Volgens mij is elektrisch koken bij de meeste campings niet toegestaan omdat die elektra bij de tent er niet opgebouwd is als iedereen dat doet. Kan zijn dat het bij de camping waar je nu heen gaat wel kan en bij een volgende dus niet.
Is er een reden dat je angstig bent rondom gasflessen?
Wij hebben wel eens bij een huurtent een elektrisch ding gehad en dat ging inderdaad heel langzaam. Onze skottelbraai werkt dan veel beter!
Misschien goed om eens op te zoeken wat de gevaren zijn van gasflessen in de auto. Volgens mij niet zoveel
In de tent lijkt het me niet nodig? Wij koken altijd gewoon buiten.
Gasflessen zijn tegenwoordig ontzettend veilig. Op de site van de anwb hebben ze er ook een pagina over met veelgestelde vragen. Vervoeren in de auto kan echt prima hoor. Loop anders eens een anwb in en stel je vragen, dan kunnen ze het ter plekke laten zien. En bij ons staat het gewoon altijd buiten onder de luifel, dus niet in de tent.
Elektrisch koken zou ik niet doen op een camping en zijn ze vaak ook niet zo happig op.
Bedankt voor jullie antwoorden! Het is vooral de angst voor het verkeerd aansluiten/lek en dat de boel ontploft. Maar wat ik lees is elektrisch ook geen optie. Ik ga me goed laten informeren over het aansluiten en iig een nieuwe slang aanschaffen.
Wij koken al jaren op inductiekookplaten. Zou niet meer terug willen naar gas, inderdaad door het vervoer en het eventueel vullen op bestemming.
Wok en kookpan doen het er goed op.
Iemand toevallig tips voor een camping ergens rondom/in de Ardennen?
Ik heb een idealistisch beeld voor me met een camping aan een riviertje waar mijn zoontje (2,5) in kan spelen en verder rustig en niet groots opgezet / beetje natuurcamping vibes. Wie weet heeft een van jullie ergens eens heel leuk gekampeerd
Ik was hier 13 jaar geleden en dat was een leuke camping. Wij hadden toen een plekje aan het water. Veel uitstapjes konden ook met de trein
En hier was ik 12 jaar geleden, iets groter en er zaten toen heggen tussen de plekken dus dat vond ik wat ongezellig. Maar verder ook een prima camping. Vond die andere wel leuker. Als je de ourthe op maps volgt zie je sowieso veel campings.
Mijn favoriet is camping Maka
Wij koken op zowel inductie - hebben eigen powerstation - en dat gaat echt megasnel & zo blij mee. Gebruiken we bijv. om water te koken om koffie te zetten (zo’n Bialetti hebben we). Daarnaast koken we op zowel gas als ook op kolen. We hebben zelf een COBB en vindt dat echt ideaal, als je keer iets wil slow cooken bijv. of wil bakken e.d. dat kan er allemaal ook op.
Ik vind Le Peyral zelf heel fijn ; een rivierplek boeken, ze hebben pizza-avonden, je zit dicht in een natuurgebied, heel lieflijk en kleinschalig maar niet té klein. Perfect voor met jonge kinderen vond ik!
Maar dat is toch niet in de Ardennen?
Ohnee haha sorry. Ben in de war met Arkeo: die ligt in de Ardennen en vind ik heel erg zelfde sfeer. Alles wat ik zojuist zei, geldt ook voor Arkeo😂
Bedankt allemaal!
We zijn voor deze gegaan en hebben geboekt zag er heerlijk uit
Wij zijn een beetje aan het bieden op een goedkope caravan. Heb helemaal zin om er een te kopen
Zo leuk!!
Toen wij daar vorig jaar stonden en even kort onze camperroute voor de dag erna aan het uitzoeken waren bij een gedeeld kampvuur zaten, stuurde de vrouw die blijkbaar het vuur had aangemaakt ons weg omdat ze het HEEL VERVELEND vond dat we de route op onze telefoon bekeken en hier even samen over spraken ondanks dat zij zelf ook gewoon uitgetuned was en continu luid met haar kinderen sprak. Ze sprak uit dat we dan niet bij haar vuur mochten zitten. Goed was een beetje een rotte appel daar, maar verder wel prima camping. Camperbusplaatsjes waren iniminie en ingebouwd tussen haagjes waardoor we zelfs met ons kleine gehuurde campertje er bijna niet konden staan. Zou er zelf niet meer snel naar teruggaan, maar dat lag wellicht ook aan de dus toch gekke ontvangst wat we hadden en de situatie met die vrouw. Ik kan mij voorstellen dat ze het niet leuk vindt als we een kwartier op onze telefoon zitten te gamen bij het kampvuur maar even route opzoeken leek me niet zo spannend.
