Dankjewel. Er staat dat je de afnemer in zo’n geval zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst de overeenkomst mag ontbinden. Dus volgens mij zou het dan moeten slagen en zou ik mijn geld terug moeten krijgen.
Als ik je verhaal zo lees dan is er een OM strafbeschikking opgelegd door de officier van justitie. Even heel kort gezegd moet een verdachte daaraan meewerken, zo niet dan moet iemand toch voor de rechter verschijnen. Het lijkt erop dat hij dus datgene dat opgelegd is door de officier van justitie niet heeft voldaan en dat de rechter er zich nu dus mee gaat bemoeien! Die 8 maanden is geen termijn voor het voldoen, maar is een termijn voor het voorschot vanuit het CJIB.
Het zou trouwens ook kunnen dat hij zelf in verzet is gegaan en wil dat het voor de rechter komt, alleen dan denk ik dat je er al sneller iets van had gehoord.
Ik denk niet dat hij in verzet is gegaan, want de beslissing was al definitief en hij kon geen bezwaar meer maken. Ik zie nu inderdaad dat ik die 8 maanden verkeerd heb gelezen, want er staat “als de dader niet op tijd heeft betaald betalen wij u 8 maanden na het definitief worden blabla…”. Ik denk dat ik ze vanmiddag gewoon even bel om te informeren. Dankjewel voor je reactie!
Ik ben er van de week achter gekomen dat mijn foto en naam nog steeds op de website staan van mijn vorige werkgever. Ik werk daar al 8 maanden niet meer. Ik heb mijn werkgever een berichtje gestuurd met de vraag of hij mij van de website kan laten halen, hij heeft het gelezen maar reageert niet. Weet iemand toevallig wat ik hier nog meer mee kan?
Hoe lang is het geleden? Weet niet hoe groot het bedrijf is maar grote kans dat je baas zelf niet de website beheert natuurlijk. Wel vervelend dat hij niet even heeft gereageerd
Er is een werknemer die de website beheert en het is echt een kwestie van mijn foto en naam er af halen, geen hoger wiskunde of iets wat veel tijd kost. Ik heb hem woensdag geappt en nog geen reactie gehad. Het rare is dat mensen die rond dezelfde tijd ook weg zijn gegaan, wel van de website zijn gehaald.
Hoi allemaal, ik zit met een juridische vraag. Ik heb geprobeerd het te googelen maar ik kom er niet uit. Kan van alles vinden over contracten, maar niet dit. Weet iemand hier het misschien?
Vorige week heeft mijn werkgever mij een vast contract aangeboden. Dit kwam nogal uit het niets en ik heb ja gezegd op het aanbod. We hebben het verder niet gehad over de inhoud van het contract.
Ik zit al een tijdje te spelen met de gedachte om een nieuwe baan te zoeken. Ik heb nu (met mijn jaarcontract) een opzegtermijn van een maand. Ik weet dat er nagedacht is over het instellen van een opzegtermijn van twee maanden voor een vast contract. Kan dit zo gewijzigd worden zonder dat ik daar een handtekening voor moet zetten? Is mijn ja voldoende? Of moet ik bij een wijziging opnieuw krabbelen?
Je krijgt een nieuw contract voor de wijziging dus moet je idd opnieuw je handtekening zetten zodat die wijziging ook daadwerkelijk geldt
Ah oke heel erg bedankt!! Dat lucht op
Ik ben m’n moeder aan het overtuigen met vroegpensioen te gaan (ze is nu 65, moet nog 16 maanden werken). Maar m’n vader zei dat vanwege alle procedures zoals dat ze eerst de sollicitaties moeten openen en iemand anders moeten vinden die d’r vervangt het hele proces alsnog 10 maanden zou duren.
Klopt dit? Kan iemand me uitleggen waarom met vroegpensioen gaan zoveel ingewikkelder is dan ontslag nemen? Ik snap niet waar het vandaan komt.
Ze werkt trouwens in het ziekenhuis, en er zijn dus uiteraard enorme tekorten.
