Kampeertopic

Ik heb een luifel van decathlon en was daar vorig jaar op de camping erg blij mee. Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/luifel-voor-de-camping-arpenaz-fresh-6-personen/_/R-p-334065

Ik heb ook met een tarp gekampeerd en dat vond ik niks. Wat @Madam-Mikmak zegt, moeilijk te spannen en bij ons stortte ie ook paar keer in.

Voor stroom heb je ook een speciale stekker nodig, ben ff de naam kwijt, maar als je googlet op camping stekker vind je het meteen.

Voor verlichting heb ik deze: https://www.decathlon.nl/p/campinglamp-bl100-100-lumen/_/R-p-172514?mc=8670110&c=Grijsgroen_Koperbruin

En voor de leuk heb ik van die lampjes op zonnenenergie die ik aan de luifel hang.

Koffie maak ik met een french press.

Ik kan echt aanraden bij ff bij decathlon te gaan kijken, daar hebben wij veel dingen vandaan, ook bijvoorbeeld de waslijn, die we kunnen hergebruiken ipv elke keer een touw spannen. Wij hebben de eerste keer ook veel geleend, zoals pannen. En toen we besloten vaker te gaam kamperen hebben we dingen zelf aangeschaft, deze pannenset bijvoorbeeld:

En wat ik echt een must vind zijn een goed zakmes en ducttape

4 likes

Heb je van deze lichtjes toevallig een eigen foto? :innocent:

Pannen Cadac Safari Chef, dat is een relatief klein pakket. Je hebt er wel een gasfles voor nodig. Oh en ik bedenk me nu dat we daarnaast een losse kookpan hebben. Gewoon een oude van thuis.
Koffie Bialetti (voor 1-2 personen prima te doen, anders wordt het wel veel werk)
Verlichting Coleman maar ik kan 'm online niet meer vinden terwijl ik die van ons bij Decathlon heb gekocht volgens mij
Tarp Decathlon (werd hierboven al getipt)

2 likes

@Madam-Mikmak thanks, die zien er handig uit idd!

@soarin en als jij ook al tevreden bent over de lampjes, dan heb je mij al ;). Ik zie bij jou op de lijst nog een zeil voor onder de tent; is dat een must? Kan het ook zonder?

Tarp haal ik dus van m’n lijst af, duidelijk. (Leek me sowieso iets voor later hoor, niet bij het basisinventaris)

@Mrs.Fraser jaa ik was sowieso van plan om van de week nog even langs de decathlon te gaan. Ik wilde daar toch al een tijdje heen voor kindersportdingen, dus dat bezoek kan ik nu mooi combineren! Die luifel had ik inderdaad al gezien op de site, fijn om te horen dat die chill is! Voor nu laat ik het dan denk ik even, is toch weer 90 euro, maar ik zet 'm op m’n te-kopen-lijstje :blush:

Pannen en stroomkabel blijk ik ook te kunnen lenen, dus dat scheelt weer voor in het begin!

2 likes

Wij hebben het 4persoons decathlon set met pannen, borden en bestek. Waslijn hebben we ook, gebruiken we bijna nooit. Ik gooi altijd alles om de scheerlijnen. Afwasteil ook van de decathlon. Mijn man kreeg de tarp goed gespannen dus dat was fijn. We hebben ook een parasol maar die is klein en alsnog qua meeneemformaat veel groter. Wij gebruiken in de tent en buiten dezelfde verlichting. Ik had vorig jaar ook van die sfeerlampjes mee. Maar dat was meer een nice to have. Ik vind iets van een waszak ook fijn. We hebben er 1 die we onderweg voor spullen gebruiken en op de camping als waszak. Gezien je met kind gaat is zandbakspeelgoed ook wel fijn. Verder zou ik ook een in je reservering aangeven dat je graag een plek met enkel ochtendzon wil. Dan blijft je tent ten minste een normale temperatuur. Wij hadden vorig jaar de hele dag zon en dat was zo pittig.
Veger en blik vind ik ook fijn, en een schoonmaakdoekje.
Voor koffie gebruik ik een french press. Wij hebben ook een opvouwbare waterkoker. Dat scheelt water aan de kook brengen met je gasfles.

2 likes

Ja is dat echt zo? Ik ben hier niet zo handig in qua inschatten of het qua gasverbruik veel scheelt.
Ik zag opvouwbare waterkokers bij de Vrijbuiter voor 10-20 euro.

