Leuk allemaal! Mijn vriend en ik hebben gisteren ook wat nieuwe spulletjes gekocht. Wij hebben een grotere tent gekocht (in de vorige konden we niet staan en was heel weinig plek), dus we kunnen wat meer kwijt de in tent dan eerst. We hebben nog niet goed gekeken naar iets van bergruimte, want het was mega druk in de winkel gisteren en we waren al vrij overprikkeld haha.
We deden tot nu toe alles in grote shoppers en 1 kratje. We twijfelen over een kastje, of dat te veel plek inneemt in de tent en de auto. Het lijkt me wel fijn om te kunnen stapelen. Wat zijn jullie tips qua kastjes/kratjes en ander opbergoplossingen?
Toevallig een Redwood tent? Lijkt zo van binnen op de onze.
Ik heb twee van deze om spullen op te bergen
Maar ik wil juist zo licht mogelijk bepakt en probeer een dakkoffer kopen uit te stellen(en de binnenspiegel bij voorkeur niet geblokkeerd) dus alle losse spullen zitten in 1 krat en bij onze kleding in en dat herverdelen we dan ter plekke over deze organizers.
Wij zijn vorig jaar begonnen met Ikea bakken voor de pannen en voedsel. Dat is ons erg goed bevallen. Kun je dus stapelen en het is afgesloten. En bij thuiskomst kan het (zodra het goed schoon is) zo naar zolder.
Wij hebben opbergkratten van de action die dicht kunnen. Niet ideaal, maar soms ook best lekker als je beentje languit wilt zitten haha!
Nee dit is een tent van Bardani, maar ze lijken wel heel erg op elkaar als ik zo op internet kijk.
Thanks voor de tips, ook @Malija en @soarin
Ik ga eens kijken naar die kratten en bakken. Het meest ideale lijkt me een dichte krat die ook ingeklapt kan worden. Al heb je pannetjes en dergelijke altijd mee dus is het qua ruimte niet minder handig als het niet ingeklapt kan.
Net ons nieuwe kookstelletje met twee pitten uitgeprobeerd. We hadden hiervoor alleen een klein opzetstukje voor op een gasfles, dus dit gaat echt een verbetering zijn. Echt zin om meteen op pad te gaan, maar we gaan eind augustus pas.
Ja klopt echt! En soms regende het wel heel veel en ook wel gedurende langere tijd maar zodra het droog is dan is het wel weer echt heel lekker! En met die tikkende regen op de tent even forummen of een boek lezen is ook geen straf haha. Desondanks hoop ik dat het bij jou lekker droog en zonnig zal zijn!
Koop een vouwwagen mensen. Kun je helemaal volladen . Wij vertrekken morgen naar zweden.
Die kooktafel hebben wij nu dit jaar voor het eerst. Verheug me helemaal op staand koken onder de tarp ipv zo half op de grond. Vond ik ook een beetje eng met kinderen erbij.
Wij gebruiken gewoon albert heijn kratten. We pakken die ook niet helemaal uit, bergen er steeds de voorraad en pannen etc in op. Ook 2 afgesloten bakken, voor etenswaar.
Ik wil juist geen dingen op hoogte, vind het niet fijn om staand te moeten koken, dat hadden wij vroeger nooit en vind dit (voor mij) bij kamperen horen. Wij staan ook geen 2 weken op dezelfde plek oid.
Mijn man zou het liefst met aanhangwagen en kasten etc gaan, maar voor mij is een plek met elektriciteit al luxe. Dus dit is ons compromis haha
Lijstje van favoriete campings:
- camping Monplaisir in Saint remy de Provence- staan mijn ouders ieder jaar, zelf ook een x gestaan. Heerlijk zwembad, rust in voorseizoen en bij mega mooi St Remy.
- camping Le Capeyrou in de Dordogne - hele fijne camping en dicht bij het mooie Sarlat
- camping Les Coudoulets - ArdĆØche: prima camping, leuk restaurantje en fijne sfeer.
- camping Le Luberon in Apt - echt een āonontdekteā parel. Heerlijke camping Ć©n prachtige omgeving. Zo veel te doen. Camping lekker rustig, restaurantje en fijn zwembad.
- camping Lāamfora, Costa brava Spanje. Super nette camping. Wel stuk groter dan we gewend zijn in Frankrijk maar fijn aan zee, met restaurant, groot plein en fijn zwembad.
Ja! Kun je echt al je zooi in kwijt. En je hebt (redelijk) fatsoenlijke bedden.
En een fatsoenlijke keuken die je niet steeds in en uit hoeft te pakken
Ja wel makkelijk gezegd. Zou het wel willen, maar kost ook echt een stuk meer dan een tent!
Ja vooral als je al een hoop campeerspullen hebt. Als je alles nog moet kopen denk ik dat de meerprijs van een (tweedehands) vouwwagen wel mee valt.
Ligt er wel aan van welk merk vouwwagen wij hebben een ekte Holtkamper en die zijn wel lekker prijzig haha
Maar is een vouwwagen nou echt dezelfde ervaring als een tent? Ik vind het er altijd uitzien als een undercover caravan.
En mān tentspullen kan ik op zolder opslaan, zoān vouwwagen niet.
Ja precies dus als je geen garage hebt moet je stallingskosten betalen en je moet een trekhaak hebben. Naja misschien ooit.
Je slaapt wel onder een tentdoek maar verder is het geen tent natuurlijk. Ik heb zelf geen warme gevoelens bij op mn hurken koken en op een matje slapen dus net wat je wilt.
Hier ook een echte Holtkamper . Maar een jamed of triganon koopt je voor de helft van de prijs.
Stalling is idd wel een dingetje. Wij hebben heel veel geluk met een hele lieve buurvrouw. Stalling was ā¬300 per jaar. Vooral onhandig dat het niet in onze woonplaats mogelijk is.
Ja vind ik wel! Als kind gingen we vroeger met de tent en later kregen we een vouwwagen. Ik vond het alle charme van kamperen (regen op je tentdoek, lekker buiten eten en koken) maar met een echt matras een betere nachtrust.
Op mān hurken koken vind ik ook prut haha. Wil graag ooit een grotere kooktafel. Maar nu past alles erin en het fornuis erbovenop.
Op een matje slapen heeft voor mij wel echt zān charme.
Iemand tips voor een fijne stoel trouwens? Ik heb nu zoān simpele en ben de pijn in mān onderrug wel echt zat.