Kampeertopic

Goed plan! Ik heb een waslijst aan campings in NL in mijn google keep haha maar buitenland amper… we gaan altijd op de bonnefooi in het buitenland & kiezen met name voor de plek ipv camping. In NL juist altijd voor de camping. Favoriet omdat ik dol ben op de cote d’azure en je op het strand staat (:heart_eyes:) is de la plage in Grimaud. Camping is zelf niet bijzonder maar wakker worden met de zee vind ik heeerlijk. Verder paar in mijn keep-lijst:

Arkeo (Ardennen)
Camping Domaine Le Peyral (Frankrijk, Langdoque)
Camping la Diege (Frankrijk, Aveyron)
Vue du Lac (Frankrijk, Bourgogne)
Rancone Lodges (Italie, Toscane)
Villa la Diva (Italie, le Marche)
Camping Junfrau (Zwitserland, vooral het uitzicht😍)

1 like

Herkenbaar qua keuze voor plek ipv camping in het buitenland. Ben altijd op zoek naar verborgen parels in het buitenland maar is toch een stuk lastiger… Ben benieuwd naar ieders lijstjes om wat ontdekkingen te doen haha

Edit: wij hebben duidelijk de zelfde smaak campings haha. Ben op 4 van jouw lijstje ook geweest

5 likes

Nice! Als het Scandinavië wordt ben ik erg benieuwd naar de campings waar jullie terecht komen. Wij zijn gaan eind juli voor 3 weken en nog helemaal niets gepland behalve de start bij Oslo

3 likes

Gisteren de zomervakantie in Frankrijk geboekt! Starten bij Lac du Bourget, daarna Gorges du Verdon en eindigen bij Nice/Monaco (die moet ik nog boeken). En dan terug een hotel bij Dijon. Als er nog tips zijn, let me know!

Wij hebben afgelopen jaar op de schoonste camping ooit gestaan, was camping Fink in Imst Oostenrijk. Dat was echt een hele fijne camping met ook echt goede korting/gratis uitjes via het toerisme Tirol pasje. Wel bijna elke avond de meest heftige onweersbuien meegemaakt maar dat was ook een ervaring :joy:

2 likes

Hoi,
Wij twijfelen toch over de camping die we voor deze zomer geboekt hebben (is 80/90% caravans). We gaan in het hoogseizoen dus vast alles zit al vol, maar misschien weet iemand nog wat.
Het mag gewoon in Nederland zijn ook!

Ik wil iig dat de camping autovrij is, een kinderspeelplek in de buurt van je tent, niet overwegend caravans (grote tenten prima), max een dag rijden en liever niet meer dan 40 euro per nacht (2 volwassenen, 1 peuter)

En dan nog nice to have : bakker op fietsafstand, kleinschalig, geen open water op de camping.

1 like

Weet niet of het is wat je zoekt maar misschien camping het Zonneveld in Schipluiden.

3 likes

Horstmannsbos in Gasselte?

2 likes

Heeft er nog iemand tips voor een goede camping in de buurt van San Sebastián/Bilbao? We houden zelf altijd van wat meer ‘rustieke’ campings.

Heb wel een afrader. :sweat_smile: Wij stonden vorig jaar juni op camping Laredo. Opzich mooie locatie maar alles stond echt heel dicht op elkaar. Veel engelsen en Ieren met giga campers die daar de veerboot nemen en het als doorvoer gebruiken. Vaste gasten die hun hele standplaats inpakken in antiworteldoek?? Nog best een end naar Bilbao. “Strand” is meer een soort rivierbedding. Maar heb ook niet veel beters gevonden in die regio. Steden zijn wel echt de moeite waard.

In Saint jean de Luz (Frankrijk) waren wel erg mooie campings. Dorpje vond ik ook echt heel erg leuk. Dicht bij sam Sebastian ook wel. Misschien nog een optie.

1 like

In Nederland enkele die ik leuk vind en die aan je eisen voldoen: lievelinge, buitenland, stad en land (weet niet hoe oud je kindjes zijn, vooral voor kleine kindjes leuk), bakkum, lolotte, hartje groen, in de rimboe, de lakens.

1 like

Dankje voor de tips, heb ze allemaal bekeken maar zitten op 48 euro per nacht. Dat vind ik echt te veel geld voor nu. Wel goed om te onthouden voor een weekendje!

2 likes

Johan en Caroline in Wagenberg is ook erg leuk. Had m volgens mij al eens getipt.

Het terrein is afgesloten (hek rondom) en boerderij erbij.

1 like

Ik heb net camping de hoogte geboekt in Drenthe! Een natuurcamping met aparte tentenveldjes in het hoogseizoen. Heel veel zin in!

5 likes

Dat moment dat je al je spullen in je woonkamer hebt verzameld en denkt… Hoe gaat dit ooit in de auto passen.
Kan ook niet echt dingen verzinnen om thuis te laten dus dat wordt lekker tetrissen. Volgend jaar een grotere dakkoffer.

6 likes

Ik ben dit weekend lekker met de tent weg en afgelopen nacht vond ik het zo lekker dat het regende. Dat geluid op het tentdoek is echt ultieme ontspanning! Het was wel lekkerder geweest als overdag iets meer de zon scheen maar alsnog vind ik het heerlijk dit weekend. Ik hoop op nog meer mooie weekenden deze zomer :heart_eyes:

9 likes

Hoeveel liter is jullie dakkoffer? Ik ben er nu voor 1 aan 't kijken.
Ik herken dit heel erg en we wilden dit jaar de dikke matjes van m’n ouders mee maar das ook dubbel zoveel ruimte. Ik wil ook dat kamperen beetje chill is dus ik neem veels te veel handige dingen mee (kookkast, opbergkast). Ga wel een nieuwe tafel kopen die opvouwt als een rol dus dat gaat ruimte schelen.

Weet ik niet uit mn hoofd. Zal morgen of overmorgen even kijken.
Wij hebben ook dikke matten, maar daar ga ik geen ruimte op besparen want krijg anders last van mn rug.
Wat wel echt fijn is in onze auto dat je in de kofferbak nog een heel geheim luik hebt waar je best veel platte spullen in kan stoppen. Een kookkast hebben wij inderdaad ook. Moet ook wel een beetje leuk blijven allemaal :joy:

1 like

Die oproltafel, waar koop je die?

1 like

Ik wil ook een opbergkast maar m’n vriend niet vanwege de ruimte in de auto :cry: lijkt me zo lekker als onze opbergdozen met alle kookspullen enz niet meer op de grond staan.

2 likes

Obelink! Het heet een roltafel. Is 90 euro en monteert heel makkelijk.
@soarin ja ik vind het zo’n uitkomst. Moet wel zeggen dat wij ook maar naar 1 plek gaan, dus dan loont het ook wel als ik alles lekker in kan richten. Ik heb die van decathlon maar vind 'm niet ideaal. De ruimte tussen de planken is te hoog.
De kooktafel van decathlon is wel top.

3 likes