan.
Ik denk er over om een brief te gebruiken die op het juridisch loket te vinden is op te sturen, mijn argumenten te benoemen waarom het niet mijn fout is, wat zou ik eventueel nog in die brief moeten benoemen?