Kampeertopic

Ik vind dit een topding voor organizen/sorteren in de tent. Wij hebben niet de ruimte in de auto voor kasten/kratten/etc maar dit vouwt heel plat op en geeft toch veel opbergruimte

https://www.decathlon.nl/p/opvouwbare-organizer-voor-de-camping-3-vakken/_/R-p-X8592212?channable=02893b736b756964003430393334333884&mc=8592212&gclid=Cj0KCQjwrMKmBhCJARIsAHuEAPREsoS3X9jlxWhiHMAixLq5jt87EP04Dx9ijnjLYwHkVYdTHIQsWy8aAoOpEALw_wcB

1 like

Wij zijn afgelopen meivakantie geweest naar Denemarken, met twee kinderen (2&4) en dat was heel leuk!! In Denemarken heb je ook Legohouse en dat is zo fantastisch! Net zo leuk of leuker zelfs.
Dus zou zeker beide doen!

Wij zijn wel in een huisje geweest, dus daar kan ik je niet bij helpen.
We vonden het te koud/nat voor kamperen. Hebben ook geen voortent oid (alleen zo’n Thule uitdraai luifel en eventueel zijflappen), en waren bang voor een week in de caravan moeten eten/komen/leven… het is er rond die tijd 9-15gr, vaak regen en ook wel stevige wind. Dat was bij ons ook zo afgelopen jaar haha, dus klopte wel.

1 like

Weet iemand misschien waar je in Frankrijk een uribag (of een vergelijkbare plaszak) kunt kopen? Ik merk dat ik zo op zie tegen 's nachts naar het toiletgebouw lopen dat ik moeite met slapen heb :(. Ik kan ze wel vinden bij Franse online drogisterijen maar in een pharmacie of supermarkt ben ik ze nog niet tegengekomen. Ik kom deze week nog in Parijs als iemand daar iets weet, of misschien bij een keten die op meer plekken zit?

Ik ga eind deze week naar een kampeerwinkel, dan ga ik deze ook testen, dank je wel.

Action stoelen waren er helaas niet meer

1 like

Gewoon een klein emmertje?
Voor onze dochter begonnen we met een gewoon emmertje met bordje als deksel. Uiteindelijk een plasemmertje gekocht.
Gewoon de volgende dag in de wc leeggooien en even omspoelen.
Als wij te ver van het toiletblok zitten dan gebruiken we die ook voor snachts

2 likes

Super bedankt voor je reactie, daar hebben we wat aan… Ik denk dat we toch maar gaan kijken voor een huisje haha. Klinkt niet al te best.

Ah ja slim, ik heb in de supermarkt een emmertje gevonden dus ik slaap weer een stuk beter!

3 likes

Iemand de tip om vlekken uit polyester tentdoek te poetsen? En eventueel ook voor weervlekken, al weet ik dat dit een hele lastige is…

Weerplekken heb je speciaal spul voor en volgens mij kan je polyester schoonmaken met gewoon water of als erg bevuild klein beetje allesreiniger ofzo.
Geen groene zeep want dan is er kans dat het gaat schimmelen (don’t ask me why, heb het zelf toevallig vorige week opgezocht voor een polykatoenen tentdoek)

1 like

Wat voor vlekken zijn het? Ik zou het eerst proberen met lauwwarm water en een borsteltje. Als je met agressievere schoonmaakmiddelen aan de slag gaat, moet je daarna wel vaak je tent opnieuw impregneren.

@SleepingBeauty Ja groene vlekken, en van de modder lijkt het! Thanks allebei, ik zal er even naar kijken en me dit weekend op de vlekken storten…

2 likes

Vaak kan je ook al verrassend veel wegborstelen hoor. Succes

2 likes

Dag Kampeersters!
Ik wil dit weekend kamperen ergens met mn date, even de stad uit. Het weer wordt niet al te best maar heb er ook wel zin in in knus samen in zijn tent te zitten als het regent, dus komt allemaal goed.

Mijn vraag aan jullie: iemand toevallig een leuke camping tip, ergens in de natuur, in het bos zou nog meer top zijn vanwege de wind. Niet tƩ ver van de randstad. Misschien op de veluwe? En als we er een vuurtje kunnen maken, of als er een hottub is ( i know, very specific, maar het zit nu in mn hoofd) of iets anders mogelijks romantisch: top!

Ik heb al veel leuke campings gezien in dit topic maar die zijn dan weer helemaal in Drenthe ofzo, vind ik ook weer iets te ver rijden!

2 likes

Het bos roept!

3 likes

Hahaha ik dacht toen ik je bericht las: I know ja!! Geef tips!
Maar het wƔs de tip :rofl:
Ziet er leuk uit!

Edit: we gaan daarheen!

10 likes

Hoe was het? :smiley:

Ik werd helaas ziek, dus we konden niet meer gaan :frowning:
Maar hopelijk binnenkort in een ander weekend!!

1 like

Het kampeerseizoen is weer volop begonnen! Wij vertrekken binnenkort al weer op zomervakantie. Wat zijn jullie favoriete campings in Europa. Wellicht kunnen we een top 3 delen met elkaar! Voor mij:

1. Camping Junora in Frankrijk
  2. Camping Maka in Belgiƫ
  3. Camping Grosswalsertal in Oostenrijk
3 likes

Wij vertrekken as zondag voor 3 weken met ons camperbus & heb er zo’n zin in: naar noord-spanje incl Baskenland, naar Italie incl Dolomieten of naar Scandinavie. Gaan altijd op de bonnefooi dus even weer afwachten.

2 likes

Binnen Nederland is mijn top 3 (okƩ iets meer geworden haha)

• Camping stad en land
  • Oetdoor
  • camping Nessst
  • Smuk recreatie
  • Het goeie leven
  • Camping Ons Wijland

Europa:

• Alp Safari (Zwitserland)
  • Casas Benali (Spanje)
  • Rancone Lodges (ItaliĆ«)
1 like