Kampeertopic

De gele Anemoon en de Gronselenput. Ik ga er dit weekend heen met m’n baby.

2 likes

Heeft iemand een goede tip voor leuke lampjes voor aan de tent?
Ik wil even geen action meuk want zonde dat het zo snel stuk is.

2 likes

Vorig jaar die van Hema gekocht!

2 likes

Zijn hier mensen die kamperen met een caravan?

Wat gaf bij jullie de doorslag om er eentje te kopen? En zijn jullie nog steeds tevreden er mee?

3 likes

Iemand die een goede camping weet in het noorden van Italië, liefst bij Maggiore of Comomeer in de buurt? We houden van rustieke campings met weinig tot geen animatie en hebben een vouwwagen.

1 like

Misschien wat uit de richting. Maar camping Naturns in Naturno. Vlakbij Merano in de buurt.

Warme herinneringen aan deze plek. Mooie camping en de omgeving is prachtig!!!

3 likes

Ja ik, ik heb een kleine toeringcaravan en vind het echt genieten. Hij is net zo breed als de auto, dus we hebben geen extra spiegels nodig, en ook geen groot rijbewijs. Als je op je plek bent hoef je alleen die pootjes uit de draaien en je bent klaar. Groot voordeel tegenover een camper vind ik dat je niet iedere keer alles in hoeft te pakken als je boodschappen moet doen etc.

3 likes

Ja, wij. We hebben 2 (volgend jaar 3) jonge kinderen.
Eens met @Hendrik : uitdraaien en klaaaarrrr. Camper vind ik niet zo praktisch tov een caravan idd.

Van huis uit hadden we beide caravan vakanties vroeger. Zijn beide ook niet echt een tent mens :sweat_smile:, vind het vooral ontiegelijk verrukkelijk om alle zooi mee te kunnen nemen en toch nog door je achteruit kijk spiegel kan kijken. Maar ook de vastigheid van een vast bed (& geen luchtbed of matrasje achtige oplossing) vind ik heel erg fijn.
We hebben nu een Fendt Bianco 515, die op het nippertje in combi met onze auto zonder BE mag. Wel een lomp ding. Dus we plannen wel komend jaar toch een BE te halen. Voor eigen gevoel.
Hiervoor deelden we een hobby deluxe 400 met familie. Daar hadden we dan alleen een twee persoons bed en zitje in. Dat ging niet meer met dat dr kids kwamen.

Merk dat we ook wel makkelijk met de herfst/Hemelvaart/Pinksteren effe weg gaan.

Nadelen…
Ja zeker. De stalling kosten en verzekering. De tol is 2x zo duur. Aantal auto’s dat een beetje kan trekken en niet direct een vermogen kost is ook nog best lastig (onze caravan is nu 1370, maar vol moet je toch wel aan 1400-1500 denken).
Door te delen hadden we die eerste jaren wel alles voor de helft qua vaste lasten. Dat was chill. En zij waren niet schoolvakantie gebonden - dus dat ging prima.

Maar de gebieden waar wij hebben gaan zou een huisje voor 4-5 personen voor een week of 3 ook een vermogen kosten. Dan ben je zo 4000-5000€ meer kwijt dan nu met de caravan :sweat_smile:… dus in die zin hebben we de aanschafprijs er voor ons gevoel wel
Uit.

3 likes

Heeft iemand een tip voor kamperen met de tent en hoe je je kleding bewaard. Vorig jaar zat alles in shoppers en duffelbags maar dat wordt zo’n zooi en gegraai.

Wij doen ook alles in packing cubes en hebben dan waterdichte north face tassen waar alles in zit. Werkt prima!

2 likes

Als je langer op de camping staat zoals wij dan vind ik een kledingkast heel fijn. Geen klamme kleding in de ochtend. We hebben er aardig wat versleten maar sinds vorig jaar hebben we deze van decathlon en deze staat nu op nr. 1
Met sokkenvakken binnen :smile:

Sorry link werkt niet. Het is de Opvouwbare en compacte campingkast Basic

2 likes

Ja dat lijkt me wel handig maar weet even niet hoe we dat nog weer mee moeten krijgen hahaha

2 likes

Ja dat is toch altijd een gegoochel om alles in de auto te proppen. Maar opgevouwen is deze kleiner dan een camping keukenkastje.

Dit hebben wij ook gehad:

Ook fijn. Zie dat deze wel steviger is dan onze oude want die ging snel stuk. (Twee vakanties)

En een heel klein pakket om mee te nemen.

1 like

Heb je een auto? Ik heb bij de decathlon een kast gekocht hahaha. Maar dan moet je wel een grote tent hebben. Maar al die kratten nemen ook plek in. Ik vind het pakket vd kast niet eens zo heel groot.

Ja wel een auto met dakkoffer. Ik ga die kast even onthouden misschien volgende vakantie. Maar twee kinderen en vooral bijbehorende spullen neemt al zo veel plaats in!
En we hebben een bell tent nieuw gekocht die is rond, dus misschien eerst maar deze vakantie kijken waar we echt behoefte aan hebben. Weet niet zo goed of je een kast dan goed kwijt kan.

Ik had met een weekend kamperen de kast en kookkast buiten staan. Maar toen zat er geen kleding in. Ik ga deze zomer ook even ontdekken wat fijn is. Wij hebben een grote tent en ik vind het zo vervelend dat je bagageruimte gelimiteerd is. Kan zo nog 6 dingen bedenken die ik mee wil nemen.
Ik heb bijvoorbeeld ook dat hema picknickkleed maar ik vind dat zo’n gigantisch pakket dat ik altijd een soort picknickzeil gebruik die gewoon opvouwt tot het formaat van een map.

2 likes

Ik gebruik de Dukdalf Stabilic I, voldoet wel aan je eisen denk ik

1 like

Ik was dit weekend bij de decathlon en vond dat daar toch best wel mooie, degelijke stabiele tafels staan.

1 like

Ik heb er een van de decathlon, volgens mij deze maar wij hebben met een ander kleur blad https://www.decathlon.nl/p/campingtafel-voor-4-personen-opklapbaar/_/R-p-303341?mc=8750560

Nu voor het vierde jaar gebruikt en nog steeds prima. Maar zo uit mijn hoofd geen verstelbare poten. Vind 'm in ieder geval niet gammel.

Lekker laat want hoogseizoen :smiling_face_with_tear: Ik zoek een leuke camping in Nederland (rond Nijmegen, Achterhoek, of rond Breda of Sittard/Maastricht). Wel gezinsvriendelijk maar animatie e.d. hoeft niet want ons kind is nog heel klein. Eerder gingen we vaak naar natuurkampeerterreinen maar in het groene boekje kan ik niet echt iets vinden dat ook geschikt is met baby. Ik heb ook al op bijzonderecamping.nl gekeken maar dat zit veelal vol. Of is in een weiland en willen liever iets meer privacy. Iemand nog een idee?

2 likes

https://www.decathlon.nl/p/opklapbare-kampeertafel-met-4-krukjes/_/R-p-130208?channable=02893b736b75696400323936313634306d&mc=8575786&gclid=CjwKCAjw44mlBhAQEiwAqP3eVtwKcjjqEyz3vy52fX2ihCR3nT1vq4BHhLDUPNnwkYluomd84P-oXBoCuwEQAvD_BwE

Deze heeft twee standen, laag of hoog. Wel fijn dat die krukjes erbij zitten. Gebruiken ik als voetenbankje of om de jerrycan op te zetten.

@Feather sta nu op hartje groen. Echt zo’n leuke sfeervolle camping!

2 likes