Ja is ook heel logisch natuurlijk maar tot vandaag totaal niet bij stil gestaan. Thanks voor je bevestiging in ieder geval!
Ja heb ik ook! 13 dagen van januari tot juli en mocht het dan verlengd worden krijg ik er dagen bij
Jaa heel shit als dat met de zomer zo ongunstig valt! In de herfst/winter neem ik nooit dagen op. Gelukkig doet m’n leidinggevende niet moeilijk en kan ik gewoon een extra dag opnemen.
Ja ik heb er nog niet echt over nagedacht maar ik denk dat ik wel wat extra dagen kan kopen en die later kan laten compenseren. Maar ik wil eigenlijk in mei weg dus wat dat betreft zit het wel prima
Vraagje, Een vriendin van mij heeft een tijdje geleden een bureau ingeschakeld dat stages en werk in het buitenland kan regelen. Je betaalt bij aanvang een bepaald bedrag en als je geplaatst bent nog een bedrag. Mijn vriendin hoorde niet veel van het bedrijf en moest er telkens zelf achteraan en heeft toen een datum afgesproken als deadline. Als ze op die datum geen baan zou hebben zouden ze stoppen met zoeken en zou ze haar geld terugkrijgen. Die datum was 1 februari. Nou inmiddels zijn we een maand later en ze heeft al meerdere keren gevraagd om haar geld. Het bedrijf zegt nu ineens dat ze dicht zijn en dat ze in april pas met de boekhouder gaat zitten. Kan mijn vriendin hier iets mee?
Zeker! Ik zou een ingebrekestelling sturen en zeggen dat het naar een advocaat/deurwaarder wordt doorgestuurd als het niet binnen twee weken is teruggestort. Een voorbeeld vind je wel online. Check even goed met wie ze zaken heeft gedaan ook (via KvK kun je een hoop vinden).
Ik lees dit via de website van vng:
" Opleggen van bestuurlijke boete
Voor de verjaring van de boete bevat de Awb wel bepalingen: artikel 5:45 Awb. De Awb maakt hierbij een onderscheid tussen boetes tot en met € 340,- en boetes hoger dan € 340,-.
Voor boetes tot en met € 340,- geldt dat de bevoegdheid, tot het opleggen van een bestuurlijke boete, vervalt drie jaar nadat de overtreding (gedraging) heeft plaatsgevonden.
Voor boetes hoger dan € 340,- is de termijn vijf jaar."
Geen antwoord op je vraag maar mocht je een stug iemand aan de lijn krijgen of überhaupt niet verder komen dan KCC, vraag even of ze een hardheidsclausule hebben. Want dit klinkt wel unfair
Je kan altijd bezwaar indienen en een voorstel doen. Bij mij was het zo dat als ze tot coulance overgingen ze niet alles schrapten.
Lijkt mij echt een volslagen ridicuul verzoek aangezien dat het gewone Engelse woord is voor wat jullie maken. Heeft jouw land ook een soort juridisch loket? Dan zou je hen kunnen bellen maar ik denk dat jouw gedachtengang de juiste is hoor.
Ja doet mij eraan denken dat dit soort woorden niet onderscheidend genoeg zijn (maar college intellectueel eigendomsrecht is lang geleden):
Als ik het goed heb onthouden dan mag een merk niet beschrijvend zijn. Dus camel voor sigaretten mag wel, maar camel voor iets in de vorm van een kameel mag niet als merk gedeponeerd worden. Dus ik vraag me af of ze echt een trademark heeft
Ik heb een kwestie waarbij ik me afvraag of dit zomaar mag. Mijn werkgever heeft er voor gekozen om voordat de cao definitief bepaald was, zelf 4% verhoging in te voeren. Een aantal collega’s hebben hier een brief over gehad, ik niet. In die brief stond dat dit eventueel met terugwerkende kracht verrekend zou worden (met een rekenvoorbeeld als het meer dan 4% zou zijn). Nu is de cao rond en is het inderdaad 4% verhoging geworden, maar pas per april 2023. Mi wil mijn werkgever de 4% van januari-maart verrekenen met het salaris van mei. Dus dat we het terug moeten betalen. Mij lijkt dit allemaal erg krom en voornamelijk, wij hebben nergens om gevraagd ze kwamen zelf met die 4% verhoging… heeft iemand wetten/artikels/weet ik het waarin staat dat zoiets niet mag?! Of mag dit gewoon…
Ja alleen ik heb dus (volgens mij bewust) die brief niet gekregen. Nu heb ik als een van de weinigen naast de 4% ook een andere loonsverhoging gekregen dus misschien dat het daar mee te maken heeft. Het zijn tot nu toe alleen nog maar wandelgang verhalen binnen mijn afdeling (andere afdeling hebben weer meer informatie gehad…) maar morgenochtend staat er een stand-up gepland vanuit de directie waarbij ze denk ik meer informatie gaan geven. Ik ben erg benieuwd!
In mijn huurcontract staat ‘Deze overeenkomst is aangegaan voor een bepaalde tijd van twaalf maanden, ingaande op 1 november 2022, en wordt behoudens tijdige opzegging tegen heit einde van deze huurperiode voor onbepaalde tijd verlengd.’ Ik heb toen navraag gedaan bij mijn huisbaas erover en hij zei ‘Het contract is voor een jaar en daarna per maand opzegbaar. Wil je binnen het eerste jaar opzeggen en wij hebben op dat moment een nieuwe huurder of je hebt zelf iemand dan geldt ook 1 maand opzegtermijn.’
Weet iemand hoe het zit als ik nu zou opzeggen en geen van ons een nieuwe huurder heeft gevonden?
Dan zit je er tot 1 november aan vast nog
Ik las dus dit ‘Huur je een zelfstandige woning (woonhuis of appartement) voor een vaste periode van 2 jaar of langer? Dan kan je de huur pas na die vaste periode opzeggen. Maar is de vaste periode korter dan 2 jaar dan kan je de huur wel tussentijds opzeggen. Dus een huurcontract van 1 jaar kan je tussentijds opzeggen. Dit kan sinds 1 juli 2016 door invoering van de Wet Doorstroming Huurmarkt 2015. Maar let op! Alleen de huurder mag in deze situatie opzeggen, de verhuurder niet! Zeg je op, let dan wel op de opzegtermijn.’ Kan je een huurcontract 1 jaar tussentijds opzeggen? Ja! - Advoinfo
Maar overal lees ik iets anders
Ja klopt, je hebt gelijk, ik had te snel gereageerd. Maar artikel 7:232 BW zegt letterlijk dat de verhuurder gedurende de periode van het contract niet mag opzeggen en de huurder wel. Dus je kunt gewoon opzeggen met een maand opzegtermijn.
Bedoel je dit: https://collegebundel.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel232
Want ik snap niet zo goed wat daar nou staat haha.
Dit zag ik inderdaad ook, maar vraag me wel af wanneer het nou tijdelijk is, bepaalde tijd en onbepaalde tijd. Want bij mij bijvoorbeeld staat er ‘Deze overeenkomst is aangegaan voor een bepaalde tijd van twaalf maanden, ingaande op 1 november 2022, en wordt behoudens tijdige opzegging tegen heit einde van deze huurperiode voor onbepaalde tijd verlengd.’ Is het dan niet al een verkapte onbepaalde tijd?
Er worden zoveel verschillende dingen gezegd op internet, dat ik het niet echt meer weet en natuurlijk wel een goede bron nodig heb als ik dadelijk wel zou moeten betalen.