Juridische vragen

Hey @Enlightenment ontzettend bedankt voor dit inzicht!

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik in mijn nieuwe functie en bij mijn nieuwe werkgever weer gezond aan de slag kan blijven.

Ik ga alsnog even contact opnemen met een jurist om te laten checken of het contract überhaupt wel geldig is (er wordt namelijk geen bedrag genoemd). Uit een paar regels op een forum kun je natuurlijk niet de hele context halen, maar van de 15 werknemers zijn er een jaar later nog maar 2 over. Je hebt natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid (ik had mijn ontslag anders aan kunnen pakken) maar mijn oude werkgever heeft ook echt niet goed gehandeld.

1 like

Ik denk echt dat niemand hier aan twijfelt hoor. Het is gewoon heel naar dat de consequenties voor jou zijn en niet voor hem.
Mijn man had ook een opleiding die z’n werkgever betaalde als die zolang bleef. Hij kreeg nul dagen vrij om aan die studie te zitten, lestijd was altijd onbetaald in de avond en toen die z’n opleiding stopte en een jaar erna ontslag nam kreeg die alsnog een factuur. We hebben die factuur betaald toen, ook gewoon omdat we niks meer met die werkgever te maken wilde hebben en het de energie niet waard was (ging om minder dan duizend euro).

3 likes

Ja, dat vind ik in mijn situatie ook. Maar ze hebben de studie nu eenmaal betaald, dus als ik het volledige bedrag moet terugbetalen, dan is dat zo. Het gaat alleen wel om een flink bedrag. Voor duizend euro zou ik inderdaad ook gewoon direct betalen en er klaar mee zijn. Klinkt alsof het beter is dat je man daar weg is!

3 likes