Oh wat gek en stom zeg… Ik ben er 1x 4 dagen geweest met vrienden, kinderen etc en heb het toen heel leuk & fijn gehad.
Ik heb deze van de week besteld (flextail max pump 3) en vandaag even getest en ik ben er nu al zo blij hiermee haha. Het is een elektrische pomp en lampje in één. Het weegt maar 122 gram en volgens de website kun je er met één keer opladen ongeveer 21 luchtbedden mee oppompen. Echt zo chill dat ik nu geen grote pomp meer mee hoef te nemen. Je krijgt er verschillende tuutjes bij, dus je zou er ook een opblaasbare zwemband of zo mee op kunnen pompen.
Afgelopen weekend was mijn eerste kampeerweekend in jaaaaren en het was zoo geslaagd
Dagboekpost over het weekend
De afgelopen tijd had ik langzaamaan alle spulletjes verzameld, en donderdag had ik alvast zoveel mogelijk in de auto ingepakt. Dat paste allemaal net aan gelukkig! Vrijdagochtend deed ik daar de laatste spullen bij, en toen heb ik om 12 uur mijn zoon van school gehaald, en zijn we gelijk doorgereden naar de camping. Thuis was het nog bewolkt en winderig, en onderweg viel ook nog wat regen, maar alsof het zo moest zijn brak de zon door zodra we op de camping kwamen.
M’n zoontje ging natuurlijk gelijk richting de speelplek, en ik kon zo de spullen rustig uit de auto laden, en de tent opzetten. Dat was echt zo gepiept, helemaal blij met m’n keuze voor een kleine opblaasbare tent. Om 16:00 uur zat ik dus lekker met een koud drankje voor de tent, terwijl ik uitkeek op het speelveldje, waar inmiddels meer kinderen waren aangekomen. Daarna was de avond rustig: avondeten maken en opeten (pasta koken en saus opwarmen), douchen en naar bed. De eerste nacht ging ook super, ook heel erg blij met m’n keuze om iets meer geld uit te geven aan een goed slaapmatje. (Kamperen stond vroeger voor mij gelijk aan creperen van de pijn, 2 cm van de grond verwijderd, maar je kunt dus ook gewoon wél lekker slapen!)
De volgende ochtend konden we onze bestelde verse broodjes halen, lekker! Na het ontbijt heeft m’n zoon wat buiten gespeeld, en ik wat gelezen bij de tent. Vanaf het middaguur was er voor de rest van de dag regen voorspeld, dus daar moesten we even wat op bedenken. Dat werd het bezoeken van 2 winkels in een naastgelegen dorpje, en daarna een café met binnenspeeltuin. Helemaal prima!
Eenmaal terug op de camping hadden een aantal campinggasten zich verzameld op de overdekte recreatieplek, en daar sloten we bij aan. De kinderen met elkaar spelend, en de ouders met een drankje bij elkaar. Ondertussen werden er pizza’s gebakken, dus ook tijdens het avondeten zaten we daar. Zo ben je opeens een paar uur verder met mensen die je hiervoor nog niet kende, heel leuk!
Zondag was het alweer de laatste dag, gelukkig konden we laat uitchecken. Kind wilde natuurlijk nog lang niet naar huis, maar nog spelen, en ik kon zo rustig alles inpakken en opruimen. Het zonnetje liet zich nog even zien, waardoor ik tent gelukkig droog heb kunnen inpakken!
Eenmaal thuis en in bed vroeg ik m’n kind wat hij het leukste vond van het hele kampeeravontuur, en daarop antwoordde hij: “de regen”. Dus wat familie thuis zo “zielig” voor ons vond, vond hij juist het leukste! En ik was zelf eigenlijk ook vergeten hoe fijn het was… De tikkende regen op de tent, 's ochtends in je laarzen naar het toiletgebouw, leven met het weer en de zon en niet met de klok, etc.
Met Pinksteren gaan we weer, een ander weekend in juni ligt ook al vast en ik denk alvast rustig na over de zomervakantie (hoelang, waarheen, NL of net over de grens, etc). Tot die tijd heb ik nog even de tijd om de kampeer set-up te verbeteren.