Geen juridisch antwoord maar waar haalt je vader dit vandaan? In principe is dat toch het probleem van de werkgever en niet van jouw moeder? Voor zover ik weet is het feitelijk niks anders dan ontslag nemen.
Je hebt gelijk. M’n broer heeft doorgevraagd en 't ligt dus eigenlijk bij haar.
Dr baas wil haar functie als praktijkopleider helemaal omgooien op een manier die zij niet oké vindt. Dat gaat dus gebeuren zodra zij weg is. Maar nu heeft ze een heel proces bedacht om d’r baas te omzeilen en dat gaat zo vreselijk lang duren.
Echt waarom kan ze het niet gewoon loslaten en zeggen na mij de zondvloed. Die baas gaat het toch wel weer aanpassen zodra m’n moeder weg is.
Ze is zo vreselijk dwars en ze werkt daar al 50 jaar dus ze vindt dat ze alles het beste weet.
Maar waarom wil je dat ze nu al met pensioen gaat. Ze lijkt daar zelf anders over te denken. Of mis ik context.
Omdat ze reuma heeft en ze achteruit blijft gaan. Ze gebruikt nu dus haar laatste “betere” jaren aan kracht om kindjes van anderen te verzorgen in plaats van tijd door te brengen met haar kleinkinderen (m’n vader past 3 dagen per week op), tijd in de tuin door te brengen, weer eens leuke dingen te doen. Ze gebruikt nu haar vakanties om op te laden voor haar werkdagen. Ieder ander persoon zou ik vooral adviseren zich gewoon deels ziek te melden, maar dat gaat er al helemaal niet in bij haar.
Ik gun het d’r gewoon om eens vrij te zijn en tijd en energie aan haar hobbies te besteden. (ze geeft zelf ook aan dat ze dit nu niet doet ivm werk).
Maargoed ze heeft zo weer 2 weken vrij en dan gaat ze er weer over na denken.
Tldr: ja je mist context
Bedenk wel dat je in de laatste jaren werk het meeste pensioen opbouwt. Eerder stoppen heeft dus wel gevolgen voor de hoogte van het pensioen. Misschien dat het pensioenfonds dit kan uitrekenen voor je moeder. Ook iets om in de overweging mee te nemen.
Ja dat klopt, dat speelde mee in dr keuze in oktober om door te werken tot dr 67e. Wij hebben als kinderen aangeboden het op te vangen, al helemaal nu haar fysieke situatie verslechterd is.
Vandaag weer een tijd met dr gepraat en ik hoop dat ze per januari met pensioen gaat, zou toch bijna 11 maanden schelen.
Als ze fysiek niet ok is, dan is er misschien een route via de ziektewet? Wellicht in overleg met een bedrijfsarts? Ik begrijp je zorgen erg goed, maar mogelijk zijn er meerdere routes dan alleen ontslag nemen?
Dit heeft ex-schoonvader ook gedaan. Die was weliswaar niet ziek maar kreeg het toch voor elkaar (waar ik behoorlijk geïrriteerd over was, want ik werk in het sociaal domein). Ontslag met wederzijds goedvinden, ww en vervolgens ziekmelden en in de ziektewet komen tot de pensioengerechtigde leeftijd.
Als ik het zo lees gaat de moeder van @Kusjessoldaat dat niet doen, maar zou echt een goeie oplossing zijn. Wat een rottige situatie, ik hoop dat ze van gedachte veranderd!
Ik had me via een website aangemeld voor taallessen en vandaag kreeg ik een voorstel in de mail, maar ik kan niet op het door hun genoemde tijdstip. Ik wil het voorstel annuleren maar in de voorwaarden staat dat je tot 2 weken van te voren kan annuleren en anders niet je volledige geld terugkrijgt, maar ik heb nog niks betaald en dat ga ik ook niet doen tot het rond is. Het probleem is: het is al over 2 weken. Als zij mij vandaag geen bevestiging van annuleren/verzetten sturen, moet ik dan alsnog betalen? Lijkt me niet toch?