Ja al helemaal als je geen warm water uit de kraan kan pakken vind ik het wel schelen! Maar ligt er natuurlijk ook aan of je veel bakt of kookt. En bij een bialetti vond ik het wel vervelend met dicht draaien.
Wij gebruikten het ook voor de kruik (ooh ook goeie voor op je paklijst) en ik drink sowieso graag thee op de camping savonds en sochtends. Dus ik vind het wel echt een aanrader. Enige is dat die van ons heel soms niet afslaat. Dus daar letten we zelf op. En het snoer is heel kort.

1 like

Ik lig op dit moment in m’n tent, dochter naast me en ik hoor het water achter me kabbelen. En m’n nieuwe tent is echt zooo mooi en groot! Ben echt zo mega gelukkig, wil het liefst de hele tijd heen en weer springen van geluk :heart::heart:.

17 likes

Wat fijn!! Het werkt echt aanstekelijk om hier mee bezig te zijn haha, ik heb er ook echt helemaal zin in :blush: Nog 2 weekjes en dan gaan wij

3 likes

Wat ik ook nog een nice to have vind, is een zak/mand om onder je tafel te spannen. Liggen dan van die dingen in die ik wel bij de hand wil hebben, maar dan nemen ze geen ruimte in op je toch vaak kleine tafel.

En wat ik altijd nog meeneem is een ehbosetje (wat in mijn geval ook altijd gebruikt wordt, team kluns hier)

1 like

Wij hebben plastic wegwerpzeilen. Komt voornamelijk omdat we in een appartement wonen en geen plek hebben om een herbruikbaar zeil schoon te maken of de tent schoon weer op te bergen. Met het zeil houden we het meeste weg en doen we vaak na de laatste camping voor vertrek nog een kleine schoonmaak.

Netje onder de tafel is echt fantastisch, ik kan niet meer zonder. Bij onze tafel kan die gewoon eraan blijven zitten dus echt top. Kost ook maar een paar euro.

1 like

Qua koken vind ik de Cobb heel handig!

Dit mag op veel plekken in Nederland niet meer, je moet dan een tenttapijt neerleggen (rubberen mat met gaatjes) om het gras te sparen.

Ik maak alles op een lege parkeerplek of in de speeltuin tegenover ons huis schoon. Vorig jaar hebben we ook de tent uitgehangen in de speeltuin om te drogen. Je moet iets zonder eigen buitenruimte :grimacing:

1 like

Ik heb afgelopen jaar geen avondfoto gemaakt zie ik!. Wel overdag. Ze hangen langs de luifel. Andere lampjes zoals van de hema nemen toch veel ruimte in. Wij moeten alles in één auto proppen met dakkoffer
Dit is onze tent al 12 jaar!

En deze vorig jaar gekocht. Zo groot als mijn :raised_hand_with_fingers_splayed: het schattigste fluitketeltje!

(Let niet op de sla en de roest :rofl:)

@soarin stap een van op vakantie gaan, een lijst!! Haha ik heb die van mijn ouders ook nog lang gebruikt. Maar uiteindelijk alles in de computer gezet en aangepast want reischeque’s zijn wel heel ouderwets :laughing:

2 likes

Nog even douchen en dan stap ik met dit ding mijn tent in :joy::joy:

Ik weet alleen niet of het nodig is, want er wordt nu voorspelt dat het ongeveer 11 graden blijft!

7 likes

Ik toevallig wel! Wij zijn er ook heel blij mee. Je kunt hem ook als grote lamp binnen gebruiken en als rode nachtlamp.

2 likes

Wij kamperen gelukkig niet in Nederland dus dat scheelt! Als ik hier de tent in een speeltuin zou hangen is ‘ie zo weg dus dat sla ik even over :joy: maar thanks voor de tip

Wij hebben dezelfde tent dus dit voorbeeld is perfect. :crazy_face:
@Madam-Mikmak Jij ook bedankt voor het delen! Wij doen ook alles in de auto inderdaad. Elk jaar weer een frustratie als we afgeladen wegrijden. :flushed:

3 likes

Dat het elke keer toch weer net aan past!

Dit jaar zitten we op een camping die geen koelkasten verhuren. Moet die mobicool weer mee. :tired_face:

1 like

En dan voor de terugweg ook weer lichte stress hoe het allemaal moet passen, terwijl het op de heenweg ook allemaal in de auto zat.

Maar als eindelijk de tent is ingepakt is het geduld op om netjes de auto in te pakken.
We maken vaak foto’s van de heenweg. :grin:

3 likes