Maar dat is toch niet in de Ardennen?
Ohnee haha sorry. Ben in de war met Arkeo: die ligt in de Ardennen en vind ik heel erg zelfde sfeer. Alles wat ik zojuist zei, geldt ook voor Arkeođ
Bedankt allemaal!
We zijn voor deze gegaan en hebben geboekt zag er heerlijk uit
Wij zijn een beetje aan het bieden op een goedkope caravan. Heb helemaal zin om er een te kopen
Zo leuk!!
Toen wij daar vorig jaar stonden en even kort onze camperroute voor de dag erna aan het uitzoeken waren bij een gedeeld kampvuur zaten, stuurde de vrouw die blijkbaar het vuur had aangemaakt ons weg omdat ze het HEEL VERVELEND vond dat we de route op onze telefoon bekeken en hier even samen over spraken ondanks dat zij zelf ook gewoon uitgetuned was en continu luid met haar kinderen sprak. Ze sprak uit dat we dan niet bij haar vuur mochten zitten. Goed was een beetje een rotte appel daar, maar verder wel prima camping. Camperbusplaatsjes waren iniminie en ingebouwd tussen haagjes waardoor we zelfs met ons kleine gehuurde campertje er bijna niet konden staan. Zou er zelf niet meer snel naar teruggaan, maar dat lag wellicht ook aan de dus toch gekke ontvangst wat we hadden en de situatie met die vrouw. Ik kan mij voorstellen dat ze het niet leuk vindt als we een kwartier op onze telefoon zitten te gamen bij het kampvuur maar even route opzoeken leek me niet zo spannend.
Oh wat gek en stom zeg⊠Ik ben er 1x 4 dagen geweest met vrienden, kinderen etc en heb het toen heel leuk & fijn gehad.
Ik heb deze van de week besteld (flextail max pump 3) en vandaag even getest en ik ben er nu al zo blij hiermee haha. Het is een elektrische pomp en lampje in één. Het weegt maar 122 gram en volgens de website kun je er met één keer opladen ongeveer 21 luchtbedden mee oppompen. Echt zo chill dat ik nu geen grote pomp meer mee hoef te nemen. Je krijgt er verschillende tuutjes bij, dus je zou er ook een opblaasbare zwemband of zo mee op kunnen pompen.
Afgelopen weekend was mijn eerste kampeerweekend in jaaaaren en het was zoo geslaagd
Dagboekpost over het weekend
De afgelopen tijd had ik langzaamaan alle spulletjes verzameld, en donderdag had ik alvast zoveel mogelijk in de auto ingepakt. Dat paste allemaal net aan gelukkig! Vrijdagochtend deed ik daar de laatste spullen bij, en toen heb ik om 12 uur mijn zoon van school gehaald, en zijn we gelijk doorgereden naar de camping. Thuis was het nog bewolkt en winderig, en onderweg viel ook nog wat regen, maar alsof het zo moest zijn brak de zon door zodra we op de camping kwamen.
Mân zoontje ging natuurlijk gelijk richting de speelplek, en ik kon zo de spullen rustig uit de auto laden, en de tent opzetten. Dat was echt zo gepiept, helemaal blij met mân keuze voor een kleine opblaasbare tent. Om 16:00 uur zat ik dus lekker met een koud drankje voor de tent, terwijl ik uitkeek op het speelveldje, waar inmiddels meer kinderen waren aangekomen. Daarna was de avond rustig: avondeten maken en opeten (pasta koken en saus opwarmen), douchen en naar bed. De eerste nacht ging ook super, ook heel erg blij met mân keuze om iets meer geld uit te geven aan een goed slaapmatje. (Kamperen stond vroeger voor mij gelijk aan creperen van de pijn, 2 cm van de grond verwijderd, maar je kunt dus ook gewoon wĂ©l lekker slapen!)
De volgende ochtend konden we onze bestelde verse broodjes halen, lekker! Na het ontbijt heeft mân zoon wat buiten gespeeld, en ik wat gelezen bij de tent. Vanaf het middaguur was er voor de rest van de dag regen voorspeld, dus daar moesten we even wat op bedenken. Dat werd het bezoeken van 2 winkels in een naastgelegen dorpje, en daarna een cafĂ© met binnenspeeltuin. Helemaal prima!
Eenmaal terug op de camping hadden een aantal campinggasten zich verzameld op de overdekte recreatieplek, en daar sloten we bij aan. De kinderen met elkaar spelend, en de ouders met een drankje bij elkaar. Ondertussen werden er pizzaâs gebakken, dus ook tijdens het avondeten zaten we daar. Zo ben je opeens een paar uur verder met mensen die je hiervoor nog niet kende, heel leuk!
Zondag was het alweer de laatste dag, gelukkig konden we laat uitchecken. Kind wilde natuurlijk nog lang niet naar huis, maar nog spelen, en ik kon zo rustig alles inpakken en opruimen. Het zonnetje liet zich nog even zien, waardoor ik tent gelukkig droog heb kunnen inpakken!
Eenmaal thuis en in bed vroeg ik mân kind wat hij het leukste vond van het hele kampeeravontuur, en daarop antwoordde hij: âde regenâ. Dus wat familie thuis zo âzieligâ voor ons vond, vond hij juist het leukste! En ik was zelf eigenlijk ook vergeten hoe fijn het was⊠De tikkende regen op de tent, 's ochtends in je laarzen naar het toiletgebouw, leven met het weer en de zon en niet met de klok, etc.
Met Pinksteren gaan we weer, een ander weekend in juni ligt ook al vast en ik denk alvast rustig na over de zomervakantie (hoelang, waarheen, NL of net over de grens, etc). Tot die tijd heb ik nog even de tijd om de kampeer set-up te verbeteren.
Wij gaan morgen ook kamperen, het weer ziet er matig uit maar dat mag de pret niet drukken.
Vouwwagen staat al voor de deur. Zoân zin in
Nice! Kan je hier ook de psi op zien? Wij slepen nu zoân grote pomp mee van de decathlon die we eigenlijk alleen gebruiken voor de 3 luchtbuizen van de tent zelf. Of heeft iemand anders nog een andere tip?
Nee, dat helaas niet. Je hoort wel wanneer ie vol is, dan wordt het geluid anders. Ik weet welke pomp je bedoelt, die hebben wij voor onze opblaasbare veldbedden van de Decathlon. Inderdaad een groot ding haha.
Heeft er iemand een tip voor een leuke camping in Denemarken? Het liefst een camping met niet al te veel campers/caravans of in ieder geval ook veel tenten.
wat een mooie tent, welke is het?
Falsled strand camping (dat strand klinkt exotisch, maar valt tegen in het echt) hebben ze hele lekkere koffie
De falco buizerd 3500
We zijn zijn al 11 keer met deze tent weggeweest. En nog steeds in perfecte conditie. Voordeel aan deze tent is geen scheerlijnen! Enkel de banden voor de luifel.
Ik vond deze fijn, we stonden met ons tentje helemaal vooraan aan het water (heerlijk om bij in slaap te vallen) dus als ik uit mn tent kwam zag ik de caravans/campers niet maar ze zijn er wel, zoals je op de fotos wel ziet
Stilbjerg Sleep & Hygge is een kleine camping, die vond ik erg fijn. Het heeft vooral rust te bieden. Geen animatie voor kinderen of iets dergelijks.
Alle drie de campings zien er echt top uit! Mega bedankt @Twijfelaar @macchiato en @Waterverf
We hebben echt een hele fijne gevonden van Defa en in bamboo! Staat als een huis en heeft ook van die platte pootjes.