Kampeertopic

Je eerste plaatje is luifel, de andere voortent. De luifel kan nog aan de voortent.

2 likes

Ooh, wat handig!

1 like

Welke tent heb je?

1 like

Ja gewoon eentje van de decathlon, deze: Familienzelt aufblasbar Fresh & Black - Air Seconds 4.1 fĂŒr 4 Personen 1 Kabine QUECHUA - DECATHLON

Niet heel bijzonder, maar ik kan er in staan, hij blijft goed droog, staat stevig, en dat fresh and black is fijn

2 likes

Ja top, wij zijn nu ook naar een tent van decathlon aan het kijken, twijfel wat qua grootte ook. Jullie zijn ook met z’n tweeĂ«n? Waar slapen jullie op? Ik zou eigenlijk ons hoog twee persoonsluchtbed er wel weer in kwijt kunnen. Ideaal lijkt me dat oppompen ook.

Ik heb dezelfde als @Max en sinds deze zomer een tweepersoonsslaapmat van Redwood Limousine 10 Duo XL (huismerk van Vrijbuiter). Dat is ook echt een aanwinst, ik heb nog nooit zo lekker gelegen en dat ding blaast zichzelf op. :joy: Dus heb nu een tent die je zo oppompt en matjes die zichzelf opblazen, top combi!

Edit: Oh je wil je huidige bed erin kwijt kunnen, dat moet wel lukken denk ik want de binnentent is groot. De precieze afmetingen staan wel op de Decathlon website vermoed ik.

5 likes

Dat klinkt helemaal top. Helemaal zin in, gaan we binnenkort even kijken bij Decathlon. Hebben jullie ook een kastje in de tent staan?

1 like

Mijn vriendin en ik hebben deze tent ook! Ons beide luchtbedden (we kunnen ze aan elkaar ritsen) zijn samen 180cm breed en 200cm lang en ligt onze kleding nog in de koffer aan onze voeten.
In het voorportaaltje hebben we een kastje, bakken en overige rommeltjes en kunnen we met slecht weer prima binnen zitten. Echt een aanrader, die tent. Staat binnen een half uur.

3 likes

Jaa wij hebben ook zo’n asociaal dikke mat, heerlijk ding, slaap zo lekker! En de binnentent is inderdaad 2.80 breed dus hij zou er 2x inkunnen

1 like

Kastje kopen is een wens voor volgend jaar. Een goedkoop alternatief is een krat kopen van een supermarkt en daar spulletjes in vervoeren.

Wij hebben ook zo’n dik campingmatras. Het is een flinke unit in de kofferbak maar ligt zó lekker! Sinds dit jaar ook een oppomptent maar wel van polykatoen, ik vind dat prettiger dan een polyester tent. En met een zwarte/verduisterende slaapcabine, heerlijk :heart_eyes:

1 like

Wij hebben deze ook! Geweldige tent. Geen kastjes ofzo maar gewoon 2 dozen, eentje met keuken spul en eentje met algemene dingen. Wij zijn nu onderweg en ben wel bang wat voor kerkhof we gaan aantreffen als we de tent gaan opzetten vanavond. Die insecten gaan altijd dood in die raampjes en krijg ze er dan nooit fatsoenlijk uit. Heb dan echt een stofzuiger ofzo nodig maar miss dat ik dat gewoon aan iemand op de damping te leen ga vragen.

1 like

Zojuist gevraagd in het lego topic maar wellicht hier toepasselijker.

We willen graag in de meivakantie '24 met de caravan naar Legoland maar we zien dat er twee parken zijn. Eentje in Denemarken en eentje in Duitsland? Rij afstand is bijna nagenoeg hetzelfde voor ons. Welke is leuker voor (jonge) kinderen? En heeft iemand tips voor een nette leuke camping in de buurt van een van de twee Legoparken?

3 likes

https://www.decathlon.nl/p/opvouwbare-en-compacte-campingkast-basic/_/R-p-326611?channable=02893b736b7569640034303733373838a7&mc=864538&gclid=Cj0KCQjwrMKmBhCJARIsAHuEAPSaXP6KLSoXXBp0R8_MsE_IlkLaY28HK664qOU3_OzWgaDbXv--HMsaAlaLEALw_wcB

Ik heb deze liggen. Mag gratis weg, ben alleen deze week nog op vakantie.
Had 'm via een marktplaats set, met 2 van deze kasten en een kookkast. Maar wilde maar 1 kast.

6 likes

Waar woon je? Als het in de buurt is wil ik hem wel ophalen!

Mocht het voor @Virago te ver zijn, dan wil ik graag reserve zijn mits de afstand voor mij wel te doen is.

2 likes

Dordrecht!

2 likes

En wat vind je van de kast? Zou je 'm aanraden?

Oh dat is qua afstand wel te doen! Alleen heb ik even met de wederhelft overlegd en die vindt hem onnodig :crazy_face: Dus misschien wil @LunaLovegood hem?

1 like

Nou ik vind de vakken wat te groot. Had liever 5 planken erin gehad. Want we gooien er gewoon troep in en dat kan je ook maar tot zo ver opstapelen. Misschien als je 'm voor kleding zou gebruiken dat 't zou werken maar dat hebben we in big shoppers. Maar het is wel handiger dan alles in losse tassen waardoor de heel tent al vol staat.
De kookkast vind ik trouwens geweldig. Maar eigenlijk is met kamperen alles handiger als je mandjes meeneemt maar die nemen ook weer ruimte in.

1 like